Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12441 til 12460 af 40685
-
Notater til religon
ForumindlægHej! Jeg sidder her, og skal forberede mig til eksamen i religion. Jeg er i gang med at skrive noter, men er der andre, som har noget at byde ind med? Helst notater ud fra grundbogen! :) -
hjælp til metode og teori...
ForumindlægJeg skriver i Religion/Historie(Hum. og Samf) (skriver om pilgrimsrejse til mekka, men ved bare ikke hvilke metoder der er i samf. og Humunistisk delen?? skal til AT- eksamen. plz.. hjælp mig. -
analyse af tekster
Forumindlæghey derudeer der nogen der ligge inde med nogle religion tekster som de har analyset?altså med noter, så man måske kunne være heldig at tække en af disse tekster til eksamen?! -
Jesus overtog menneskets synd??
ForumindlægHey alle hvorfor siger man jesus overtog menneskets synd/lidelse?? hvilken synd er det tale om, syndefaldet??? håber der er nogen som kan hjælpe, skal til religion eksam -
Hjælp til den tværfaglige eksamensprojekt
ForumindlægJeg søger hjælp til min tværfaglige eksamensprojekt i religion c og historie b, mod betaling. Har brug for vejledning, hjælp med problemformulering, synopsis og fremlæggelsen op til eksamen. -
Sindelagsetik! ??
Forumindlæghej (: Jeg skal op til eksamen i religion og er kørt fast :/ Jeg forstår ikke hvad sindelagsetik går ud på?? Og er der evt. nogle der har gode noter til kristendommen, islam, buddhisme og religionskritik?? På forhånd tak (: -
Jødedom og frelsebegrebet - HJÆLP!
ForumindlægHej! :) Jeg sidder og læser til eksamen i religion. Jeg kan ikke helt forstå frelsebegrebet i jødedommen. Nogle der kan forklare dette? Og eventuelt også forklare forskellen på frelsen i jødedommen og kristendommen? På forhånd mange tak :) -
Begreber - Kanonisk og domantisk
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til religions eksamen imorgen og er blevet utrolig i tvivl om hvad båd en kanonisk og en domantisk tekst er? Kan ikke rigtig finde noget på nette om det.. Er der nogle der kan hjælpe? :-) På forhånd tak. -
kristendom mundtlig
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål til kristendoms mundtlig eksamen på folkeskole niveau. Hvis der en der trækker noget om f.eks. spise regler i de forskellige religioner, kan jeg så trække det sammen næste dag? -
Hvordan er det lige det er? KS
ForumindlægJeg har lige været igennem en tværfaglig eksamen i KS, samt en enkeltfaglig i religion c. Jeg troede, at den tværfaglige KS vægtede 2 karakterer. Men er det forkert? -
produkt
Forumindlægsidder og skal til eksamen i religion, og har trukket folkekirken idag, min problemstilling er, hvordan er forholdet mellem folkekirken og staten idag. men jeg mangler et produkt og kan simpelhen ikke komme på et -
religionstekster i hinduisme og jehovas vidner?
ForumindlægHej SP, jeg skal til religion eksamen på C-niveau, og derfor ville jeg vide om der er nogen der sidder med nogle religionstekster i emnet hinduisme og/eller Jehovas Vidner som jeg kan øve mig på? :)) -
nogen forslag ?
ForumindlægAT - eksamen er igang ,, Min hovedfag er Religion og Samfundsfag, mit emne er indvandrer i Dk, er der evt. nogle som har nogle forslag til en problemformulering - Det jeg indtil videre har tænkt på er : Problemformulering : hvilken betydning har integration af indvandrer for det danske samfund? m... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej, Jeg er i slutningen af mit andet år på stx og jeg har spansk på A. Jeg har lidt fortrudt at vælge det og vil virkelig gerne have tysk, kommer lidt med et dumt spørgsmål, men er der måske en lille mulighed for at jeg kan skifte til tysk på B eller A niveau ? hvis jeg har det i 3g og går på... -
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægHej. Jeg har været så uheldig at dumpe min skriftlige matematik eksamen i år. Mine årskarakter er 7 skriftligt og 7 mundtligt. Jeg skal også til min mundtlige matematik eksamen på fredag. Efter STX vil jeg gerne læse Historie på universitet, og der skal man jo ha' bestået Matematik B. ... -
Valg af Hf.
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i en virkelig presset situation lige nu, og jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg går lige nu på stx, og er igang med 1.g. Jeg skal starte på VUC efter sommerferien, og der skal jeg tage en hf-enkeltfag, med den udvidedefagpakke, da jeg gerne vil læse medicin. stx var ik... -
Opfriskende
ForumindlægEr der nogle, der kender noget man kan drikke(udover kaffe) eller spise, som kan virke opfriskende på en? Jeg har tænkt mig at være vågen hele natten og terpe religion -
Eksamensbevis 2009 .. anyone??
ForumindlægHey folk's er der nogen af jer der ved hvordan det "nye" Studenter eksamens bevis ser ud, for STX'ere eller HG'ere .. hvis der eventuelt allerede nogen der er blevet i år, vil i så ikke være så søde at uploade det, jeg har brug for at se dets layout, så, nogen der er villig ... -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),...
