Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11781 til 11800 af 23877
  • Bush's tale Katrina

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver i engelsk og naturgeografi i min SRP, og skal i den forbindelse analysere talen Bush holdt om Katrina. Da jeg er på bar bund ville jeg høre om der er nogen som kender et sted jeg kan finde hvor den er blevet analyseret? Mvh Sara
  • Owl city -fireflies

    Forumindlæg
    Nogle søde, mennesker som vil hjælpe mig med at en analyse af owl city- fireflies ( ikke en hel analyse, men vers, omkvæd intro, solo, mellemspil, tælle takter osv) Please skal fremlægge det her imorgen Taaak :D
  • Den stundesløse

    Forumindlæg
    hej, er der nogen her som har analysen til Den stundesløse som er skrevet af Ludvig Holberg i 1731.Jeg har prøvet at læse den flere gange men jeg har ikke forstået nok til at jeg kan analyser den. håber at der er nogen derude som kan hjælpem mig :)
  • Lidt svært!!!!!!!!

    Forumindlæg
    jeg har fået en opgave om en virksomhed hvor jeg skal lave en værdikædeanalyse, en porteføljeanalyse en internationaliseringsbeskrivelse og analysere vækststrategierne. Nu skal jeg så bruge disse nævnte analyser til at tilrettelægge virksomhedens fremtidige strategier. Hvordan gør jeg det?
  • Dryaden af H.C Andersen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til at analysere og fortolke "Dryaden" af H.C Andersen, men jeg har lidt svært ved at knække novellen. Er der nogen som ligger inde med en analyse eller har nogle noter til den, ville jeg være super glad! :) På forhånd tak.
  • Efterspørgselsforhold?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med min SRP, og skal analysere efterspørgselsforholdene for Apple. Er det, det samme som en omverdensmodel eller hvad? Problemformuleringen lyder: "Analyser eksterne forhold, der påvirker Apple på det danske marked, herunder efterspørgselsforhold" Tak på forhånd
  • Hvordan man griber en case an?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med SSO, og er noget til analyse delen. Skal analysere en case, men ved simphelthen ikke hvordan jeg skal starte. skal jeg overordnet fortælle om casen, eller kun tage de punkter jeg vil bruge begreber til. Kan i give et eksempel?
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en aflevering i samfundsfag, hvor jeg skal analysere i artikel. Jeg har lavet analysen. Er der en der vil se den igennem for mig, og give mig noget respons. Da det er første gang jeg laver en samfundsfag aflevering håber jeg meget på at i gerne vil kigge den igennem for m...
  • hjælp til vurderende/diskuterende

    Forumindlæg
    Har brug for lidt hjælp her, hvad kan man skrive i den vurderende/diskuterende. Problemformulering: Hvilken indflydelse har velfærdsstaten haft på den sociale udvikling? Redegørende: Redegør for den historiske samfundsudvikling og socialisering i Danmark. Analyserende: Analyser hvilke sociale ...
  • Litterær darwinisme

    Forumindlæg
    Min analyse del i mit SRP projekt lyder som følgende "analyser et værk som eksempel på litterært darwinisme", og jeg har ummidelbart problemer med at finde sådan ét. Søger hjælp hurtigt! På forhånd tak
  • hvordan

    Forumindlæg
    hvordan analysere man de her sætninger Hvordan analysere man de her sætninger: Den eneste Ene omhandler kærlighedsforhold Filmen blev et kæmpehit i Danmark Susanne Biers film rummer rigtig dansk humor Den er dog ikke vammel
  • Nutid og datid

    Forumindlæg
    Hej Måske er det et dumt spørgmsål, men må man godt blande nutid og datid? Jeg skal fortælle om middelaldere og så analysere et billede fra middelalderen. Må jeg så godt bruge datid, når jeg fortæller om perioden, og så nutid, når jeg analysere billederne?
  • Helf :O

    Forumindlæg
    HEEEY Er der nogle der har en tid til at krigge min aflevering igennem (ikke lang) for vi skulle nelig analysere hver eneste sætning og er lidt usikker på om jeg har analyseret det rigtigt. Tak på forhånd :)
  • Kong Lindorm

    Forumindlæg
    Heeej allesammen. Jeg skal aflevere en skriftlig analyse af folkeeventyret Kong Lindorm, men jeg kan ikke rigtig komme igang. Er der nogle af jer der har analyseret Kong Lindorm, der kan hjælpe mig . Tak på forhånd :)
  • SAS - Diverse opgaver :)

    Forumindlæg
    Hej! Når man bliver stillet til spørgsmål: 1. Udarbejd en analyse af virksomheden SAS i 2008, hvor du inddrager virksomhedens interne forhold. Og så kommer der en lang række artikler, hvilke modeller og begreber ville i anvende i analysen af ders interne forhold? SWOT , og hvad så mere?
  • Lige et lille spørgsmål til dansk

    Forumindlæg
    Jeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid..
  • HASTER!! Semiotisk læsemetode? Hvad går den ud på?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen i AT på fredag, og jeg skal analysere nogle noveller af Johs. V. Jensen vha. den semiotiske læsemetode/analyse.. Er der nogen der kan svarer mig på, hvordan man bruger den? KH Signe
  • problemformulering.. hjælp. dur det?2.sek.

    Forumindlæg
    Kan man godt bruge det her til det analyserende spørgsmål: Hvordan definerer Urban II den kristne helligkrig? (skal analysere hans tale, og hvad helligkrig er) Dem her to skal flettes sammen i et, nogle som har nolge bud for hvordan det kunne være; Kan nutidens jihad være en forsættelse af dati...
  • En som har nogle af delene??

    Forumindlæg
    Budskabet i Rudolph H. Schaffers: ”Barndommens betydning" Analyse af casen: Nu mestrer Moni sit liv Analyse af casen: Preben Kort beskrivelse af kernen i Margaret Mahlers teori
  • Engelsk eksamen i morgen - HJÆLPPPPP

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til engelsk mdt eksamen i morgen. nogle der vil hjælpe mig med at finde analyse modeller til at analysere * brev * sange * novelle * drama * taler det må godt være på dansk - for går vel ud fra man kan bruge det?