Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11361 til 11380 af 176852
-
At-eksamen
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op til AT på mandag. Jeg beskæftiger mig med 11. september og overvågning, i fagene historie og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogen bud på hvad man kan sige om fagenes sammenspil, fagenes og dets muligheder/begrænsninger, evt. hvilke andr... -
Engelsk EKSAMEN!
ForumindlægHej, jeg skal snart op i mindtligt engelsk, og jeg er lidt i tvivl om hvor længe jeg skal fortælle om mit eget emne. Altså jeg har valgt at fortælle om mobning. og så er jeg i tvivl om hvor længe jeg skal sidde og snakke om det. Tak på forhånd! -
FYSIK EKSAMEN.. HJÆLP!!!!
Forumindlæghej!!!! Nogle der kan forklare solens fusions proces???!!!!!! -
Beståelse af eksamen
ForumindlægHej Hvis man nu har bestået alle sine eksamner pånær dansk er man så stadig blevet student? Altså hvis jeg nu har afsluttet alle mine eksamner og mit gennemsnit ligger på 5, kan jeg så stadig blive student selvom at mit gennemsnit i dansk kun ligger på 1,2? Har hørt at dansk SKAL beståes, el... -
HJÆLP EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHejsa, Hvorfor er berettermodellen bedre at bruge, når man skal analysere noveller, i forhold til andre modeller? -
Historie eksamen - Haster
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige nu til min 24 timers-forberedelse, og skal op i historie imorgen. Jeg har trukket overemnet "Romerriget" med 6 bilag til følge. Der er 3 billeder, hhv. en statue af Kejser Augustus, Colusseum i Rom og et kort over Romerriget i år 14 og år 117. Desuden er ... -
Biologi eksamen
ForumindlægJeg har i dag trukket emnet evolution, hvor jeg skal tage udgangspunkt i Darwins evolutionsteorier. I problemformulering står der, at jeg skal gør rede for den genetiske baggrund, der understøtter han teorier og vurdere rigtigheden i at bevare en høj genetisk variation og diskutere risici ved for... -
Eksame i morgen!!
ForumindlægHvad er en beskurer ? ( eller hvad betyder det) . Kunne ikke finde hjælp fra internettet... :( Tak i forvejen. :) -
HJÆLP - engelsk eksamen
ForumindlægHej alle.. Håber i kan hjælpe mig i engelsk. Jeg har fået en artikel af Fay weldon der hedder "starved to love" - er der nogen der har læst den og kan give et kort referat? for kan ikke finde ud af at lave et referat! - Håber i kan hjælpe! KH Katrine -
Eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, skal have hjælp til mit eksamensspørgsmål om energi: "Fortæl om forskellige energiomdannelser, kom ind på begreberne varmekapacitet, specifik varmekapacitet og overgangsvarme" Vil gerne være sikker på, hvad der menes med energi omdannelser? -
Magnetisme - eksamen
ForumindlægNogen der har gode ideer om hvilke emner man kunne komme ind på ved magnetisme? Nogen der ellers kunne give et godt råd om hvad jeg kunne snakke om eller lave forsøg om som ville give gode point ved lærer og censor. tak på forhånd -
billedkunst eksame
Forumindlæghej jeg skal op i mundigt billedkunst og ville have om nogle evt. have gode råd, noter osv. på forhånd tak -
Eksamen 2008
ForumindlægHey Nogen der kan hjælpe med opgave 1 i dette sæt: http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080530_opgave_htx_081_matA.ashx -
Proteiner - haster - eksamen!
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at læse op til mundtlig biologi B, og min forberedelsestid begynder i morgen. Jeg har problemer med et af eksamensspørgsmålene, som handler om proteiner, deres egenskaber og funktion. Jeg synes ikke, at vi har haft noget mere specifikt forløb om dette. Emnet virker desu... -
Hjælp til historie eksamen.
ForumindlægHey, jeg har lige trukket og er nu i gang med min 24-timers forberedelse. Dog har jeg ikke været så engageret i historie, og ville virkelig værdsætte en hjælpende hånd! Jeg har trukket "Danmarks besættelse 1940-1941 og Danmarks uden- og indenringspolitik efter 1945". Hvad kunne være ... -
hjælp!!!! Dansk eksamen
Forumindlægmit spørgsmål er: jeg skal op i en novelle der hedder Polterabend, og har et spørgsmål om dette. "og efter introduktionen af Hanne og Iben, som udstrålede en stor glæde på parrets vegne, der gjorde Jesper og Per lidt kejtede, selvom de langtfra var novicer" Ordet novice kan ikke ikke h... -
eksamen - samfundsfag
ForumindlægHej, vi er 3 piger som skal op til samfundsfagseksamen snart. Vi har trukket danmark i internationale relationer (hvor vi har valgt at sætte fokus på eu og fn). Vores problemstilling er: Hvilken betydning har internationale organisationer for Danmarks forpligtelser overfor immigranter og flygtnin... -
HJÆLP EKSAMEN BIO!!!
ForumindlægHvordan opstår hjerte-kar sygdomme? -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der noget der har forslag til underemner til dette overemne "Deutsche Geschichte" (Tysk historie) Tak på forhånd :) -
tænk selv opgave i kend kemien 2
ForumindlægHej Jeg sidder med 3 tænk selv opgaver fra kend kemien 2, som jeg ikke kan løse. Er der nogen der kan hjælpe. Her er spørgsmålene: 1. Hvor mange optisk isomerer, dvs. spejlbilledisomere former, findes der af æblesyre, HOOCCH2CHOHCOOH? 2. Skriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem kobber(...
