Søgning på: analyse af digte. Resultater: 1081 til 1100 af 26633
-
Analyse
ForumindlægHejsa :-) Til min DHO har jeg valgt Karen Blixen som hovedemne og jeg har valgt at analysere novellen "Det drømmende barn" Min problemformuleringe lydersådan: Jeg vil gerne undersøge hvordan omstændighederne i Karen Blixens liv har haft indflydelse på hendes fortælling om ”D... -
Hjælp til analyse
ForumindlægHejsa :) Jeg har ca. 5 minutter for meget i min mundtlige dansk prøve hvor jeg har valgt at analysere en novelle. Jeg har skrevet rigtig meget ved berettermodellen, men hvor lang tid burde man egentlig at bruge på at forklare den? Nogle punkter i den er rimelig vigtige, men kan man undlade at ta... -
digtet barndomsgade
Forumindlæghvad mener hun i denne strofe forstå den ikke hjælp mig plez=( "og hører du renere toner stemt til en skønnere sang, skal du længes efter min stemmes sprukne og kejtede klang." det er 7. strofe fra 2.del af digten barndomsgade -
Digt søges !
Forumindlæghallo Jeg leder efter et digt eller en tekst der beskriver arbejdsklassens problemer i fra perioden 1901 - 1940 ? Det må meget gerne have noget med Stauning og demokrati at gøre. Det ville være stor hjælp :) tak på forhånd. Mvh Andreas -
Digtet tårnet
Forumindlæghej jeg har lige skrevet et digt og det afleveres i morgen tænkte på om der nogen vågne dr gerne ville kigge på den og kommer med kritik eller ros. for ellers gider jeg ikke sætte det her ind hvis der ingen der vil se det alligevel så skriv gerne hvis i gerne vil se det så sætter jeg det ind. på ... -
Analyse af "Tiden" Benny Andersen
ForumindlægEr der nogen, som har en brugbar analyse af digtet "Tiden" af Benny Andersen ? -
Analyse
ForumindlægHvordan bliver man bedre til at analysere? Hvad skal man gøre? Hvad skal man kigge efter? Nogen der har gode tips? -
Hjælp til analyse
ForumindlægHej hvis der står fasthold den første oplevelse af filmen ved at du tager notater. ???? Hvad betyder det ?? og så også lige den her please hvilken grundlæggende forståelse er der i filmen ? (ps. film på 1 time) -
Hjælp til analyse!
ForumindlægHvad er 'den yderste zone' ? Jeg er igang med at analysere Ufo og Yephas "fluen på væggen" "Der er somalien der støtter sig til stokken Med borgerkrigen tatoveret i form af ar på hele kroppen Nu bor han i blokken i den yderste zone Hvor han hver nat i drømme ser hvordan ... -
Verdensbryster Digt
ForumindlægHej, jeg skal lave en digtanalyse omkring verdensbryster skrevet af Ursula Andkjærg Olsen. Problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvad digtet prøver på at sige. Altså jeg ved den har med flygtninge er gøre, men hvordan har den med flygtninger at gøre. Hvad har bryster med flygtninger at gøre? ... -
Barokkens digte
ForumindlægHej :) Jeg har lige læst to digte fra barokken, et af Anders Bording jeg er lidt usikker på titlen da jeg synes den rimlig lang af en titel at være "bryllupsdigt til brudeparret Vitus Bering og Gertrud Jørgensdatter" den anden dig er af Thomas Kingo "Candida".. Jeg tænkte ... -
DANSK PRØVE; færdig md analyse men mangler perspektivere
ForumindlægHeej folkens, jeg skal op i dansk mundtlig prøve på mandag. jeg har om Digt, digtet hedder så Barndommens gade af Tove Ditlevsen. Jeg er helt færdig med analyse men mangler kun perspektivere og jeg har valgt at perspektivere til digtet Livet i istedgade af Dan Turell. -Er der nogen der vil h... -
Hjææææææælp til digt!
ForumindlægJdnsbzjjxkwbshixijcjd dk jejefbe fløjet -
analyse af "underlige aftendufte af Adam Ö.
ForumindlægFindes der en analyse /fortolkning af Adam Ö´s "Underlige aftendufte"/ Hjemve på portalen? Jeg kan ikke finde ud af at søge korrekt. -
Aflevering af dansk digt
ForumindlægHej, jeg søger en der vil læse min danske afleveringsopgave igennem, det handler om et digt på tre strofer. Jeg vil gerne have, hvis der var nogle der ville læse det og komme med et tema, fordi jeg er i tvivl om hvorvidt digtet rammer det tema, som var opgaveformuleringen. Nogen, der har overs... -
Episk eller lyrisk digt?
ForumindlægHej, Jeg er lidt forvirret over digtet "Dybfrostfilm" af Dan Turèll, som jeg skal til at skrive en opgave om. Er i tvivl om det er et episk eller lyrisk digt. På den ene side er der et kort handlingsforløb, men på den anden side hører vi mere om det lyriske jegs observationer og... -
Digt - Smartboard
ForumindlægHej jeg skal skrive et digt eller jeg skal beskrive en genstand, jeg har valgt et smartboard. Men jeg må ikke afsløre mig selv, det skal jo heller ikke være alt for åbenlyst. Kan i hjælpe mig ved at komme med en masse masse sætninger som f.eks. '' Når jeg har brug for noget så er de... -
analyse hjælp !!!
Forumindlægskal analysere constance ring, af amalie skram, og sidder virkelig bare fast.. ! nogen der kender den der muligvis kan skubbe mig igang ? -
Perspektivering til digt
ForumindlægHej derude Jeg sidder og mangler en perspektivering til digtet: Det fri forhold, eller den fri konkurrence, eller det åbne forhold, eller 'vi er da bare to voksne mennesker' - af Charlotte Strandgaard. Er der nogen der har en ide til noget man kan perspektivere til, så ville det være alle... -
Fortællere i digte
ForumindlægHej alle. Er virkelig kommet i tvivl om hvad, der er hvad, selvom jeg synes jeg egentlig havde meget godt styr på det - så ville lige høre jer. Jeg har et digt af Michael Strunge, som hedder Selvmord(forsøg). Han starter med at omtale sig selv med "jeg" og til sidst med "...
