Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 11361 til 11380 af 35503
-
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Dumpe i skriftlig
ForumindlægHej bois & girls! Står i den situation at jeg har fået 4 i mundligt og 02 i skriftlig engelsk til årskarakter! Nu har jeg så trukket engelsk skriftlig til eksamen her, så min spørgsmål lyder, hvad sker der hvis jeg dumper denne eksamen? Har jeg så dumpet hele faget eller? Og hvis jeg dumper dette... -
Hjælp. Er mega nervøss
ForumindlægHej SP Jeg skal op til mundtlig mat A på tirsdag. er mega nervøs at det går galt.. :( hvis jeg dumper så mister jeg mit studieplads :´( jeg hr kun læst mat A i 1 måned... Er der ikke nogen her, der vil kom med nogen råd til eksamen...? den skr. eksamen gik ikk godt tror ikke jeg består.. så je... -
Snit under 2 hva gør man
ForumindlægHey derude jeg går på 2. år i HF og havde et snit på 0.3 fra 1. år. jeg tænkte på om man kan læse enkeltfag på en vuc hf i samme fag som man har været til eksamen i for at forbedre sine karaktere hvis mit snit skulle ligge under 2 efter jeg har været til mine sidste eksamener ? hvad sker der ... -
Ascorbinsyres opbygning
ForumindlægJa, som overskriften nok siger, så skal jeg skrive om ascorbinsyres (C-vitamin) opbygning Jeg skriver SRP i fagene bioteknologi (biologi+kemi) og historie. Men hvad skal man skrive under dens opbygning? Sådan i store træk? Håber der er nogen der kan hjælpe mig! :-) -
Beregning af ATP-molekyler?
ForumindlægHej jeg har fået en opgave i bioteknologi, som jeg håber på, at jeg ville kunne få hjælp til den. Enzymet glucoseoxidase (GOx) består af 583 aminosyrer. Hvor mange ATP-molekyler skal der teoretisk til for at danne et GOx-molekyle? -
Fuldstændig reaktionsskema
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp. Er der nogle der har lavet eksamenssættet for bioteknologi august 2012? For jeg er helt blank i det, og jeg skal aflevere det på søndag. Jeg har fået opgave 4 for, og jeg kan ikke huske, hvordan man skriver en fuldstændig forbrænding for Benzen. Er der en der kan hjæ... -
forsøg der omhandler "designerbaby"
ForumindlægHej sidder og skal til at skrive AT i bioteknologi og religion, og skal bruge nogen kilder til et forøg om designerbaby, f.eks. omkring hvordan man kan fravælge en sygdom hos fosteret eller lign.. Gerne dyreforsøg. nogen der kan hjælpe? tak på forhånd -
Sukker og densitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe med nogle små bioteknologi spørgsmål? Spørgsmålene lyder; "Hvilken påvirkning af væskens densitet har sukker? Og hvorfor har sukker denne påvirkning af densiteten?" Håber nogen kan hjælpe <3 -
Har jeg besvaret min problemformulering?
ForumindlægHej SP, Jeg leder efter en der lige hurtigt kan skimme min SRP, og se om jeg har besvaret min problemformulering. Jeg er nemlig utrolig bange for, at den ikke er god nok... Den er skrevet i bioteknologi og dansk -
noter til disse emner
ForumindlægHar nogen noter til disse emner i biologi; - Proteiner samt proteinsyntesen - Primærproduktion - Lungerne, hjertet og kredsløbet - Diagnostik og bioteknologi (jeg ved der er en masse på nettet, men noterne synes jeg er mere forståelige, så det vil være en stor hjælp). -
SRO indledning
ForumindlægHvordan kommer jeg igang med indledningen til min SRO? Har matematik og bioteknologi. Fokuset er "mindste kvadraters metode" og "spektrofotometrisk metode". Nogle ideer til hvad jeg kan skrive? -
3. årsopgave - forslag?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner? -
HJÆLP! DET HASTER!!!
ForumindlægKalder alle kemi, biologi og bioteknologi mennesker! Hvorfor tilsættes bufferopløsning (pH=4), og har denne syre en effekt på sædcellernes bevægelighed? Har nogle et godt svar? Jeg skal bruge det i en rapport og mine google skills sucks! TAK PÅ FORHÅND! -
Reaktionsbrøk
ForumindlægHej I min bog Bioteknologi 4 opskrives reaktionsbrøken for ovenstående reaktion (ilts binding til hæmoglobin) således: Men ovenstående reaktionsbrøk går stik imod, alt hvad jeg har lært om at opstille reaktionsbrøker. Hvorfor er produktet anbragt i nævneren - hvad er forklaringen? -
Er der en matematik studerende i århus der vil tjene lidt penge?
ForumindlægHeeej.... Jeg har lige i starten af bioteknologi studie brug for lidt hjælp i matematik og kemi.......Skal ligeee komme i gang, derfor vil jeg lige have lidttt hjælp..... Er selv studerende, og har ikke rådddd til at betale meget:(, men kan da give 120kr i timen, håber der er en der gider hjæl... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej, Er der en som har lyst til at hjælpe med lidt AT? Jeg skriver i Religion og Bioteknologi, og jeg skriver om kloning Jeg skal først om d. 20/6. En der kunne tænke sig at hjælpe mig, og selvfølgelig tjene lidt penge på det? -
Hjælpelærer i matematik søges
ForumindlægHej SP Jeg er en 2.g med en naturvidenskabelig linje, som søger en hjælpelære som kan hjælpe mig i matematik, hvilket jeg har på A og Fysik på B. Det vil ikke skade hvis personen også havde noget viden omkring bioteknologi, hvilket jeg også har på A . På forhånd tak :-) -
Kondensation
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en aflevering i bioteknologi, som er en blanding af kemi og biologi. Jeg er allerbedst til biologi delen og derfor driller dette kemi spørgsmål mig... Jeg er helt blank og håber der er en der kan give en hjælpende hånd. Jeg har vedhæftet en billede med opgaven, på forhånd... -
Hvad kan man klone?
ForumindlægMan kan jo klone mennesker, dyr og planter. Hvorfor kan man klone det? Det har jo noget med et eller andet at gøre. Du kan jo åbenlyst ikke klone et bord med bioteknologi. Undskyld, hvis jeg formulerer mig mærkeligt, men jeg kan ikke rigtig forklare mig. Håber I forstår.
