Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12941 til 12960 af 40685
-
Tekstlæsning - hjælp
ForumindlægHej med jer :-) Vi er netop lige begyndt på faget religion, og jeg har et par spørgsmål til, hvordan man bør læse en tekst, og hvad man bør lægge vægt på! Vi har som lektie fået udleveret en tekst (Dekalog 1 side 12-17), der omhandler en samtale mellem en far og hans søn. Sønnen er nysgerrig,... -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
Tysk rettelse
ForumindlægHej ., Er der nogen som lige gider at tjekke det her igennem ? og se om der er fejl ? : Dezember ist einen wunderbare Monat. In dem ->> Im Dezember feriern viele Menschen Weihnachten und Silvesterabend. Einige Menschen in der Welt feriern nicht Weihnachten. Ich feriern nicht Weihnachte... -
AT 2014 Ramadan Bio/Reli
ForumindlægHej Jeg skal snart udarbejde min AT synopse i emnet "Mad og mennesker". Jeg skal beskæftige mig med ramadan og noget om, hvorvidt det er sundt at faste. Jeg har tænkt mig at analysere ramadan som et overgangsritual i religion, og komme frem til noget i retning af, at man får renst sin... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Gider du hjælpe..? :)
ForumindlægHejsa er der nogen der gider at oversætte noget af det her dansk til fransk?? det behøves ikke at være det hele, måske bare et stykke...? håber der er nogen der gider ;) Nyt sprog: Hvis man f.eks. kommer fra Danmark og flytter til Frankrig, er det godt, at kunne tale fransk. Man kan altid prøve... -
AT-exodus haster
Forumindlægjeg skal skrive i historie og religion om jødernes udvandring/indvandring til palæstina.. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, håber på nogen kan hjælpe mig.. på forhånd tak -
saudi-arabien og styre
ForumindlægHej, jeg ved at Saudi-Arabien har en kongefamilie, som deres styrer. De blander religion sammen med politik. Men er der nogen der har et eksempel på dette? Kan virkelig ikke finde noget på nettet. Tak -
Kristendom - Jødedommen rent og urent
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig afgangsprøve i religion, og skal skrive om renhed og urenhed i jødedommen, men har problemer med at finde noget. Er der nogle, som har kan hjælpe mig? Tak på forhånd! -
Nogle der vil hjælpe mig med mit projekt
ForumindlægI det jeg skal lave projekt i religion omkring : Islam, suffismen og Rumi som vil jeg gerne spørger om ikke nogle af jer kan komme med et; underemne, lille værk, digt mv som jeg kan arbejde med . Emnet skal bruges i forbindelse med fagene dansk og religion b til eksamensprojektet på hf hvor... -
Hjælp - er jeg fucked!!!
Forumindlægatt: alle med fuld pensum eksamen 3g.mit problem er at min skole har slettet billedkunst og idræt samt gør at mine 2g karaktere tæller dobbelt i forhold til fuld pensum karakterene i 3g - det kan da ikke passer vel?ses -
Socialrealismen
ForumindlægHej allesammen : - ) jeg skal op til dansk 9. klasses eksamen her fredag. Men har dog ikke helt fat i socialrealismen. Kan nogen sige mig følgende: - Hvilken periode kalder man nogenlunde for socialrealismen? - Hvilke emner tog man op, rent litterært selvfølgelig? - Hvilken skrivestil brugte ma... -
valg af emne til AT 2010
ForumindlægHjælp mig! Jeg har brug for nogle idéer til dette års AT-eksamen. Jeg vil gerne lave noget humanistisk indenfor humanisme og samfundsvidenskab- altså IKKE noget naturvidenskabeligt. Men hvilket videnskabeligt gennembrud kan jeg så vælge? Jeg er frisk på at høre nogle gode emner. MVH Mig. -
kristendom!?
Forumindlæghvad er de væsentligste ting man skal kunne i kristendommen, når man skal i eksamen og muligvis risicere at trække kristendom? jeg aner ikke så meget om hvad man kan blive testet på. nogle fagbegreber der bare SKAL med for at være sikker? ligesom i buddhismen er der fx livshjulet, de 3 juveler,... -
Landsteiner og AB0-systemet (AT)!!
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive synopsis til AT-eksamen.. Skriver om Landsteiners opdagelse af AB0-blodtyperne i fagene Biologi A og Historie A. Jeg vil høre om der er nogen, der skriver om samme emne, da jeg er kørt lidt fast (specielt i forhold til at finde relevante kilder). Håber der er nogen,... -
Chi i anden test, opgave
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe eller forklare, hvordan følgende opgave var stx mat b eksamen skal løses? Det drejer sig om opgave 11 Link til opgavesættet: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/... -
eksamenskarakter i samf!
ForumindlægHej alle sammen! Vi har lige fået vores eksamens karakter. Er der muligvis nogle af jer, som vil rette min samfundsfag eksamen stx, og se hvad den ligger til? Jeg har fået en meget dårligere karakter, end hvad jeg plejer. Jeg tænkte om nogle af jer vil rette den, og fortælle mig hvad i mener den... -
Dumpet 2g med et snit under 2 i årskataktere. Hvilke valgmuligheder har jeg?
ForumindlægHar brug for rådgivning Jeg går i 2g og læser på en stx gymnasium. Sagen er den at jeg har fået under 2 i gennemsnit i årskaraktere. Jeg har hørt at ens gennemsnit bliver beregnet udfra eksamen og årskaraktere. Men da jeg kun skal op i et fag til eksamen hjælper det ikke rigtig. Jeg ved ikke hva... -
Eksamensnart
Forumindlæghej. jeg vil lige høre om der er nogen af jer der har svar fra den skriftlige eksamen i matematik på b-niveau stx sidste år i maj måned. altså år 2007? det ville være rart, hvis man kunne sende den til mig. jeg skal nemlig snart til eksamen og jeg sidder her og kigger på en masse matematik opg...
