Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11581 til 11600 af 154034
-
Fusionsprocesser, Vejen til Fysik B2, Opgave 109, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 109 Færdiggør for hver af følgende fusionsprocesser reaktionsskemat og beregn Q - værdien. Antag at de anførte nuklider smelter sammen til en kerne. a) 10 4 B + He → 5 2 Jeg kan se at opgaven er blevet st... -
er jeg bestået?
Forumindlægjeg skal op i skriftlig matematik på mandag og er meget nervøs for at dumpe. i mine årskarakterer har jeg fået 7 i skriftlig og 4 i mundtlig. men min nervøsitet tager over i prøver, jeg har klaret mig dårligt i mine terminsprøver. mit spørgsmål er, hvis jeg dumper på mandag (00 eller 02), er jeg ... -
Snit for medicin?
ForumindlægSidste år var gennemsnitet for at komme ind på medicin 9,6. Er der nogen der ved noget om, svenskernes krav er blevet skærpet, eller om de kommer ind på samme vilkår. Det kunne nemlig være nice, hvis gennemsnittet faldt! -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
Koncentration af Laktat
ForumindlægHej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke? -
SRP om Kolera. Hjælp!
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og skriver en SRP opgave om kolera. Jeg har biologi på A niveau, og skal redegøre for, hvilken molekylære og cellulære årsager der er til udviklingen af sygdommen kolera. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det. Håber meget der er en der kan og gider hjælpe mig :) Hi... -
Blodtype - krydsningsskema
ForumindlægSidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f... -
HjÆÆlP SøGeS !
Forumindlægjeg skal snart i gang med en større skriftlig dansk opgave. nogen der har et forslag til en god novelle man kan få en god opgave ud af ? -
lorte fag: Tysk
ForumindlægHvis man har fået 0 i tysk, trækker det så meget ned. I årskarakter har jeg fået mundtlig: 02 skriftlig: 4 -
Syndsforladelse?
ForumindlægHejsa alle sammen? Hvorfor skal man ikke skrifte for at få syndsforladelse i luthersk kristendom??? Tusind tak, S -
Tale pænt til kassedamen hun gør sit bedste
ForumindlægSpørgsmålet er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med den her opgave det er en skriftlig opgave jeg har 24 timer til at forberede mig at det er en debatindlæg -
SRP - WHAT??
ForumindlægHej guys, sad bare lige lidt og undrede mig over SRP. Da det står for Studieretnings projekt er det så en skriftlig aflevering og en mundtlig fremlæggelse? -
bestået??
Forumindlæghvis man har fået 7 i både skriftlig og mundtlig matematik og 02 og 00 til eksamen ?? er det noget med at man skal tage gennemsnittet af disse og hvis den er over 02 har man bestået? -
Please eksamen
ForumindlægHej alle sammen er der nogen der ved om hvordan man kan forbereder sig til det skriftlige eksaminer... Please det er i dansk , engelsk og matematik.... Please nogen god tips og tak på forhånd.. -
Rekursiv følge?! :O
ForumindlægHej Jeg sidder med forberedelses materialet til mat A STX skriftlig eksamen og det handler om følger. I denne forbindelse er jeg stødt på rekursive følger; hvad er det, for der står ikke noget, og hvordan skriver man en rekursiv følge op? Tak. -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
JEG DUMPEDE MATEMATIK
ForumindlægHejsa. Det er sådan at jeg fik 02 i både skriftlig og mundtlig årskarakter i matematik på B niveau. Jeg dumpede skriftlig matematik her i sommers og jeg vil virkelig gerne ind på sygeplejesk uddannelsen. Er der ingen måde jeg kan få en højere karakterer på? Altså HF enkeltfag eller noget? Mvh en ... -
Uni..
ForumindlægHej. Hvis jeg nu vil læse videre på uni og der f.eks. står at de specifikke krav er: dansk A mat B eng B hist B kan jeg så godt blive optaget, hvis min eksamenskarakterer ser sådan her ud? - de karakterer jeg skriver først er årskarakterer: skriftlig dansk: 4 mundt. dansk: 4 eksamen ... -
Medicinstudiet - hvilke veje?
ForumindlægHejsa. Hvis man gerne vil læse medicin, men ikke har karakteren til det, er det så muligt at læse et fag som biologi og derefter så skifte over til medicin og så læse de fag man ikke har haft der op? Jeg tænker på Århus Uni -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har...
