Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12121 til 12140 af 33650
  • Ændringer af gymnasiereformen

    Forumindlæg
    Der er i forligspartierne opnået enighed om en række ændringer af gymnasiereformen, og disse vil (efter lovvedtagelse) træde i kraft løbende begyndende for elever, der starter i 1.g i august 2008. Der justeres på følgende punkter: 1: Obligatorisk valg af mindst ét af særligt kompetencegivende f...
  • Hvor mange afleverings-timer?

    Forumindlæg
    Heii allesammen (: Som overskriften indikere, ville jeg blot vide, hvor mange timer er det nu som (alle) lærere på skolen, må afsætte til afleveringstimer? - jeg fik det at vide engang, men kan ikke lige huske det helt .. Jeg er forresten almindelig stx-studerende som går i 1.g ..
  • 2 Fremmedsprog på gymnasiet?

    Forumindlæg
    Jeg skal starte på gymnasiet(STX) her efter sommerferien, og jeg er virkeligt løbet træt i Tysk og har slet ikke fulgt med det sidste år så jeg er langt bagud. Skal man have 2 fremmedsprog på gymnasiet?
  • Studieretning for pilot og detektiv

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne vide hvilken studieretning der er bedst at tage på STX, når man gerne vil have et job som pilot eller detektiv. Hvilken studieretning er så bedst at tage, og/eller er det godt at tage nogle specifikke fag på gymnasiet? Tak på forhånd! :)
  • Hjælp Mega vigtigt!

    Forumindlæg
    Jeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag!
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fåget besked om, at jeg skal til en optagelsesprøve til stx. Jeg har et gennemsnit på 10 og 7, men problemmer med dansk, så jeg ville spørge om hvad er en optagelsesprøve, og hvad skal jeg gøre for at komme vidre??? Hvad er chancen for at blive instillet i et gymnasie?
  • Mat ny ordning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og kigger på matopgaver, og tænkte på om nogle har lavet nogle/opgaverne til, som jeg må se besvarlsen på. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning.htm?menuid=150560 STX A-niveau hhv. sæt I og II. mange tak på forhånd
  • Studentereksamen maj 2009

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har lavet kemi-A studentereksamen maj 2009 fra STX ? Hvis ja må du/i meget gerne give en hjælpende hånd ved at sende den eller ligge den ud på studieportalen. Håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Kan jeg få det overført?

    Forumindlæg
    Jeg går på 2 år stx og ville hører, hvis jeg tager HF efter sommerferien om jeg kan få overført mit afsluttende eksamenskaraktere fra sidste år i billedekunst og fysik overført til mit hF bevis ?
  • Opg. 3005

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med denne opgave 3005: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Skal man så bruge formel for rumfang af cylinderet og bestemme ud fra den. Og hvordan i b'eren så?
  • Eksamensresultat

    Forumindlæg
    Hvis man Har haft 5 A fag på STX uddannelsen og er berettiget at kunne gange sit reultat med 1,03 er det så med regnet fra skolens side eller skal du selv gøre det bagefter ? Altså er dit eksamensresultat indeholdende det endelige resultat ? Og er det 1,03 eller 1,08 man må gange med?
  • Optagelse.dk

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke lige nedenstående del på det vedhæftede billede. Jeg skal søge videre på en videregående uddannelse, men jeg er lige gået i stå her. Er der en venlig sjæl som kan forklare mig, hvad der menes? :) Jeg har lige færdiggjort STX
  • sammenhæng mellem x og y

    Forumindlæg
    Hej Har lidt problemer med opg 3.012. Er der nogen der kan kigge på den og hjælpe mig på vej? På forhånd tak http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf
  • Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk?
  • Optagelse på FG HASTER

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne ind på Frederiksberg gymnasium (STX)efter sommer og jeg jeg os udfyldt optagelse.dk, men jeg ved ikk om FG vil ha et "fedtebrev" ved siden af. Er der nogen der ved noget om det??
  • hjælp/undervisning til fransk b-niveau eksamen søges!

    Forumindlæg
    Hej jeg har været syg i noget tid. så derfor er jeg lidt/meget bag ude med fransk derfor søger jeg en der kan hjælpe mig med at læse og gam stx fortsætter b-niveau, og skal ha det næsten år på A-niveau Nordjylland
  • Formelsamling i Fysik

    Forumindlæg
    Er der nogen, som ligger inden med en formelsamling til Fysik A stx og som kan give mig titel og forlag? Min fysiklærer har aldrig udleveret en, men jeg vil ret gerne være i besiddelse af en til den skriftlige eksamen om en uge.
  • Eksamen skriftlig

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg forvente af engelsk skriftlig eksamen i morgen (går på hf). Har STX ikke været oppe? og får vi så samme emne? nej vel. Nogen ideér til hvad emnet kunne være i morgen?
  • Haster!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg leder efter en engelsk stx B-niveau årsprøve, uden hjælpemidler. Jeg skal snart op til en terminsprøve så jeg vil gerne øve mig. Send et link hvis I ved hvor jeg kan finde en. - På forhånd tak.
  • eksamesæt August 2009

    Forumindlæg
    Hej studieportal-folk:) Jeg vil høre om der er nogen der kan finde eksamesættet fra STX eksamen 2009 august (sygeeksamen for A niveau) Enten hele sættet besvaret, ellers bare selve opgavesættet mvh. andreas