Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12881 til 12900 af 22746
-
Fremstilling af benzoesyre
ForumindlægJeg mangler kun nogle beregninger i denne rapporten inden den skal afleveres Jeg har skrevet oxidation af benzylalkhohol til bezaldehyd som: C6H5CH2OH ->C6H5CHO Er det rigtig? Det står man også skal afstemme den, og jeg forstår ikke hvordan man gør det her -
Hvor mange solceller til et komfur
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring min nv rapport angående solceller. Spørgsmålet lyder: Et komfur bruger 3000 W. Hvor mange solcellepaneler skal der til at forsyne et komfur med den ?effekt? Hvor stort et areal vil det cirka fylde? -
Religion problemstilling;
ForumindlægHej! Jeg skal lave en rapport over 4 uger med overemnet: Hvad er religion? Vi skal derfor have en problemstilling som; "Hvad betød reformationen for Danmark i 1500 - 1600 tallet" - men da jeg ikke ved særligt meget om religion, kunne det værer jeg kunne få nogle ideér herinde fra:) T... -
nogle der kan hjælpe med noget udlighed?
ForumindlægJeg står lige og skal skrive en samfundsfags rapport. og kan ikke rigtige finde ud af at skal skrive dette, da jeg været syg den sidste tid i mens vi har haft om emnet :S På hvilke måder bidrager den offentlig sektor til at mindske den økonomiske lighed ? -
Hjælp hurtigt,plz
ForumindlægHvis jeg har en kilde om Slaget på Fælleden . Den er skrevet af øverstkommanderende politimands rapport 7. maj 1872 ?? og slaget på fælleden var i år 1872 d. 5. maj .. Hvordan kan jeg se at den er troværdig osv. ? hjælp -
Solens effekt??
ForumindlægJeg vil meget gerne have lidt hjælp til min NV-rapport Find solens effekt P når afstanden til solen er 150 mio. km og solens intetsitet umiddelbart udenfor jordens atmosfære er I=P/A=1370 W/m2 -
Estere
ForumindlægHej I en rapport omkring fremstilling af en ester bliver jeg spurgt omkring 1. Hvorfor carboxylsyren og alkoholen er væsentlig mere opløselig i vand, end esteren er? 2. Kunne I have isoleret esteren på andre måder? Håber nogen kan hjælpe mig med dette. -
Metallers egenskaber
ForumindlægHej. Når man som 9. klasses-elev har en rapport for, og man bl.a. skal skrive om metallers egenskaber, er det så bare de tre fælles egenskaber for metaller: at de er varmeledende, strømledende og har metalglans?- eller er der mere man skal komme ind på? Det virker som meget lidt at skrive;) Håber... -
Geografi HJÆLP HASTER
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en rapport om Tyskland.... Jeg skal bl.a. skrive om Tysklands tekniske forhold og produktion..... Hvad er "Tekniske forhold"? Hvad kan man skrive under "Tekniske forhold" og "Produktion"? På forhånd tak! -
fejlkilde i isens smeltevarme
ForumindlægKan man skrive, at følgende er en fejlkilde, når man skriver en rapport om ISENS SMELTEVARME. hvis en isterings kerne er under 0ºC, vil det formindske t_slut og give en større L værdi, for isen vil altså opfører sig som et stof større smeltevarme end is. -
politi
Forumindlæghej alle sammen Er der nogen som har lavet noget projekt om at være politobetjent som stadig har en rapport eller noget en som kan hjælpe mig igang. eller er der nogen der har en ide om hvad min produkt skal være, undtaget film men ellers andet? det vil virkelig være en store hjælp. på forhånd ta... -
Reaktion mellem Ag+ og SCN-, hvorfor lige dem?
ForumindlægHejsa, jeg sidder midt i en rapport der omhandler ligevægt. Nu er jeg så bare blevet nysgerrig, og vil gerne vide hvorfor SCN- hellere vil reagere med Ag+, end med Fe+3. Håber at i kan hjælpe :) -
Integralregning!!
ForumindlægJeg har hårdt brug for hjælp til min rapport. Er stødt på et spørgsmål der lyder således: "Gør rede for, hvordan integralregning kan anvendes i matematiske modeller." Håber i kan hjælpe! Cathrine -
Dampseparator i en atomreaktor
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at studere nogle forskellige rapporter vedrørende atomreaktorernes funktion og anvendelse. Så har jeg støt på et ord, jeg ikke forstår: dampseparator. Hvis der er nogen, som kan definere ordet, bliver jeg særdeles tilfredsstillet! MVH André -
Aromatisk caroxylsyrer - egenskaber?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en rapport over carboxylsyrer, men er der nogle der kender egenskaberne for aromatiske carboxylsyrer. Altså med at de soder under forbrænding osv. Håber der er nogle der kan hjælpe. Venlig hilsen Jeppe -
indgreb i ligevægtssystem
Forumindlægjeg er ved at skrive rapport om ligevægt hvor vi bla. skal fortynde KMnO4 hvordan er reaktionsbrøken? vi skal og tilsætte ascorbinsyre til FeSCN hvor ved Fe(III) reduseres til Fe(II) hvordan er reaktionsskemaet? på forhånd tak -
Differentialligninger:
ForumindlægHej, SP. Jeg sidder i et lille dillemama. Jeg skal aflevere en rapport om differentialligninger, men jeg kan ikke lige dreje dette spørgsmål: En redegørelse for sammenhængen mellem eksponentiel vækst og differentialligninger. Kan nogle forklare sammenhængen? Tak på forhånd. -
Enheder i IT Interactive VIGTIGT!!!!
ForumindlægHvordan laver man endheder i IT Interactive? Hvordan regner man med enhederne i IT Interactive? Og hvordan sætter man dem ind i ligningen? Det er meget vigtgi da det skal bruges til en vigtig rapport, så jeg ville sætte pris på at i ville hjælpe mig. I kan eventuel give mig nogle li... -
Hjælp - det haster lidt.
ForumindlægHej, jeg ville bare hører om nogen kunne hjælpe mig. Jeg skal skrive om tre forskellige medie former, som har udtrykte sig forskelliget om en handling. Jeg vil simpelthen ikke hvilken historie / handling jeg skal tage, og hvordan jeg skal skrive en rapport om det. - Håber nogen kan hjælpe. tak... -
SKOLESKYDERI
ForumindlægHeeej .. Jeg skal skrive en lille rapport om skoleskyderi. Jeg har besvaret de fleste spørgsmål, men jeg mangler et spørgsmål, som lyder: Hvordan reagerer samfundet ved skoleskyderi? Hvis der er nogle, som vil hjælpe mig, vil jeg blive rigtig glad..
