Søgning på: historie noter hf. Resultater: 13381 til 13400 af 33009
-
Boganmeldelse(roman)
ForumindlægHej jeg går på HF. Jeg mangler og aflever 3boganmeldelse, men da eksamerne nærmer sig og jeg er presset kan jeg ikke når aflever dem. Så vil jeg spørge om jeres hjælp. Det skla være en roman analyse samt fotolkning. (selvlæsteværk)Jeg håber at i vil svare mig... Vente på jeres svare. Jeg skal afl... -
Boganmeldelse(roman)
ForumindlægHej jeg går på HF. Jeg mangler og aflever 3boganmeldelse, men da eksamerne nærmer sig og jeg er presset kan jeg ikke når aflever dem. Så vil jeg spørge om jeres hjælp. Det skla være en roman analyse samt fotolkning. (selvlæsteværk)Jeg håber at i vil svare mig... Vente på jeres svare. Jeg skal afl... -
Boganmeldelse(roman)
ForumindlægHej jeg går på HF. Jeg mangler og aflever 3boganmeldelse, men da eksamerne nærmer sig og jeg er presset kan jeg ikke når aflever dem. Så vil jeg spørge om jeres hjælp. Det skla være en roman analyse samt fotolkning. (selvlæsteværk)Jeg håber at i vil svare mig... Vente på jeres svare. Jeg skal afl... -
Acetylsalicylsyre - Baggrundsmateriale
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive min store opgave i HF om Acetylsalicylsyre.. Jeg skal lave en syntese og fremstille Acetylsalicylsyre og har læst en masse rigtige gode opgaver, men mangler navnet på nogle bøger der kan opbakke den teoretiske del. så om i kender nogle bøger der siger noget om Acetylsalicyls... -
Casio
ForumindlægJeg går på 2 hf og har matematik på b niveau og det kræver jo en grafregner men har nu et lille problem for i klassen underviser de i texas og jeg vil ikke ikke ud og købe en ny lommeregner da jeg har en casio og ville høre om der findes nogen overskuelige hjemmesider hvor man kan få tips til at ... -
hvordan gør jeg
Forumindlægnogen som kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af hvad der står på en bank konto, 31-12-93 sætter en person 1000 kr ind hver mdr i 49 mdr, til en rente på 0.35 om mdr, hvad står der efter 49 mdr. opgaven stammer fra HF eksammen 2000 -
please hjælp!!!!
Forumindlæg738:Givet 1igningerneax+5y = 14x+ lOy = 3.Bestem de a, for hvilke ligningssystemet har netop en løsning. Hvor mange løsninger er der, når der ikke er netop en løsning?739: Fra P( - 1,1) nedfældes den vinkelrette på linien med ligningen y = 2x - 1.Bestem koordinatsættet til projektionspunktet P... -
Indekstal
ForumindlægNedenstående tabel viser indekstal for antallet af gymnasieelever i årene 1996-2000. Basisåret er 2000. År 1996 1997 1998 1999 2000 Indekstal for gymnasium elever 113,9 111,6 105,7 101,9 ... -
Er dette korrekt? (Syre-basepar?)
ForumindlægAngiv de korresponderede baser til følgende syrer: HNO3 → NO3- HCN →CN- HF → F- H2CO3 →HCO3- HBr → Br- Angiv de korresponderede syrer til følgende baser: I- → HI CN- →HCN CO32- →HCO3- HCO3- →H2CO3 H2PO4- → H3PO4 mvh.nudensnugnu... -
Hjælp haster om eksamen
ForumindlægHej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål, angående afgangseksamen. Jeg er nemli blevet optaget på gymnasium HF, men skal op i 3 hovedfag dansk, engelsk, matematik. Jeg tænker på hvis jeg dumper en af fagene det kan eventuelt være mundtlige eller skriftlig, har man mulighed for at komme ind på... -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan for en analyse af Klaus Rifbjergs digt fra 1956 Film eller Peter Laugesens digt fra 1990 Århy la nuit?De er en stil som står i heftet "højere forberedelseseksamen august-september 1992" "HF 92-1-2". -
Studerende ved videregående uddannelser?
ForumindlægHejJeg er lige begyndt på universitetet KVL på Frederiksberg. Jeg brugte Studieportalen en del da jeg gik i gymnasiet sidste år. Det virker mest som om dette er et sted for studerende ved hf, gymnasium, hhx eller htx. Så jeg ville egentlig bare høre om hvor mange der studerer på videregående udda... -
Dansk Opgave
ForumindlægHej.. jeg ska lave min 1. HF's Dansk opgave snart og jeg skal vælge et emne.. jeg er heeeelt på bar bund da vores lærer har givet os frit spil og der er så mange ting man kan skrive om.. (skal helst være et emne med masser af fakta så den kan blive rigtig god!) Har brug for denne her opgave! -
Beregn pH?
ForumindlægJeg skal beregne pH i en vandig opløsning af nedestående syrer og baser: a. 0,25 M H2CO3 b. 0,25 M HBr c. 0,25 M HF d. 0,25 M CH3COOH e. 0,25 M NH3 f. 0,25 M NaOH Hvordan gør jeg og hvilken formel skal jeg benytte mig af? -
SSO
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på, om der er nogen, der kender til nogle gode bøger om logaritmer. Jeg skal bruge dem til at finde noget om logaritmer til min "Større Skriftlig Opgave" på HF. Jeg ville bliver meget glad, hvis der var nogen, som kendte til både bøgerne og til en evt. hjemm... -
su/udeboende
Forumindlæghej ...... jeg er snart 18 år og skal på hf til sommer. jeg vil gerne søge et kollege værelse,har hørt at jeg kun kan få su som hjemmeboende hvis mit kollege ligger for tæt på mine forældre,er der nogen som ved noget om det??? Og hvad får man egentligt i su?? MIA -
Hvis man nu mangler tekster?
ForumindlægNogen der kender et godt sted på nettet hvor man kan hente engelske noveller? -jeg går på HF og har grundet noget fravær ikke fået skaffet mig alle teksterne, (er ved at kontakte andre fra holdet osv) men har hørt at man muligvis kan finde ting online?På forhånd tak.-Anne -
Erhvervserfaring - kvote 2
ForumindlægHej Jeg skal til at søge medicin kvote 2 og tænkte om der er nogle kriterier for erhvervserfaring . Har haft ca. 25 timer relevant arbejde om ungen, mens jeg går på HF. er der noget mininum for timer pr. uge for at det skal tælle som erhvervserfaring. Tak på forhond -
Eksamens Opgave 5 december 2011 - HASTER
ForumindlægHejsa :-) Er jeg så heldig der er nogen der har været til skriftlig dansk eksamen på HF niveau A d. 5 december 2011? Vi er ved at træne eksamenssæt og jeg er simpelthen gået i stå, så kunne godt bruge noget inspiration. Vi skal aflevere opgaven senest imorgen d. 22/1-12. På forhånd tusind... -
Skoletræt?
ForumindlægHej jeg går i 1g på stx og har meldt mig ud og meldt mig til hf-enkeltfag efter sommerferien. Lige nu føler jeg mig mega skoletræt og kan næsten ikke overskue at lige meget hvad kommer min gymnasietid til at tage to år mere, hvad kan man gøre? mangler energi og noget livsglæde..
