Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 12641 til 12660 af 23877
-
semantisk skema
Forumindlæghey jeg kan ikke forstå hvad man kan bruge et semantisk skema til i analyse a fx et digt en der kan hjælpe mig? -
Pia Tafdrup og Ole Sarvig
ForumindlægHej! Er der nogen, som har en analyse af Pia Tafdrups digt "Sus" og af Ole Sarvigs digtsamling "Jeghuset"? -
habor og signe
ForumindlægHej er der nogle der har en analyse af folkevisen habor og signe, står og skal op i den til eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til at finde de ting jeg skal lægge vægt på :) -
Skønlitteratur om global terrorisme
ForumindlægHej. Nogen der kender til noget? Det er til at lave en analyse af til EP Det kunne fx være hvor man følger en selvmordsbomber eller sådan noget.. -
kommentere min stil
Forumindlægnogle som vil kommentere på dansk stil, som er bygget pver en analyse af den korte historie " perleporten på knippelsbro" -
psykoanalyse af diget Aftnerne var næsten de værste?
ForumindlægEr der nogen, som har lavt en psykoanalyse af diget Aftnerne var næsten de værste? Jeg mangler kun hjælp til fortolkningsdelen, jeg kan ikke finde den røde tråd i hvordan digtet skal analyseres. -
Green Street Hooligans
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRO om Hooliganisme og Green Street Hooligans og vil derfor høre, om der er nogen der har en analyse af filmen? Eller en personkarakteristik? -
Begreber !
Forumindlægjeg skal op til mundtligg dansk. Kan i liste alle begreber op, som ekspressionisme, alle de ting man kan analysere med i forhold til digt, folkevise, novelle, folkeeventyr osv. -
H NMR
ForumindlægJeg har et H NMR spektrum jeg ikke kan analysere. Jeg ved der ikke er halogener eller nitrogener i. Den indeholder en methylketon ud over det er der ikke meget hjælp at hente. -
Pictures
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af teksten "pictures" af Rahila Khan, og jeg har problemer med at finde genren. Er der en der kan hjælpe mig med dette? -
Bag hvert eneste vindue
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af bag hvert ensete vindue. Er der please ikke nogle der ville hjælpe mig. Please hjælp, tak :) -
Hvad betyder troværdighedsmarkører?
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig dansk om ikke så længe, og har trukket reklame. Jeg sidder nu og skal analysere reklamen, og er nået til troværdighed. Hvad betyder troværdighedsmarkører? Tak på forhånd :D -
Større dansk opgave (1.HF)
ForumindlægNogle som har lavet denne opgave, som evt kunne give mig et mindre vink om hvordan den skal se ud? (: - Jeg sidder med en novelle som jeg skal analysere, men vi skal ikke bruge en analysemodel? På forhånd tak :D -
METASPROG
Forumindlæghej jeg laver en analyse af et læserbrev, og skal bla.a. bruge sproglige og stilistiske virkemidler. Men jeg aner ikke hvad metasprog er? og hvordan man udpeger det specifikt Nogen der kan hjælpe? -
Bistandsland
ForumindlægJeg skal i AT, analysere kortfilmen Bistandslands filmiske virkemidler - http://www.youtube.com/watch?v=WXlo83kv_I4 Jeg har i den forbindelse brug for input til, hvad i kan se der kan analyseres på i den forbindelse? Håber der er nogle der har set kortiflmen og kan hjælpe! Jeg har svært ved... -
Renæssancen
ForumindlægEr der nogen der kan fortæller mig om renæssance opståen på den italienske halvø. og analyse af den nye renæssanceidealers. Eller bare noget genralt om renæssancen Tak -
HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg skal analyser en novelle ''Den nøgne maja'' af Peter Mouritzen og ved ikke hvordan jeg skal gøre -
hjælp til spørgsmål
ForumindlægHej Hvorfor er der forskellige holdninger til hvordan kulturer skal leve sammen? Analyserende Vil I ikke skrive, hvad I synes. Jeg vil gerne have forskellige svar, hvis det er muligt. Taak på forhånd :) -
Adverbialled
ForumindlægHej. Når jeg analyserer en dansk sætning jeg skal oversætte til tysk og jeg så har sat adverbialled under, skal artiklen til verbet så stå i genitiv eller akkusativ? -
Begyndelse på novelle
Forumindlægjeg er i gang med at analysere Novellen Dolken, og jeg har meget svært ved at finde ud af hvad det er for en slags start i novellen. Håber i vil hjælpe:-)
