Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11081 til 11100 af 154034
-
ARVEMASSEN
ForumindlægHvad betyder: Ændring i arvemassen -
Ernæring og sundhed
ForumindlægErnæring og sundhed Med udgangspunkt i vedlagte bilag skal du: Redegør for madens indhold af næringsstoffer og deres betydning for kroppen.Hvilke stoffer findes der og hvilken funktion har de? Forklare fedtfordøjelsen og gør rede for hvilken betydning for stor indtagelse af energigivende st... -
Makro-index metoden
ForumindlægHar været fraværende da vi var ude og fiske, og er kommet tilbage og har bare fået en masse papirer jeg ikke fatter en bønne af.Er der nogen der uden at gå i de svære detaljer (som jeg selv skal finde fra til) kan forklare mig i store træk, hvad det er Makro index metoden er, og hvorfor den skul... -
GnRH
ForumindlægNogen der ved hvilken kemisk stofgruppe GnRH hører til, og hvor i den enkelte nervecelle finder syntesen af GnRH sted? -
Bestemmelse af fadersskab
ForumindlægHej SP, liige et spørgsmål mere) Skal svare på i hvilke tilfælde blodtyper IKKE kan bruges til at bestemme faderskaber ( Altså via DNA-analyse) og hvilke metoder man så kan bruge til at fastslå faderskabet... er lidt lost, og kan ikke finde noget om det på nettet... En lille hjælp?:) -
Er dette et abstract??
ForumindlægJeg vil gerne høre om dette er det de mener med et abstract?? Altså ved godt det skal være engelsk, men ud over det. :) Abstract: Denne opgave indeholder en undersøgelse af den såkaldte fedmeepidemi, og dette bliver underbygget af nogle undersøgelser fra bl.a. nogle ugeskrifter fra læger. Det e... -
Vurdering af studieretningsprojekt
ForumindlægHej.. Er der egentlig nogen her, som hjælper med SRP ved at kigge opgaver igennem og derved komme med nogle gode råd på hvad man kunne gøre anderledes, manglede, rette osv? -
Kost og Motion
ForumindlægHey er der nogle derkan hjælpe mig med hvilken indfaldsvinkel jeg skal tage til emnet, for det er et rimligt bredt emne, men ville være rart med nogle eksempler for hvad kunne koncentrere sig om. -
øvre og nedre brændværdi
Forumindlæghej hej.. jeg har fået en opgave hvor jeg skal finde den øvre og nedre brændværdi, men jeg kan squ ikke finde ud af det.. så håber på at der en der kan give en hjælpende hånd.. på forhånd tak:) en brændselsolies kemiske sammensætning er flg.: 12% brint, 82% carbon, 2% svovl, 1% ilt og 2% vand fin... -
økosystem
Forumindlæghej jeg har igang i en slags eksam i fysik kemi jeg skal forklarer hvordan et økosystem forbliver sundt og skaber balance. nogle der kan hjælpe.... -
Hvad betyder dette spørgsmål?
ForumindlægForkar hvordan insulin diabetes – patienter produceres? -
Hunds nervesystem
ForumindlægHeej, nogle der kan hjælpe mig med disse tre spørgsmål: 1. Forklar på det overordnede plan, hvad der sker i en hunds nervesystem, når den dufter et kødben og derefter logrer med halen. 2. Gør kort rede for, hvilke fysiske og kemiske forhold i omgivelserne mennesket kan registrere, og hvilke san... -
NF-eksamen ( på HF)
ForumindlægHej. Nu må I lige rette mig, hvis jeg er helt ude på dybt vand. Det er ift. NF-eksamen på HF, som jeg skal op i om nogle måneder. Det jeg er usikker på, er hvordan det EGEBLIG forlæner. Jeg ved, det er 2 mundtlige eksamener. Den fællesfaglige-eksamen, er dog den jeg er maks i tvivl om. Skal man... -
bagerdygtighed
Forumindlæghvad er bagerdygtighed? -
terminsprøve - hvad gælder det?
Forumindlægjeg var i terminsprøve i dag i mat. a. men hvad gælder det karakter for? det gik nemlig ikke godt så håber ikke det tæller for det helt store :( -
Engelsk B niveau
ForumindlægHej Er det et krav, at man skal have citater med fra non-fiktionstekster, hvis man vælger A-delen til delprøve 2 i engelsk skriftlig B-niveau? Jeg ved, at man skal gøre det, hvis man vælger B-delen - altså essayet, men hvad med A? ;-) -
Har brug for hjælp til til vælge linje !
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var noglen der kunne give mig et kort svar på, hvad jeg kan bruge studieretningerne : kemi A matematik A fysik B, og matematik A engelsk A samfundsfag B. Jeg er allerede optaget på mit gymnasie, under fys kemi mat linjen, men tror jeg hælder mere til den anden... -
Fysik eksamen 2007
ForumindlægHej. Jeg har problemer med opgave 7 fra Fysik A eksamen 2007. Opgaven lyder: I et metro-tog måles lufttrykket forrest i toget under opbremsning ved en station. Togets indvendige længde er 38,5 m, og togets indvendige tværsnit er 4,0 m^2. Luftens densitet inde i toget er 1,21 kg/m^3 . (så e... -
Er kravet opfyldt?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig. Jeg vil gerne søge ind på farmaceut studiet men har lige to spørgsmål. Jeg har besluttet mig for at supplere engelsk b som selvstuderende, da det er et krav, at man har bestået engelsk b. Mit spørgsmål er så, bliver det betrag... -
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med...
