Studievalg og videregående studie

Studieretning for pilot og detektiv

10. april 2017 af hendederspørger

Hej

Jeg vil gerne vide hvilken studieretning der er bedst at tage på STX, når man gerne vil have et job som pilot eller detektiv. Hvilken studieretning er så bedst at tage, og/eller er det godt at tage nogle specifikke fag på gymnasiet?

Tak på forhånd! :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. april 2017 af Smut1

Tænk ikke på, hvad du gerne vil være, men vælg ud efter din interesse! Så bliver din gymnasietid meget sjovere, og du får bedre katakterer. De gode karakterer skal du måske bruge, når du engang skal vælge, hvad du vil være om flere år.


Brugbart svar (1)

Svar #2
10. april 2017 af Skaljeglavedinelektier

Det kræver vist ikke en speciel studieretning at blive pilot. Der kræves vist gode kundskaber i matematik, engelsk og dansk. Detektiv er vist noget, man kan uddanne sig til indenfor politiet, hvis der ikke er tale om privatdetektiv - dog uden at vide det. 

Som #1 siger så vælg efter interesse. Det skal gerne være sjovt at lære og ikke bare føles som en pligt. 

Tjek evt. krav til uddannelser på ug.dk. 


Svar #3
10. april 2017 af hendederspørger

Tak for svarene. Det har fået mig til at indse, at jeg skal vælge, hvad jeg godt kan lide, og hvad jeg gerne vil. Det er meget lettere at vælge studieretning nu. Tak!


Skriv et svar til: Studieretning for pilot og detektiv

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.