Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13381 til 13400 af 25374
-
First Snow - Narrator
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med min analyse og fortolkning af historien First Snow af Davy Rothbart, 2000. Jeg skriver ang. fortælleren i historien - kan i evt. hjælpe mig lidt frem til, hvilken fortæller vi har med at gøre og eventuelle eksempler i teksten, hvor det understøtter jeres svar?... -
imorgen er alt muligt
Forumindlægtaak for hjælpen... meen desværre er det ikk sådan jeg skal fortolke digten... det skal være som en lille historie agtiiiq.. hjælp mig med den.. plz fortolk den som en lille historie.... her er den: stroffe:2 Bare der er noget at vente på For vi to har ingenting som vi skal nå Åh, bare nogen k... -
Valg af emne
ForumindlægHej. Jeg skal have fundet ud af hvad det er jeg gerne vil skrive i, imorgen. Som alle andre, er mit emne Katastrofe, og jeg har valgt fagene Samfundsfag og Historie. Er det for nemt at skrive om 9/11, og kan man skrive om det når man også har historie som fag? Jeg håber i har nogle emner jeg... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
Det moderne gennembrud - Nådsensbrød?
ForumindlægHej alle Jeg har fundet en novelle af Henrik Pontoppidan som hedder Nådsensbrød. Jeg har virklig nydt godt af alle de opgaver som er blevet lagt ud. Det har givet mig en masse nye vinkler at se historien på. Men har dog lige et spørgsmål jeg mangler svar på: Hvad menes der med overskriften ? Hvor... -
Kun 3g pensum?
ForumindlægHej!Vi har nu haft 2 forskellige lærer i historie. En i 1g og en i 2g. Vi skal nu endnu engang skifte historie lærer så vi nu har haft en ny lærer hvert år. Jeg har hørt noget om at man i sådan et tilfælde et eller andet sted kan ansøge om at man kun skal op i 3g pensum. Er der nogen som ved noge... -
Forskel på analyse og fortolkning?
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og kæmper lidt (som så mange andre) med AT. I historie har jeg brugt den hermeneutiske metode, hvilket vel indebærer redegørelse, analysering og (primært) fortolkning - men hvad er egentligt forskellen på analyse og fortolkning i historie? (Må evt. gerne forklares med et eksem... -
Tørklædedebat
ForumindlægHej allesammen. Hvordan kan jeg få flettet noget historie ind i emnet omkring tørklædedebatten der er i Danmark. Debatten om hvorvidt politiske instanser som dommere må bære religiøse symboler eller ej. Jeg skal både have historie, religion og samfundfag med i opgaven. På forhånd tak -anne. -
Tysk Eksamen HASTER
ForumindlægHej alle ! Jeg skal til tysk eksamen i morgen (har været oppe og trække en historie i dag). Jeg har trukket historien WIR SIND KINDER EINER ERDE med under titlen >>Die Jüdische Frau<<.. Ville hører og der var nogle der har haft den samme tekst? og om der er nogle der har nogle... -
Hjælp angående problemstillinger
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til historie og er der nogen der kan hjælpe mig med et eksempel på 3 problemstillinger i Historie på A niveau, som opfylder de 3 taksonomiske niveauer. Desuden må i meget gerne finde på nogle eksempler på problemstillinger om renæssancen som kan opfylde et analyserende spør... -
2.g opgave
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder her og spekulerer over hvad jeg skal skrive om i min 2.g opgave. Jeg har dog valgt at skrive om et emne indenfor historie. Men ved ikke rigtigt.. Måske noget om slaver i USA, da vi har haft rimlig meget om det i historie. Vi skal kun skrive (max) 5 sider, så det er lidt.. Mås... -
Hjælp til underspørgsmål
ForumindlægHey folks jeg har valgt historie i Dansk-historie opgave, og har om Hee Kirke med følgende problemformulering: En redegørelse for Hee Kirkes oprindelse, og en analyse af kirkens fremgang i den romanske tid. men jeg mangler nogle underspørgsmål. nogen der vil give en hjælpende hånd med d... -
EP forslag til emner
ForumindlægHej! Jeg har valgt Historie og Engelsk til mit eksamensprojekt. Begge er på B-niveau. Det er dog sådan, at jeg ikke har den fjerneste idé om hvad jeg skal skrive om. Det bunder nok lidt ud i, at jeg er i tvivl om hvordan jeg skal inddrage Engelsk-delen i en historie opgave eller omvendt. Er der ... -
Cecil, litterær artikel.
ForumindlægHey, Jeg skal skrive en litterær artikel om Cecil, og jeg vil høre om nogle, har arbejdet med denne, Johannes V. Jensens historie? For det andet kunne jeg godt bruge noget hjælp til min litterære artikel.... Hvordan skal en sådan startes? Jeg har arbejdet med historien i et par timer, men kan i... -
Maler fra Mellemkrigstiden.
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive DHO. Jeg har valgt både at skrive i dansk og historie. Jeg kunne derfor godt tænke mig at analysere to billeder/malerier, fra mellemkrigstiden, hvor jeg også kan inddrage noget historie. Tænkte på om der var nogen der har forslag til kunstner, eller billede/maleri? H... -
SRP
ForumindlægJeg sidder og skal vælge emne i SRP, og vil gerne stå med enten fagene Engelsk+Historie eller Spansk+historie. Men jeg føler mig fuldstændig tom for idéer, og vil gerne finde et emne der virkelig fanger mig - det gør det som regel meget nemmere :) - nogle der har nogle gode idéer? Jeg har efterhå... -
Rakatter
ForumindlægHej Jeg har valgt at arbejde med FYSIK/HISTORIE til mit SRP, med emnet "Raketter". Jeg tænkte så på, om der var nogle her inde, der kendte til nogle gode kilder angående rakettet, både i fysik og historie, eller om der var nogen der havde nogle gode tips og råd til emnet. Jeg vil nemlig... -
Mangler inspiration til min SRP opgave!
ForumindlægHej folkens! Jeg har besluttet mig at skrive i Dansk og historie, men mangler lidt inspiration. Jeg ville gerne skrive om en bestemt periode, der både har rørt musikken meget, og samtidig har haft stor indflydelse på samfundet/historien. I 2.G skrev jeg om Soul, og de afroamerikanernes udtryk ... -
Starwars
ForumindlægNogen starwars kyndige online? Har lige et hurtigt spørgsmål: Er manuskripterne bag Starwarsfilmene inspireret af bøger af samme titel eller har historien fra starten blevet forfattet som manuskript? Er det George Lucas der har skrevet historien (bog eller manuskript)? Ville være glad for et s... -
Kendskab til malerier?
ForumindlægHej med jer Jeg er ved at skrive en opgave om malerier igennem historien. Hvilke der er meget værd, hvad deres historie er. Jeg har fundet en del læsestof her: https://da.wikipedia.org/wiki/Maleri https://mynewart.dk/blog-malerier.html http://denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Billed...
