Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 11701 til 11720 af 19198
-
løsning af andengradsligninger+ afstandsformlen
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen d. 6.6 Er der nogle der har en god disposition over emnerne "andengradsligninger/løsning af andengradsligninger" samt "afstandformlen mellem to punkter og cirklens ligning"?? Fx, i hvilken rækkefølge i ville fremlægge det, og hvilke ting i ... -
Forberedelse til eksamen i naturgeografi
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i naturgeografi på mandag. Jeg har forberedt mig ved at læse hele pensummet, hvorefter jeg i morgen vil lave en lille seddel til hvert emne med en disposition, stikord, figur opgivelser, væsentlige problemstillinger osv jeg kan komme ind på, hvis jeg f.eks. komm... -
N- og O-holdige forbindelser
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition til min eksamen over to af emnerne/opgivelserne, men jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal have med under hvert af emnerne. Jeg håber derfor i kan komme med nogle ideer. Her kommer emnerne i hvert fald: (1): Organiske forbindelser der indeholder oxygen. (... -
Transparent til HHX eksamen
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan det foregår, men til handelsskoleeksamen i engelsk er det noget med at de skal lave en transparent med disposition over fremlæggelsen. Hvordan skal det foregå? Skal den være oppe under hele eksamenen, eller skal den tages ned når de har fortalt kort om den? Jeg spørger f... -
Kort spørgsmål!
ForumindlægHar lige et kort spørgsmål... Nå vi nu skal til fysik/kemi eksamen, er det så sådan, at vi kommer op i afsnit fra bogen eller op i bestemte emmner? Er nemlig igang med at disposition, men har gjort det således at jeg har taget udgangspunkt i afsnittet og ikke emnerne! Håber det giver mening, på... -
Mat A mundtlig (Plangeometri)
ForumindlægEt af de spørgsmål jeg skal skrive disposition om i forbindelse med min mundtlige Mat A eksamen handler om plangeometri, hvor jeg særligt skal redegøre for vektorbegrebet og bevise sætningen for projektion af en vektor på en vektor. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg bedst kommer igenne... -
om Nürnbergprocessen(problemstilling)
ForumindlægOverordnet problemstilling: Hvorfor besluttede de allierede magter at udføre Nürnbergprocessen? Taksonomisk disposition a) Jeg vil først gøre rede for hvem der blev tiltalt i Nürnbergprocessen og hvilke domme de fik? b) Jeg vil dernæst analysere baggrunden for Nürnbergprocessen. c) Til sidst... -
SRP Indledning og abstract
ForumindlægHej Jeg kan ikke se den store forskel på indledning og abstract. Indledningen er en præsentation af opgaven, hvor der redegøres for afgrænsning af opgaven og problemstillingerne samt de metoder man vil anvende, og dispositionen for abstractet er problemstillinger, anvendte metoder, resultater og ... -
Mundtlig mat eksamen - hjææælp
ForumindlægHar trukket mundtlig matematik eksamen, og er derfor igang med at forberede de der dispositioner. :) I en af eksamensspørgsmålene står der så: Peter står over for disse muligheder: - 100kr. nu - 200kr. om 10 år Forklar fremskrivningsformlen og argumentér for, hvilken af mulighederne du syne... -
Fysik B eksamen
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i fysik B om et par dage. Jeg har tænkt mig at læse (og prøve at forstå) pensum, og dernæst lave dispositioner til alle spørgsmål. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i fysB der har nogle råd? -
Kemi eksamen
ForumindlægHvordan er tidsfordelingen til kemi eksamen med 24 minutters forberedelse? Jeg ved, at man får 24 minutters forberedelse og 24 minutters eksamination. Men hvor lang tid får man under eksaminationen til at fremlægge det man selv har forberedt? Og skal man egentlig medbringe noget med til lærer o... -
Valg af emne
ForumindlægHej jeg sidder midt igang og skal til at lave en disposition i engelsk. Jeg må frit selv vælge hvilke emne det skal være, men det skal helst være nogle der hører ind under love eller minorities. Jeg har tænkt på mange emner, men jeg kan ikke finde ud af hvilket jeg skal tage, og om det er fyldigt... -
"Metode og teori"
ForumindlægEr der ikke nogen der vil hjælpe mig med dette afsnit? Vores lærer har skrevet at vi bla. skal have • en indledning med opgaveformulering og problemstillinger, metode og teori samt afgrænsning af materiale og argumenteret disposition. med i opgaven.. Indledning med opgaveformulering og problem... -
Energipensum, fysik B
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede fysikfremlæggelse til i morgen. Skal holde et oplæg på ca. 20 min ud fra overskriften "Energi". Er lidt i vildrede over hvor meget der er relevant at inddrage, for området er jo rimelig omfangsrigt. Er der nogen der har overblik til at kunne sende mig... -
AT årsprøve i engelsk og historie
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave min disposition til min årsprøve i AT. Hvilken metode skal jeg bruge i engelsk og hvilken metode skal jeg bruge i historie ? Jeg har fået at vide at jeg skal bruge den humanistiske metode i engelsk, men hvad indeholder den og hvad indeholder den kildekritiske i his... -
Dansk eksamen
ForumindlægJeg skal til studentereksamen i mundtlig dansk, og må indrømme, at det med de tre spørgsmålsformer er ret forvirrende. Er der nogen, der har noget viden om de tre spørgsmålsformer: 1. litterært spørgsmål? 2. sprogligt spørgsmål? 3. mediespørgsmål? Er der evt. nogen der har lidt ideer til disp... -
Nogen her som er god til fransk?
Forumindlæghej alle, ville spørge om nogen kunne give mig idéer til en lille og nem emne jeg kunne vælge til at bruge i en mundtlig prøve, vi skal øve os til eksamen, så vi skal prøve at se hvordan det er... jeg skal lave en disposition..... håber at der er nogen der ude som kan hjælpe mig .... tak på forhånd -
haster eksame
Forumindlæghej alle sammen. jeg skal snart op til mundtlig fysik og er rigtig nervøs, men min dispositioner hænger lidt. jeg skal op i magnetisme, ioner og salte, radioaktivitet og atomet og vil gerne have hjælp i de følgende emner: magnetisme og radioaktiviter. især strøm er jeg virkelig bagud med! det v... -
Katalysator
ForumindlægJeg har mulighed for at trække katalysator til eksamen, så jeg vil gerne lave en disposition til dette emne. Men de forsøg jeg har i noter og bøger er meget ensformige, og for mig at se alt for "enkle". Har i nogle forsøg/viden/ANYTHING omkring dette emne? på forhånd tak, Jeq Snauer -
Hjælp til redegørelse SRP (Engelsk, Historie)
ForumindlægEr der nogen der kunne komme på en god disposition til besvarelsen af mit redegørende spørgsmål: "Redegør i hovedtræk for USA's politiske, sociale og økonomiske udvikling fra 1980 og frem. Kom især ind på forhold som har haft indflydelse på hiphop kulutrens indhold og udvikling"
