Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11661 til 11680 af 23765
  • Vejledende løsninger til alt ;)

    Forumindlæg
    .
  • Hvad beskriver ligningen?

    Forumindlæg
    Hej alle. Dette er som sådan ikke vigtigt overhovedet, men jeg har givet en ligning, som efter min bedste overbevisning beskriver noget fysisk. Jeg vil bare gerne høre, om nogen kan fortælle mig, hvad de enkelte variable i ligningen beskriver? Der er tale om ligningen R = 4*p/(π*d^2)*l (I ...
  • speciel relativitetsteori

    Forumindlæg
    Godaften. Jeg står i den situation, at jeg snart skal vælge mit emne af SRP. Jeg har tænkt på at skrive om den specielle relativitetsteori. Jeg vil i denne forbindelse høre om, om der er nogle af jer, der har erfarringer inden for dette emne, og om det er for svært ? Er der evt. "nok" ...
  • Hjælp elektromagnetisme

    Forumindlæg
    nogle der kan fortælle mig hvad elektromagnetisme er/ går ud på?
  • Hjæælp

    Forumindlæg
    Når man fører en stangmagnets nordpol ned i en spole, vil galvanometeret slå ud mod + (nordpolen), og omvendt med sydpolen. Hvordan kan det gå til når nord frastøder nord, og syd frastøder syd?
  • Opvarmning af en swimmingpool

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg vil høre om der ikke er nogle der kan hjælpe mig. Er det muligligt at lave en forskrift om opvarming en af swimmingpool. Altså hvor man starter på en tempertur og stiger, et antal grader pr. time. Hvis det er muligt vil i så ikke komme med nogle eksempler, det er nemlig til min eksam...
  • lambert beers lov

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave der lyder således: Giv en teoretisk begrundelse af Lambert Beers lov. - Jeg skulle finde det i en fysikbog, men i hvilken fysikbog? På forhånd tak
  • differentierer og integrerer flere gange

    Forumindlæg
    Hvorfor er det helt præcist at man i nogen tilfælde differentierer flere gange? og nogen gange integrerer flere gange ? Hvad og hvornår bruger man det ?
  • Escape velocity på dansk

    Forumindlæg
    Hej i gæve mennesker, Jeg sidder her med en SRP, og har kun engelske kilder. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen der ved, hvad "Escape velocity" hedder på dansk. Ifølge Wikipedia hedder det "undvigelseshastighed", men det virker ret misvisende idet begreb...
  • Naturvidenskabelige vs sproglinjen?

    Forumindlæg
    Hej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd!
  • B fag - hæve til A?

    Forumindlæg
    Hej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :)
  • Tysk grammatik

    Forumindlæg
    Hej, kan I hjælpe, hvis der er fejl i denne sætning: Han er god til fagenen Er ist gut zu die Faches.
  • 9: Elektromagnetisme og induktion.

    Forumindlæg
    Hvis jeg nu trækker elektromagnetisme i FSA, kan jeg så komme ind på induktion? Jeg er nemlig i tvivl om, Induktion kan betegnes under elektromagnetisme, da der jo ikke er tale om strøm direkte fra kontakten men stadig brug af en spole. Hvis nej, hvad jeg kan jeg ellers gøre? Jeg har pt. om gri...
  • Er energi det samme som arbejde?

    Forumindlæg
    Hej Jeg tænker, at energi ikke er det samme som arbejde, men på wikipedia står der, at energi betyder arbejde. Der står, at energi kan udføre et arbejde, men det giver ikke helt mening.For arbejde er jo defineret som kraft gange vej? Er der en, som vil være sød at forklare mig det?
  • Produkt til projektopgave om konspirationsteorier

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Mig og en ven har projektopgave om konspirationsteorier - JFK, månelandingen og 9/11, men vi kan ikke finde på noget produkt. Nogen der har en idé? Vi vil være meget taknemmelige for noget inspiration. Tak på forhånd!
  • Datering af havvand

    Forumindlæg
    ---
  • Hvad betyder det at opløse noget i matematik?

    Forumindlæg
    Jf. overskriften
  • Fotoelektrisk effekt

    Forumindlæg
    Hvad er et fotoelektrisk effekt? Er der nogen, der gider forklar mig det? tak
  • atomfysik - rydberg

    Forumindlæg
    hvad er det nu Rydberg har gøre med atomfysik?
  • Noter på STX?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak