Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13901 til 13920 af 154034
-
Overgangsalder??
ForumindlægHej. Hvad er det præcis der, sker når en kvinde kommer i overgangsalderen??? Jeg har styr på menstruationscyklus osv, men har svært ved at finde en præcis begrundelse for overgangsalderen? det er til min SRP :-) -
Co2
ForumindlægHvad giver den største CO2-udledning på verdensplan? -
Udarbejdelse?
ForumindlægHej .. For en uge siden lagde jeg en rapport ind på siden... hvorlang tid gpr der før den er udarbejdet færdig, og kan komme helt ud på siden til downloading? Nick -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
teori
Forumindlæghej er der nogen af jer der kan forklare mig hvad en teori er, og går ud på ind for humaniora? -
Vedr.: AT metoder i kemi
ForumindlægHej alle :) Jeg er usikker på, hvordan man kan benytte sig af metoderne i kemi?? Metoderne anvendes ud fra forsøg, men jeg har ikke lavet nogle forsøg overhovedet. Jeg har bare redegjort for steroider og de kemiske egenskaber for testestoron og kolesterol. Hvilke metoder tror i jeg har ... -
Hjææælp
ForumindlægHeej folkens :) Jeg skal op til en årsprøve i AT i næste uge , jeg har lavet en synopsis og svaret på den osv. Men jeg synes ikke at jeg har svaret nok på min problemformulering . Så tænkte på om nogen af jer, kunne hjælpe mig med at svare på min problemformulering ? • Hvilke årsager er der ... -
hej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop:
Forumindlæghej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop: -
National test....Emner
ForumindlægHej jeg har nationaltest her på tirsdag og jeg tænkte, hvilke emner jeg burde øve på. -
kromosomer og tetrader
ForumindlægHar prøvet og at søge på nettet hvad tetrader er i forhold til kromosomer, men der dukker ikke noget op. Er der nogen herinde der kan forklare mig hvad det er? Har vedhæftet et billede hvor der står noget om det, men jeg forstår det bare ikke. -
Hjælp til opgaver om gensplejsning - VIGTIGT
ForumindlægEn sød sjæl der vil hjælpe mig med de 3 nedestående spørgsmål? Har prøvet mig frem, men kan simpelthen ikke finde ud af det. 1. hvad kan bakterier og bioteknologer bruge plasmider til? 2. Hvordan bruges transformation i forbindelse med fremstilling af transgene planter? 3. Hvilke fordele vil d... -
Et spørgsmål om AIDS
ForumindlægHej!Er der nogen der vil hjælpe mig med det spøgsmål: "Hvorfor bliver AIDS livstruende? Hvad er det i kroppen, der angribes?På forhånden tak. -
EPOs dannelse i kroppen
ForumindlægHEY!Jeg/Vi ville lige høre om der er nogen der ved hvor man finde rud af hvordan EPO dannes i kroppen, altså naturligt? Vi kan sQ ikke lige selv finde det og har nu brugt 3 uger på at finde det pis, så hvis nogen skulle vide det ville det var bare være alle tiders!!På forhånd tak...C og M -
Osmose
ForumindlægHej Jeg sidder med en biologirapport, hvor jeg skal svare på spørgsmålet; Hvilken saltkoncentration modsvarer koncentrationen af store molekyler i kartofler? Problemet er bare, at jeg ikke helt forstår spørgsmålet. Kan nogen forklare mig det? Tak -
Kemoautotrofe bakterier og deres nitrifikation
ForumindlægHey..Er der ikke nogle der lige kan forklare mig hvad det er der sker for Kemoautotrofe bakterier og deres nitrifikation??Tak.. :-) -
matematikprojekt
ForumindlægHvordan skriver man en matematik projektopgave? -
Hvad er rigtigt? :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har ét spørgsmål, men 2 forskellige svar. jeg vil bare gerne vide, hvilket svar er rigtigt? Hvad kan man bruge PCR-metoden til? 1. SVAR: Som nævnt tidligere er PCR en forkortelse for Polymerase kædereaktion (Polymerase Chain Reaction), og er navnet på en metode der blev udvikle... -
Genetik (rettelse)
ForumindlægHeyJeg er igang med en opgave om Mendels 2.lov. Det er en analyse krydsning...Vil nogen rette den, når den er færdig? Altså i aften.Jeg vil nemlig vide om mine "argumentationer" holder og om jeg har brugt fagudtrykkene rigtigt.På forhånd mange tak -
Aminosyrer
ForumindlægGodaften. Er ved at ligge sidste hånd på min kemi rapport til imorgen, og er stort set færdig. Desværre er der en opgave, som jeg simpelthen bare ikke kan finde et fornuftigt svar på, så lidt hjælp ville være rart. Spørgsmålet lyder: Hvad er specielt for en aminosyre, der befinder sig i en opl... -
hjælp! skal tegne præ-og postsynapsen og makere hvor der sker en diffusion, exocytose,elektris impuls og en kemisk impuls, nogen der kan hjælpe?? gerne hurtigt.
Forumindlægskal tegne præ- og postsynapsen og makere hvor der sker en diffusion, exocytose, en elektris impuls og en kemisk impuls, er der nogek der kan hjælpe, gerne hurtigt
