Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12341 til 12360 af 33650
-
spørgsmål?
ForumindlægHej allesammen! jeg ville lige gerne spørger jer om noget.... er der nogle som har haft Dansk læsning? ( nationaltest prøve ) ??? kan i fortælle mig hvad emnerne er, og hvad der er for nogle spørgsmål der vil kom frem? vil så gerne øve mig til det. Ps jeg går i 8 klasse :( ell... -
Oversættelse til fremlæggelse.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en fransk fremlæggelse kommende og fået en lille del som jeg skal oversætte. Efter at have oversat det hele får jeg så at vide at jeg har gjort det hele forkert. Men da opgaven ligger på min anden computer så vil jeg spørge om der er en der kan oversætte efter... -
hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe miig med at fine en en novelle som jeg kan samligne den med en novelle der hedder Drivhuset af Anders Bodelsen -
Gode stil sætninger
ForumindlægHej! Jeg har fransk eksamen her på mandag! Og jeg ville spørge om i kunne give mig nogle gode sætninger som man kan bruge til sin stil?Ligesom "Il était une fois...osv osv?Tak! -
Er Herman Bangs Frøkenen en impressionistisk novelle?
ForumindlægHvis nogen kan svare på ovenstående vil jeg blive meget glad! -
Hvorfor taler USA engelsk?
ForumindlægHej Min veninde og jeg skal lave en fremlæggelse i engelsk om hvordan engelsk kom til USA og blev det sprog de fleste taler i USA. Men vi synes ikke vi kan finde noget klart svar på google, ved i måske noget om det? På forhånd tak! :) -
Symmetri-struktur i Iliaden
ForumindlægEr der andre som også kender til det her, for ville høre om jeg har forstået det rigtigt. Her er nogle eksempler:1 sang. Vreden begynder. Gammel mand (Chryses) forhandler om sit barn konflikt24 sang. Vreden slutter. Gammel mand (Priamos) forhandler om sit afdøde barn ingen konfl... -
AT/fysik Rumraketter
ForumindlægHejsa:) Jeg skal til AT-årsprøve, og har om emnet rumraketter. Jeg skal snakke noget om fysikken bag rumraketter, men ved ikke helt hvor og hvornår man bruger formlerne.. såsom centripetalkraften? eller raketligningen? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Hilsen Julie -
Antipartikel
ForumindlægHvad hedde neutonens antipartikel? -
Mose bog 1. kap 22?
Forumindlæghey allesammenjeg sidder og forbereder til religion eksam...jeg har lige laest kapitel 22 i 1. mosebog, hvor Abraham skal ofre sin soen isak...Da gud taler til Abraham, og vil have at Abraham skal ofre sin soen...men hvad er poiten med det...??At gud vil vise at han er der og man skal tro paa ham... -
Som englene flyver
Forumindlæghej alle! Med hvilket belæg kan man sige, at de to søstre i "Som englene flyver" er en og samme person? -
Fortælleren...?
ForumindlægKan I hjælpe mig med at forklare til mig de her:Objektiv fortæller. Personal fortæller og, Er 1. person fortæller og en jeg-fortæller den sammen? På forhånden tak -
Jesus' korsfæstelse?
ForumindlægHvordan forholder Jesus sig under korsfæstelsen, ifølge de forskellige evangelier? -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægHej. Som så mange andre skal jeg til AT-eksamen, og jeg sidder lige og ordner de sidste par småting, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp. Jeg har om global opvarmning, og har fagkombination samfundsfag og naturgeografi. Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er: muligheder og begrænsninger i na... -
Fortællersynsvinkler
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl om, hvordan det hænger sammen med fortællersynsvinkler. Jeg ved, at nåt det er jeg-fortæller så er det 1. person, men hvordan er det, det er når det er en "Du-fortæller"? Er fortælleren så alvidende? Eller er det noget helt andet, og har det noget at gøre med ... -
Gærkenland
ForumindlægHej, jeg sidder og læser til eksamen. Og så står der i mine papirer: " Den græske stat var ikke forfalden til den form for statsterror mod anderledes tænkende". Her menes der vel, at staten ikke følte sig truet af anderledes tænkene, som vi fx gør i dag. Men så er mit spørgsmål, hvorfo... -
SSO i spansk?
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om i spansk? Det må gerne være en roman hvor der er en masse man kan gå ind og analysere i... Og helst ikke Isabel Allende.. -
HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har lige trukket engelsk mundtlig eksamesopgave idag og har derved et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med... Har trukket teksten Adam af Michael Lee Cohen, men jeg kan ikke se mig ud af om det er en novelle eller artikel/essay??? På forhånd tak for hjælpen... -
Projektopgave
ForumindlægHej! Vi er 3 drenge som skal have projektopgave i uge 5. Selve opgavens hovedemne er forandring og konsekvens. Vi vil gerne spørge om i har nogle gode emner som kan omhandle både forandring og konsekvens. Set i lyset af både flygtningekrisen og folkeskolereformen som begge berører os vil g... -
3.g' opgave
ForumindlægHej alle... Jeg søger inspiration til min SSO.. Håber der er nogle venlige sjæle, der vil dele deres hovedemner/problemformuleringer.. På forhånd tak!
