Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12281 til 12300 af 84813
-
Eksamen Maj 2006
ForumindlægEr der nogen her inde som var til eksamen i eng a i år 2006? -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa. Når man skal opstille en differentialligningsmodel, hvilken form skal man så benytte sig af? - Behøver det at være koblede diff ligninger? Eller kan det også bare være en simpel ligning diff ligning f(x) = 2 - 3^x . Eller noget i den retning ? :) . Skal nemlig lave en differenttiallignin... -
Ringbølger gennem en spalteåbning..??
ForumindlægHejsa SP. Jeg ved, at en planbbølge gennem en spalte åbning vil fortsætte som ringbølger bag spalten, men hvis det nu var ringbølger igennem en spalte åbning, hvordan vil spalten så se ud?? Vil den fortsætte som ringbølger? -
statistik hjælp
ForumindlægHar bruge for hjælp til at lave linær regressions analyser. Datasættet (spørgeskemabesvarelser) ligger i SPSS. Spørgeskemaet er foretaget præ og postintervention på interventions- og kontrolgruppen. Hjælp søges hurtigst muligt mod god betaling. kan kontaktes på 26853625. -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
hvordan siger man..
Forumindlægjeg skal oversætte "beskyttelseskappe". det er noget som er inde i et batteri. Er der nogen der ved hvad det hedder? I så fald ville jeg blive meget glad:) Hilsen Camilla -
Radiobølger?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål? Har radiobølger en effekt på celler? Både i menneskekroppen og egentlig bare alle andre levende celler. Tak. -
Vektorfunktioner i praksis
ForumindlægJeg kan ikke finde på noget sted hvor man i praksis bruger en vektorfunktion. -
Nogle der gidder rettte min rapport?
ForumindlægJeg har en rapport for i kemi. Den handler om citronsyre, potentiometrisk titrering af citronsyre, og bestemmelse af citronsyre i en sodavand, samt noget teori om pH og syre/base. Er der et klogt hovede som gidder/kan og vil rette den og se om jeg har forstået alt ok? og kigge efter evt. fejl? ... -
Brug af karaktergennemsnit
ForumindlægHey SP Nu bliver jeg student her til sommer med et fint gennemsnit. Jeg har dog tænkt meget over, hvad jeg skal bruge det til. Jeg har overvejet, selvom jeg nok lige tager et sabbatår, at søge ind på matematik-økonomi uddannelsen på AU næste sommer. Men på nogle punkter synes jeg, at mit "h... -
behøver man?
Forumindlæghej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen... -
Til dem med TI-89
ForumindlægNu kan man sørme klare sig igennem kemitimerne med: http://www.ticalc.org/pub/89/asm/science/ :-D -
Hvordan udførtes faldlovsforsøget
ForumindlægJeg søger informationer om Hvordan udførtes faldlovsforsøget? Har kikket en del på nette men syntes ikke jeg finder noget der er nyttigt. Nogle herinde der har et sted de vil anbefalde, hvor jeg kan læse om det? -
Trigonometri
ForumindlægHej :) Et af mine eksamensspørgsmål lyder: Vis hvordan enhver trekant kan ses som summen eller differensen mellem to retvinklede trekanter . Jeg har på fornemmelsen at det er ligetil, men jeg er alligevel forvirret over fomuleringen :s mvh. -
Bølger og interferens
ForumindlægJeg skal fremlægge emnet i morgen. Jeg har dog problemer med at gøre rede for gitter-ligningen. Nogen der kan hjælpe med nogle gode illustrationer eller lignende? Ellers er gode råd mere end velkomne. -
Stoffers termiske egenskabeer
ForumindlægHej derude :D Jeg har trukket et eksamen spørgsmål, der hedder: "Stoffers termiske egenskaber" . Skal indeholde en gennemgang af stoffers termiske egenskaber . HVad er stoffers termiske egenskaber ?:S På forhånd tak :d -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
Videre lige efter 3.g? :-)
ForumindlægHvem af jer har planer om at læse videre lige efter 3.g og hvad vil I ind på? :-) -
Annihilationsproces
ForumindlægHvad sker der i den såkaldte annihilationsproces? Hvad har denne proces med en stjerne at gøre? -
Fedtstof
ForumindlægHej. Jeg har søgt efter fedtstoffers kogepunkt, men kan ikke finde noget om det. Er der mon en som kender fedtstoffers kogepunkt, eller et sted hvor jeg kan finde ud af det.
