Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12241 til 12260 af 20688
  • Bølger mv.

    Forumindlæg
    Nogen som vil hjælpe mig med Fysik - har nogle spørgsmål og en opgave, som er jeg er ved. Nogen som vil hjælpe, vil gerne have en e-mail, msn eller andet, da det endnu mere besværligt over dette site.
  • Kernefysisk skrivemåde.

    Forumindlæg
    Hej. Står her med en opgave i fysik, om at man skal skrive kulstof 12-13 og 14 på den kernesfysiske skrivemåde, og forklar hvordan de 3 atomkerner adskiller sig fra hinanden. Tænkte på om der var nogen der ville hjælpe mig med den?
  • Kernefysiske skrivemåde.

    Forumindlæg
    Hej. Står her med en opgave i fysik, om at man skal skrive kulstof 12-13 og 14 på den kernesfysiske skrivemåde, og forklar hvordan de 3 atomkerner adskiller sig fra hinanden. Tænkte på om der var nogen der ville hjælpe mig med den?
  • Solens energiproduktion

    Forumindlæg
    Hej ... Jeg skal til eksamen i fysik imorgen og har fået følgende emne: Solen og Planetsystemet. Jeg skal forklare om Solens energiproduktion... er der nogen der kan hjælpe?hvad kan jeg forklare om? Tak på forhånd! :)
  • lysets hastighed

    Forumindlæg
    hvad er lysets hastighed i glas, når lysets hastighed i luft er 3 * 10^8 m/s? helst ikke noget vildt kompliceret, har kun fysik på c.
  • Tjernobyl

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har skrevet AT synopsis om tjernobyl i fysik og historie. Er der nogen der har en metodisk viden om historie faget, der har lyst til at læse synopset igennem og kommentere på det? :)
  • Arbejdssætningen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal til eksamen i fysik om nogle dage og ville høre, om der var nogen som kunne forklare mig lidt om arbejdssætningen eller henvise mig til en side, hvor jeg kan læse om den. Er rimeligt meget på bar bund! Mange tak på forhånnd!
  • Gode råd/rettelse af en synopsis

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en synopsis, der omhandler atombomber under fagene Dansk og Fysik. Er der nogen som vil tage et hurtigt kig på mit talepapir ? og hjælpe med metoder ? På forhånd tak :)
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik-eksamen i morgen, og har et lille problem, hvis jeg trækker oliekemi. Er der evt. nogen der ved, hvor mange ml butan der er i en engangslighter? Det ville hjælpe enormt meget. c:
  • Det sure det salte det basiske

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen i næste uge og er i gang med en disposition til det sure, det salte, det basiske men jeg kan simpelthen ikke komme på en perspektivering til emnet.... er der nogen der kan hjælpe?
  • Lydens fart

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at lave en fysik rapport, hvor en af spørgsmålene er Hvilken slags bølger er lyd og hvorfor er lyden hurtigere i en metalstang end i luften? På forhånd tak
  • Hvad sker der hvis man får 00 i eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lidt i tvivl om hvad der sker hvis man får 00 i fx fysik-kemi eksamen i folkeskolen, når man er blevet optaget på et gymnasium. Vil det påvirke ens adgangskrav? Jeg er bare lidt nysgerrig. Håber i vil hjælpe :)
  • Isotopkort/nuklidkort

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen på torsdag, og jeg har stadigvæk ikke helt forstået nuklidkortets opbygning? Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig, det ville være så rart! På forhånd tak :-)
  • Emnebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal snart til AT-årsprøve i fagene fysik og dansk. Er der nogle, der kan komme med en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle? På forhånd tak :)
  • SSO ?

    Forumindlæg
    er der ikke en, som har skrevet SSO i fysik, der måske vil lade mig læse den ? Jeg forstår ikke rigtig hvad den skal indeholde, og min lærer er ikke til meget hjælp. hvis der var en var havde lavet en hvor der ikke indgår forsøg i ville det være rigtig dejligt :)
  • hvad kan man komme op i?

    Forumindlæg
    hey :) jeg går i 8 kl. og skal i 9 efter sommer:) men jeg vil godt vide hvad man kan komme op i, i hvilke fag. fx. fysik- kalk. er der en side hvor man kan finde det? og tak:)
  • Laser?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i fysik lige om lidt, og kan risikere at trække emnet laser... - Så jeg ville høre om nogen af jer ved, hvad forskellen er på en dioelaser og en gaslaser? - Og hvad de to ting egentligt lidt mere præcist er... På forhånd tak! :-)
  • net undervisning

    Forumindlæg
    Kære alle Jeg har engang set en netside med undervisning i matematik, kemi og fysik - men har glemt hvad den hedder. Nogle der kender sådan en side ? så man kan fordrive ferietiden med lidt læring ? Mvh
  • Magneter og vand

    Forumindlæg
    Hej alle.. Er mega dårlig til fysik osv. og blev pludselig i tvivl .. KAN EN MAGNET TÅLE AT KOMME I VAND ? Svar gerne hurtigst muligt.. På forhånd tak.. - Mia Maja
  • Udledning af formler

    Forumindlæg
    hejsa, jeg er igang med at skrive rapport om energi i fysik(kinetisk, potentiel og mekanisk) og jeg skal give udledning/bevis af formlerne.... hvad menes der med det?