Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 11721 til 11740 af 40685
  • Hvordan læser man op?

    Forumindlæg
    Hvordan er det smartest at læse op til en religionseksamen? -til de religiøse emner altså. Jeg læser selvfølgelig tekstene, men er det ikke dumt at begynde at gennemanalysere dem, når man ikke kan trække lige den alligevel? Jeg tænkte på at skrive morale og sådan noget ned, så jeg hurtigt kan fin...
  • Kan jeg komme ind på matematik-økonomi selvom jeg har fået 4 i eksamen, men får 12 i både mundtlig og skriftlig årskarakter?

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet kan komme ind på matematik-økonomi studiet med et 4-tal i mat A eksamen. Jeg får 12 i mundtlig og skriftlig årskarakterer, så er det noget der også bliver tjekket i min ansøgning, eller vil de kun kigge på 4-tallet? Jeg har et snit på 9,8 og adgangskvotiente...
  • Hvem vil tjene penge på en eksamen i controlling og revision/ekstern regnskab?

    Forumindlæg
    Eksamen handler om koncernregnskab, pengestrømsopgørelse, revisorloven osv. nogen med bachelor eller kandidat indenfor HA som kan hjælpe?
  • besvarelse til en opgave fra "skriftlig biologi eksamen 2004"

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der kan hjælpe mig med svarene på den skriftlige biologi eksamen fra 2004 som omhandler "tetrodotoxin"?
  • Mulige forsøg til eksamen (Syrer baser, alkohol, magneter og induktion)

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Fysik eksamen ligger lige om hjørnet, og mangler nogle extra forsøg til syrer baser, alkohold, magneter og induktion. Tak på forhånd ;)
  • Er det i orden, at man til eksamen siger noget/det samme, som man tidligere på skoleåret har skrevet i en stil omkring Amish People?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at lave min disposition, samt det jeg skal sige til min mundtlige engelsk eksamen i 9. klasse. Mit emne er Amish People. Er det i orden, at man til eksamen siger noget/det samme, som man tidligere på skoleåret har skrevet i en stil omkring Amish People?
  • Hvad kom du op i?

    Forumindlæg
    Hvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i?
  • opgave 6 fra eksamens hæftet for mat a 31 maj 2012

    Forumindlæg
    Funktionen f er givet ved f(x) = a•x3 + b•x2 grafen for f har et lokalt ekstremumspunkt i punktet A(2,2) a) Bestem konstanterne a og b. Skal bruge lidt hjælp, kan ikke lige huske hvordan det er man lige gør det her.
  • Karaktervægtning

    Forumindlæg
    Hej. Hvis man afslutter et fag på C-niveau, så vægter det 1, ikke? Vil det så sige, at hvis man har været til eksamen i det fag, at årskarakter tæller for 0,5 og eksamenskarakteren tæller for 0,5?
  • Set fra et ateistisk synspunkt...

    Forumindlæg
    Set fra et ateistisk/ikke-troende synspunkt, hvad vil grunden(e) til religion(erne)s opståen så være? Især kristendommen, men også gerne andre! Jeg er i gang med at lave en liste. Indtil videre har jeg : a) For at skabe en samfundsorden baseret på moralske normer. b) For at besvare nogle af de ...
  • Fuld pensum (PSV) 2g

    Forumindlæg
    kære studieportalen. Som 2g'ere med 57% fravær og 60% skr fravær, (spørg ikke hvordan jeg ikke er blevet smidt ud, er bare go til at løbe om hjørner) 'overraskende' nok er blevet sat på særlige vilkår/fuld pensum (PSV) , altså at aflægge eksamen i alle aflslutterfag. Heldigvis får j...
  • (Jeg synes at)

    Forumindlæg
    Kristendommen er en klam jødisk sekt. De kristne tilbeder liget af en død jøde!!! De er sjæleløse slaver! Mvh
  • ''god karakter til historie mundt. eksamen''

    Forumindlæg
    Hejsa Som navnet siger skal jeg op i historie mundtlig d. 23 som min sidste eksamen. Vi har 24 timers forberedelse og jeg har en idé om hvordan jeg skal sætte min opgave op (synopsis formet) osv. Men hvad skal man præcis gøre både under forberedelsen og inde til eksamen for at få en god karakte...
  • Hvad må man medbringe til mundtlig engelsk B eksamen? Nogen med noter?

    Forumindlæg
    Hej SP Skal op til mundtlig engelsk B eksamen på HTX her om et par dage, men er usikker på, hvad jeg må medbringe ind til første del af eksamen, dvs. det selvvalgte emne. Er det kun synopsen, man har udarbejdet, eller må man gerne tage egne noget med? Ud over det, er der nogen, der har noter ti...
  • Kristendom

    Forumindlæg
    Hvor finder man gode sider til religons eksamen (forberedelse)? :)
  • Gymnasium

    Forumindlæg
    Jeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre...
  • HASTER vigtigt link til Engelsk b skr eksame første del

    Forumindlæg
    hey er der en der kan finde en link til dette år som man var op til eksame i engelsk b 2008 jeg har brug for første del det haster det er til imorgen er der en venlig sjæl som vil hjælpe tak på forhånd:)
  • Points og karakter til skr. mat.

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor mange points man skal have til skr. mat. eksamen for at få en bestemt karakter?
  • uden hjælpemidler..

    Forumindlæg
    hej hvorn kan man bedst muligt øve til prøven uden hjælpemidler til skr. mat eksamen på A niveau? er der ikke nogen der har nogle papirer på hvad man kan komme op i osv? jeg ved ikke hvorn jeg skal forberede mig, jeg har dog lavet de to sæt vejledende opgaver på uvm !
  • HJÆLP - differentialligning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et kæmpe problem med denne opgave i matematik - håber nogle kan hjælpe, er helt på bar bund: Nogle af løsningerne til differentialligningen y'-2y=4x^2-4x har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a)Bestem en lignig for den kurve disse ekstremumspunkter tilhører.