Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10401 til 10420 af 33009
  • budskab

    Forumindlæg
    hvordan finder man et budskab i en novelle?
  • Hjælp til sociologiske begreber.

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Er der nogen der kan komme med nogen sociologiske begreber der kan tilknyttes kønsroller og identitet? Og så forklare hvad de betyder? Tak på forhånd, og god fredag aften derude.
  • Danmark/Norges besættelse

    Forumindlæg
    Lykkedes Hitlers Operation Weserübung? Jeg ved godt at besættelsen af danmark lykkedes uden problemer. Men hvad med besættelsen af Norge?? Jeg synes der står en del forskelligt på nettet. Nogen der kan hjælpe?
  • Filosofi! Hvad lærer man?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har filosofi på c-niveau? Hvad laver man egentligt der? Jeg overvejer at vælge det som valgfag, men det ville være trist hvis jeg slet ikke intereserde mig for de ting man blev undervist i. Så er der nogen der kan være sød og forklare det mig i korte træk? Tusind tak :)
  • romantisme og barokken

    Forumindlæg
    hej er der nogen der har notater om romantismen og barokken periode, eller hvor kan man finde den i studieportal. for jeg har nemlig prøvet at søge her i studieportalen men der kom ikke noget frem. ville det være rigtig godt hvis i gad og hjælpe mig
  • Vurdering?!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder og skal til at skrive en opgave.. Jeg blev bare lidt i tvivl om hvordan man laver en vurdering...! Jeg skal vurdere hvorfor USA involverede sig i Golfkrigen? Altså skal jeg skrive de argumenter for hvorfor USA blandede sig? og hvad mere? Håber I kan hjælpe...
  • todo sobre mi madre!

    Forumindlæg
    Hejsa Alle :) Er der nogle der kender "todo sobre mi madre"(alt om min mor) af Pedro Almodovar ? ved i hvad titelen har med filmen at gøre ? hvorfor hedder den "todo sobre mi madre" (alt om min mor )? Hilsen Mia
  • Hjælp til Kina??

    Forumindlæg
    Ville bare lige om der var nogle som kunne hjælpe mig med dette spørgsmål her: Redegør for sammenhængen mellem ”Det store spring fremad” og ”kulturrevolutionen”?? Nogle der kan hjælpe mig lidt med denne sammehæng her? Takk
  • Kryptering

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen som ved, hvor man kan finde litteratur om, hvordan kryptering har været brugt før og under 1. Verdenskrig?
  • 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige prøve og høre herinde, om der er nogen der kender nogle gode hjemmesider om Englands rolle i begyndelsen af 2. verdenskrig?
  • Digt

    Forumindlæg
    Jeg mangler en overskrift, jeg er ikke færdig med digtet. Det skal snart udgives..... Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du synes om digtet? Eller om der er fejl! My darling My heart is aching And youre hurting me Are you enchanting me or what? Everyone can forget and forget So why cant I f...
  • Hjælp tak :)

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at lave en opgave. og kan simplethen ikke komme udenom hvad kultursammenstød er... hjælp tak
  • Imperialismen 1870-1914

    Forumindlæg
    a) Hvilke tekniske fordele havde europæerne?
  • OSO opgave - Ideer

    Forumindlæg
    Hej alle studienet brugere. Jeg har fået en sjov stor opgave for, som ikke faktisk ikke er sjov.. Men men, jeg har tænkt mig at skrive om journalist uddannelsen, og har allerede et interview med en studerende fra Aarhus. Mit problem er at jeg virkelig er dårlig til at komme på noget der kan vær...
  • Eventyr kan ikke huske navnet

    Forumindlæg
    Heej hvad hedder det der eventyr hvor der er en prinsse der firer sit hår ned som en prins bruger til at kravle op af
  • Det ideelle samfund - teori

    Forumindlæg
    Meget kort handler min opgave om, at se på Platons visioner om det ideelle samfund og undersøge om disse tanker har relevans for det repræsentative demokrati, som vi har i dag. men mit spørgsmål er egentlig metoderelateret. For hvilken teori benytter man når man løser en problemformulering som de...
  • Forskel på diskurs og framing?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive SRP om politisk kommunikation og sidder i den forbindelse og skal analysere politiske taler. Jeg vil gerne bruge diskursanalyse, men jeg har svært ved at skelne en diskurs og framing? Og hvordan bruger man helt konkret begreberne? Fx ordene "cafépenge" og &...
  • Perspektivering af den lille Rødhætte.

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvad kan man perspektivere Rødhætte til i den virkelige verden?
  • Den kolde krig

    Forumindlæg
    Hey, nogle mennesker der har idéer til et produkt.. skal nemlig fremlægge om den kolde krig efter påskeferien. kom evt. med nogle forslag (:
  • Franske revolution!

    Forumindlæg
    Fortæl mig ALT hvad du(I ved om den franske revolution! :D