Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 10421 til 10440 af 32815
-
Graddage
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i denne her opgave. Der står: Et hus er blevet renoveret i 2021. Det estimeres, at der kan spares 4500 kWh/år som er 410 m^3 gas. Varmeregningen for 2022 viser dog, at de kun har sparet ca. 220 m^3 gas til opvarmning i forhold til 2020. Forbruget til opvarmning (GAF) va... -
Numerisk Analyse i Fysik
ForumindlægHej Skal her i december skriv en studieretningsprojekt om numeriske metoder i fysik, derfor skal jeg have et emne under fysik og løse det med numeriske analyse. Problemet er at jeg kan ikke komme frem til nogle fysiske emner som man kan anvende numeriske analyse... Hvordan kan jeg anvende n... -
Hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg er en ung kvinde på 23, som er i gang med sidste år af min HF. På det diste år har jeg fået kemi, og da vi er færdige om ca 5 mdr. vil jeg gerne forstå kemi inden eksamen.. Jeg er overhovedet ikke med i timerne, hvilket er dybt frustrende! Nogen der kan/gider hjælpe mig fra begyndelsen? ... -
Søger hjælper til eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i matematik b-niveau til december, og har brug for en hjælpende hånd. Jeg tager faget som supplering, grundet de nye adgangskrav til universitetsuddannelserne. Jeg startede i september, så det er kun 3 1/2 måned jeg har undervisning. Jeg har brug for en hjælper, som jeg... -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Tellurium
ForumindlægJeg har problemer med, at forstå hvordan et simpelt tellurium fungere, som består af solen, jorden og månen, jeg forstår ikke hvordan man finder frem til de 4 årstider og hvad man eller kan bruge et tellurium til. Håber der er nogen der kan hjælpe mange tak på forhånd -
når dagene længes...
Forumindlæghey...jeg har brug for hjælp til min fysik rapport...jeg skal forklare hvad der menes med "når dagene længes, vinteren strenges".. jeg ved at bliver hentydet til februar, som er årets koldeste måned. Men da rapporten handler om vands varmefylde, så har det sikkert noget med vand at gøre... -
Terminsprøve 9 klasse
Forumindlægdav alle sammen Jeg går i niende har og har terminsprøver om et par uger Jeg tænkte bare på om nogen af jer har nogen ide om hvilke prøver man får i år til terminsprøver. tak for hjælpen -
Mangler Kemi B til diplom udd.
Forumindlæger det egentlig muligt at tage kursus og bygge sit kemi C til B efter sommerferien, for derefter at søge ind til en retning indenfor diplomingeniør til vinter? -
Hjælp til sumkurve
ForumindlægVed ikke lige om spørgsmålet høre hjemme her, men da jeg desværre ikke ejer en bærbar eller computer så laver jeg mine opgaver på iPad, jeg gør bruger af apps som docs, Pages, word og Excel, hvordan laver jeg en sumkurve i en af de apps, eller skal jeg bruge en helt anden app? -
Geografi
ForumindlægHej http://peecee.dk/?id=67781 mit bud 1. a. jan,feb,marts,sept,okt,nov,dec b. april,maj, juni, juli,august c. sommertid. d. det er klogest i sommertiden 2. a. hvordan skal den se ud b.ingen ide c.merkante? d.ved det ikke Kan I hjælpe mig med at rette og lave opgaverne. mvh Mathias N -
FØRSTE VERDENSKRIG HJÆLP:D
Forumindlægheej alle sammen er der nogle derude som kan hjælpe mig med at svare på hvorfor første verdenskrig stadig en stor betydning i Europa ?? -
Rettelse af SRP i samf/his
ForumindlægHej Jeg skriver studieretningsprojekt i Samf (hovedfag) og His om emnet demokrati. Jeg skal aflevere den 20.dec. Jeg skriver om demokrati. Så hvis der er nogen der er stærke i samf og his, og gerne vil rette, ændre og ideer til hvordan min opgave bliver endnu bedre – ville det være en kæmpe h... -
SSO karakter i kemi?
ForumindlægJeg skrev SSO-opgave lige før jul. Er der nogen der ved hvornår jeg kan forvente, at få min karakter? Vi var kun 2 der skrev på mit kemihold. -
SRP litteratur?
ForumindlægHej allesammen :) Opgavens emne er: Velfærdsstat og Fattigdom Jeg skal til at skrive min SRP opgave nu her til febuar; Opgavens emne er: Velfærdsstat og Fattigdom Jeg mangler simpelthen faglitteratur og skønlitteratur til opgaven. På infomedia har jeg fundet flere artikler, men ved ikke præci... -
SRO, opstilling
ForumindlægHej.. Jeg sidder her og skal skriv min Studie Retnings Opgave om Geometrisk optik og matrixalgebra.. Men.. Hvordan skal sådan en opgave stilles op.. Skal den stilles op som en rapport? eller skal den stilles op som en dansk stil blot med punkt form.? nogen der lige kan fortælle mig hvordan de ha... -
Terminsprøver
ForumindlægHvad sker der hvis man får -3 i en terminsprøve? Kan man så ikke komme på gymnasiet selvom man har et gennemsnit på 8? -
Emnevalg til EP (HF)
ForumindlægJeg går på HF, andet år. Vi skal skrive en eksamensopgave (EP), jeg har valgt at skrive i Engelsk og Mediefag. Hvilken film/emne kunne jeg tage? Overvejer lidt Pearl Harbor, ved bare ikke i hvilken sammenhæng jeg kunne få Engelsk ind over det. Går ikke udfra at det vil tælle, hvis jeg skriver min... -
Eksamens hjælp
ForumindlægHejsa Skal til eksamen om 14 dage og har brug for hjælp til min matematikeksamen på universitet. Nogle som kan hjælpe mig ? -
Ikke lukket eksamensbevis?
ForumindlægJeg sente min skole en email om tilbagebetaling af deltagerbetaling, og fik en email tilbage hvor der var sagt at min eksamensbevis ikke er lukket? nu ved jeg ikke hvad der menes med at den ikke er lukket, men jeg gætter mig frem til at det betyder at jeg ikke er blevet student. Jeg er færdig m...
