Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12201 til 12220 af 20688
  • Enheder på vektorer?

    Forumindlæg
    Hej Når jeg opstiller en vektor i fysik, der repræsenterer en kraft, skal jeg så opskrive længdens enhed? Dette vil vel ikke give mening, da der blot er tale om en repræsentant for kraften. Mvh. Emil
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • Hej

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige høre om der evt. er en venlig sjæl der kunne have lyst til, at hjælpe mig med et fysik spørgsmål til min rapport om tyngdeacceleration? Spørgsmålet har jeg vedhæftet som en billede fil. På forhånd mange tak!
  • Gamle eksamensopgaver 3.g

    Forumindlæg
    Kan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt.
  • Hvilestofskiftet

    Forumindlæg
    Hey .. Jeg sidder her og skal skrive fysik rapport om bestemmelse af hvilestofskiftet..Og har nu brug for lidt hjælp,Jeg skal forklare hvad stofskiftet er og hvad hvilestofskiftet er. Hvad formålet med denne energi omsætning i kroppen?Nogen der kan hjælpe mig??
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd.
  • Skriftlig afgangseksamen folkeskolen

    Forumindlæg
    På tirsdag skal jeg op i den skriftlige biologi og fysik eksamen. Jeg ved, at nogle skulle op i den i dag. Nogen af dem, der er herinde, som kan fortælle mig hvad de to prøver handler om? :)
  • udfældes

    Forumindlæg
    hej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig
  • svingninger/Bølger/lyd/lys

    Forumindlæg
    Hejjj allesammen.. Jeg skal op i fysik, men er ikke så god til faget.. Derfor ville jeg lige spørger om der var nogen der havde noter til de her nedestående emner:svingningerBølgerlydlysDet ville være en stor hjælp! På forhånd tak :)
  • Salt, syre, base (Uorganisk kemi)

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal op i mundtlig fysik/kemi i morgen, og jeg skal fortælle noget om salte, syrer og baser.Men jeg er lidt på bar bund.Hvad kan jeg fortælle? Det mest oplagte?
  • Eksamen - hvordan skal det struktures?

    Forumindlæg
    Hej - ville gerne høre fra nogle folk som har fået >9 i fysik mdt B-niveau. Hvordan de stukturede deres eksamen mht. teori kontra praksis osv.
  • Energiniveaudiagram

    Forumindlæg
    HejJeg sidder her og har nogle problemer med, at lave noget fysik, da jeg ikke kan finde ud af, hvad de mener med Energiniveaudiagram. Det er et diagram for hydrogenatomet, men hvordan skal man aflæse det og hvad betyder n??Venlig hilsenPhilip
  • Lysets hastighed

    Forumindlæg
    Der står i min fysik bog at beta-partikel rejser med lysets hastighed. Men det er da ikke muligt for ting med masse at rejse med lysets hastighed. Og elektron har da en masse!!.. HJÆLP MIG!
  • Newtons love

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave eksamensoplæg om newtons love og har fået to billeder som bilag af min lærer, men har lidt svært ved at beskrive billederne med fysik. Ville være dejligt med noget hjælp :)
  • tilvækst?

    Forumindlæg
    Nogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa
  • Magnetic Susceptibility på dansk?

    Forumindlæg
    Hvad er det danske ord for "magnetic susceptibility"? Ordet betyder magnetisk påvirkelighed/modtagelighed/følsomhed (iflg. ordbogen), men hvilket ord bruger man i dansk fysik for begrebet?
  • Fysiknoter i LaTeX - interesse??

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har lige været oppe i fysik (efter 2.g) og har lavet noter i LaTeX på 36 sider om Orbit1 + 2. Hvis det har interesse, vil jeg lægge dem ind på studieportalen.dk?!--Emilie
  • Har brug lidt hjælp ...

    Forumindlæg
    Nogen der har et eksempel på en fysik rapport (1g niveau c) ...Det er første gang jeg skal lave en og har ikke så meget forstand på det.det må meget gerne være om massefylde af faste stoffer :)
  • Hvor lang tid tager det at brygge kaffen?

    Forumindlæg
    Lidt hjælpe til denne fysik opgave. "En bestemt kaffemaskine brygger kaffe med effekten 1200 W. Hvor lang tid tager det, hvis der kræves en energi på 400 kJ til kaffebrygningen?"
  • AT - matematik metode?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =)