Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1101 til 1120 af 3925
-
Perspektivering den romerske hær
ForumindlægJeg er igang med at lave mit eksamens projekt i teknologihistorie. Jeg skriver om den romerske hær og jeg er næsten færdig. Noget af det eneste jeg mangler er en perspektivering. Hvad skal jeg perspektivere til den romerske hær? Jeg har selv tænkt noget med 2. verdenskrig, men ved ikke helt. ... -
Hjælp til perspektivering - Fluen på væggen
ForumindlægHej Jeg er ligenu i gang med at analyser "Fluen på væggen" af UFO Yepha, og jeg har meget svært ved at lave min perspektivering, da jeg ikke ved, hvad jeg skal perspektivere til i hverken pensum eller udenfor pensum. Så hvis i kunne hjælpe mig lidt, med hvad jeg kunne perspektivere ti... -
Jokeren: tematisk perspektivering
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om novellen "Jokeren" af Kjell Askildsen. I den artikel skal der indgå en tematisk perspektivering til andre tekster om parforhold og ægteskab. Mit problem er så bare at jeg ikke ved hvilke andre tekster jeg kan perspektivere den til.. Er ... -
Torbens Datter & Perspektivering
ForumindlægHej, er der nogen som har en opgave eller kan skriver et par linjer vedr. Torbens Datter OG perspektivering til Ebbe Skammelsøn? Jeg har har om folkevisere og har valgt teksten "Torbens Datter" og vil gerne sammenligne folkevisen Ebbe Skammelsøn med Torbens Datter, jeg ved godt hvorda... -
Analyse og perspektivering af Pernille - Herman Bang
ForumindlægHej alle sammen, jeg har trukket det moderne gennembrud til 9 klasses afgangseksamen. Jeg ville spørge om der var nogle der har en god analyse af Pernille, som er skrevet af Herman Bang. Det ville være en stor hjælp, da vi lige er gået i gang med vores synopsis. Den sidste ting, som jeg vil have ... -
perspektivering til Dad's divorce
ForumindlægHej jeg har ingen ideer om hvad jeg skal perpektivere til, når det handler om kortfilmen dad's divorce. Og jeg skal op til terminsprøver her den 24/11 og jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere til. HJÆLP!!!!!! -
Perspektivering af forholdet mellem borger og...
ForumindlægJeg er lidt på herrens mark, da jeg har valgt et fag, som jeg troede var noget andet end det egentlig er! Håber derfor på i måske kunne hjælpe mig lidt... Jeg skal skrive en opgave på 1½-2 sider omkring "perspektiver af forholdet/relationen mellem borger og system/fællesskab... -
kim fupz aakeson perspektivering?
Forumindlæghej jeg har trukket kim fupz aakeson og jeg tænkte om der måske var nogle der havde nogle ideer til hvad jeg kan perspektivere ham til. jeg har læst jomfruen og tennis. jeg overvejer lidt at vælge hunden som perspektivering men ved ikke helt om den er god nok til det og så hvis der er nogle d... -
Dansk mundtlig - perspektivering
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om perspektivering til mundtlig dansk. Jeg har valgt at perspektivere til en film fra pensum, men skal jeg sammenligne den med mit prøveoplæg, så jeg fortæller om ligheder eller skal jeg fortælle om forskelle? Eller begge dele? (eller måske begge, men mest om en af dem?)... -
Dansk analyse perspektivering
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk eksamen her snart. Jeg er næsten færdig med selve analysen, men mangler perspektivering... Jeg kan simpelthen ikke finde nogen tekst at perspektivere til andet end en fra pensum. Er der nogen der kender nogle historier om et barn/børn der ikke føler at de passer ind... -
SRP-Perspektivering-atombomben
ForumindlægHej Skriver SRP opgave, og er nået til den sidste del af min opgave, perspektivering. Mit emne er Manhattan projektet, herunder udviklingen af atombomben (Fysik og Historie) Har haft i tankerne at jeg ville perspektivere til den kolde krig. Men nu er jeg blevet i tvivl om hvor meget det har med ... -
Perspektivering til andre tekster?
ForumindlægHej. Til min mundtlige FSA dansk eksamen er jeg blevet stillet til opgave at kunne perspektiverer til andre læste tekster og min egen selvvalgte tekst, og finde "den røde tråd" mellem dem. Jeg har min selvvalgte tekst og de tekster jeg skal perspektiverer til, men jeg ved ikke helt hvo... -
Perspektivering af Pernille og Irene Holm
ForumindlægJeg går i 9 klasse, og har trukket emnet "tekster og andre udtryksformer for 100 år siden". Mit prøveoplæg er "Pernille" af Herman Bang. Jeg har analyseret Penille grundigt, men sidder fast i det med perspektivering til "Irene Holm" af Herman Bang. Ja de begge er t... -
Historie eksamen-perspektivering
ForumindlægJeg har trukket Middelalder og reformation, hvor jeg har kigget på; Saxos fortale til Danernes bedrifter Svantevits fald, Rygens erobering Blypladen fra valdemars den stores gra Poul Helgesen om de protestantiske prædikner Kort over østersøområdet i begyndelse af 1200tallet. jeg h... -
Perspektivering til mit AT-emne
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op til AT-eksamen på fredag, og jeg kan ikke rigtig finde ud af at perspektivere til noget. Mit fokus er, hvordan selviscenesættelsen har ændret sig siden industrialiseringen med fokus på sociale medier. Min konklusion = folk har lettere ved at skabe sin egen identitet genn... -
HJÆLP:O PERSPEKTIVERING Newton
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en rapport om Newtons 1. og 2. lov, hvor vi også udførte 2 delforsøg. Det første var et lodret fald af en bold, mens det andet var et skråt kast af bolden, hvor bolden blev kastet med to forskellige kastevinkler. Jeg skal i rapporten også skrive en perspektivering... -
Perspektivering NEWTON:O
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en rapport om Newtons 1. og 2. lov, hvor vi også udførte 2 delforsøg. Det første var et lodret fald af en bold, mens det andet var et skråt kast af bolden, hvor bolden blev kastet med to forskellige kastevinkler. Jeg skal i rapporten også skrive en perspektivering... -
Perspektivering mellem religioner
ForumindlægHej sidder og skal til religion eksamen på mandag, og prøver at øve mig på at perspektivere begreber inden for buddshimen, kristendommen, og islam til hinanden. Ville høre om man inden for kristendommen og buddhismen kan perspektivere noget til de 5 søjler og de 6 tros artikler i islam? Og hvord... -
Perspektivering Pelle erobreren
ForumindlægHej. Jeg er i fuld gang med min DHO og er næsten færdig.... jeg sidder desværre helt fast i perspektivering. Jeg skal perspektivere Pelle Erobreren "Den store Kamp" af Martin Andersen Nexø til et andet værk, dog helst en anden periode, men i og med jeg kun går i 1.g har vi ikke haft ... -
Perspektivering til "Danmark mit fædreland"
ForumindlægJeg er igang med en eksamens opgave, hvor jeg skal analyse digtet "Danmark mit fædreland", og med det skal jeg kunne perspektivere til noget. De fleste ville nok tænke, at det mest logiske ville være, at perspektivere til national sangen fordi at mange sammenligner den lidt med "Da...
