Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 11221 til 11240 af 32815
-
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
Parabel bevis
ForumindlægJeg har et problem, fordi jeg skal forklare beviset for parablens ligning. Dette bevis har jeg desværre smidt væk. Derfor håber jeg der er nogen der kan hjælpe med det.vh. Michael -
Hvem burde denne person stemme på?
ForumindlægHvis man er midterorienteret på både værdi- og fordelingspolitikken, hvem bør man så stemme på i Danmark? Mit eget bud er Socialdemokraterne, men er det korrekt? -
HJÆLPE EKSAM
ForumindlægER Nogen der har været op i fs10 klassse -
Hjælp til gravitationsloven
ForumindlægJeg har fået til opgave at beregne tiltrækningskraften mellem jorden og månen ud fra Newtons gravitationslov, og er blevet lidt usikker på det jeg har lavet. Er der nogle søder mennesker der lige vil tage et hurtigt kig på det jeg har lavet, og se om det ser fornuftigt ud? Tak! -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak! -
Fakulteterne
ForumindlægHvad står de forskellige fakulteter for? Eller rettere; hvad står den naturvidenskabelige for? (ligesom humaniora står for: Det Humanistiske Fakultet Humaniora dækker over et bredt spektrum af uddannelser og forskningsfelter, som har det til fælles, at de omfang tager udgangspunkt i mennesket... -
hjælpe med trekant'er
ForumindlægHeej alle Jeg ska lave én opgave som hedder ; Trekant DEF er ligebenet og G er midtpunktet af Dd a) beregn længden af højden FG - Hvordan skal man det ? b) beregn arealet af tekant DEF -hvordan skal man gøre det ? Hælp -
Rette?
ForumindlægEr der nogen der har tid til at rette min opgave? Det skal helst rettes til i dag. Så hvis en, er pro til det med at rette så har du chancen for at bevise det ;) Eller på andre måder, hjælpe en venlig sjæl :) -
kvadratisk funktion af to variabler
ForumindlægJeg oprettede på søndag et spørgsmål vedr. en kvadratisk funktion af to variabler. Jeg havde regnet en del af den, men jeg tvivler omkring niveaukurven, fordi den virker underlig for mig. Jeg vedhæftede mine udregninger, og håbede at nogen ville gennemgå dem, måske særligt omkring niveaukurven. L... -
Haster! Differentialregning!
ForumindlægJeg skal fremlægge et eksamensspørgsmål for min klasse i morgen: Udled de 3 regneregler for henholdsvis f + g, f - g og kg. But have to do that shit? -
Langt matematikkompedie fra uvm
ForumindlægHejsa et stykke tid siden var der en, som linkede til et langt kompendie fra uvm. Det var om mat A og indeholdte en masse opgaver og andet, mener jeg. Jeg kan ikke finde det nu, kan I smide et link? Tak. -
TI-89 på CBS???
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med at turbo kursus i mat b, og ville egentlig sælge min Texas TI-89 lommeregner nu, men er kommet i tvivl om man får brug for sådan én på de erhverv-økonomiske bachelor udd på eks. CBS? Håber nogen kan svare. -
Writning
Forumindlæg“Superman was one of my favourite action (hero) ... when i was growing up, James said. skal der ikke stå (heroes) istedet for hero -
Finansiering - BETALING TILBYDES - Søger hjælp til finansiering på universitetsniveau
ForumindlægHar brug for en som har styr på opgaveløsning i forbindelse med finansiering på universitetsniveau. Gerne en som har en bred forståelse og styr på pensum for finansiering på HA-uddannelsen på CBS. Omfanget vil være ca. 2-4 timers hjælp og betaling tilbydes selvfølgelig som tak for hjælpen. Hv... -
Ligninger
ForumindlægJeg har ledt og ledt men jeg kan ikke finde et eksempel Gøre rede for, hvordan man kan løse to ligninger med to ubekendte, gerne via et eksempel? -
Hjælp
ForumindlægMed udregning -
Metamatisk model
ForumindlægJeg skal i en opg. redegøre for en matematisk model, som ikke må være multiplikatormodellen mit spørgsmål er, hvilke andre matematiskmodeller muligheder er der, spm jeg kan vælge at redegøre for? -
Prøver/fforberedelse
ForumindlægNogle der kender har kendskab til hjemmesider, hvor du kan øve, forberede, dig op til eksamen, samt optagelse? Altså teste hvorfor et niveau man ligger på. -
Mundtlige årsprøver
ForumindlægJeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med?
