Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13941 til 13960 af 25374
  • hjælp!!

    Forumindlæg
    ville bare vide om der er nogen herinde der har lavet en opgave om en historie der hedder Jade´s Summer by Julie Simons? ved ikke hvad jeg skal skrive om den i min essay-opgave :(
  • Problemer ved 2 Humanistiske FAG

    Forumindlæg
    I mit AT forløb arbejder jeg med Oldtidskundskab og Historie Emnet er Kroppen i antikken og middelaldren. Hvad er problemet ved 2 Humanistiske fag? Ville et andet fag have været bedre?
  • Martin luther king

    Forumindlæg
    Hej. Vurder, Hvilken betydning Martin Luther King spillede for bevægelsen succes. Er der nogen som har en ide', hvad skal jeg komme ind på. Jeg skal skrive historie opgave. På forhånd tak
  • Vigtige tyske personer

    Forumindlæg
    Jeg vil fortælle om vigtige tyske personer i tyskland, men hvordan skriver jeg det nøjagtigt? det danske lyder således: Vigtige tyske personer i historiens løb og nutidig.
  • GPS

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...?
  • AT - GPS!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...?
  • SSO på hf hjælp til emne

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal skrive en sso på hf og jeg ved godt hvad jeg vil skrive i (historie og religion), men jeg kan simpelthen ikke finde noget emne... hjælp søges tak :D
  • AT-Synopse om HIV/Aids

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg er også den heldige vinder af en AT-årsprøve i år. Og jeg har valgt emnet HIV og Aids - problemet er bare at jeg skal inddrage fagene samfundsfag og historie. Samfundsfag er ikke noget problem - men historie delen er straks værre. Indtilvidere ser min problemstilling såle...
  • Hvornår kommer der nye opgave inde på "Test dig selv"?

    Forumindlæg
    Hvornår kommer der nye opgave inde på "Test dig selv"? for de er ret gode, og vil gerne tag en ny, især hvis der kommer nogen opgave der har sammenhængen med Historie og samfundsfag.
  • velfærdsstaten

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op til eksamen i historie hvor jeg har trukket velfærdsstaten, er der nogen der kan hjælpe mig med at uddybe hvad der skete i 1849, 1891 og 1956 folkepension på forhånd tak!
  • Irakkrigen HASTER

    Forumindlæg
    Hej Min gruppe og jeg er i ganged at skrive AT i dansk - historie om irakkrigen. mit spørgsmål i den forbindelse er så: Hvilken indflydelse har Danmark haft på Irakkrigen?
  • hvad skal jeg vælge at skrive om?

    Forumindlæg
    hej alle! jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge at skrive om i min dansk/historie opgave i 1g og håber på at nogle af jer har nogle gode forslag?
  • UDVANDRINGEN TIL AMERIKA

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, som kender noget en faglig hjemmeside, som beskriver noget om udvandringen til Amerika? Jeg skriver nemlig om denne udvandring i dansk/historie opgave. Men jeg mangler lidt mere information!
  • Fodnoter i vurdering

    Forumindlæg
    Når man laver en vurdering i historie opgaven, er det så tilladt at have fodnoter og referencer med? Eller skal de ting man refererer til være afklaret i kildeanalysen eller redegørelsen? Det haster lidt, så det vil være dejligt med et svar så hurtigst som muligt
  • Novelle: Elvira madigan og Sixten Sparre?

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle af jer der ligger inde med en novelle lignende form af den kendte historie om Elvira Madigan og Sixten Sparre? Eller ved hvor jeg kan finde den? Håber i kan hjælpe.
  • Dansk perspektivering

    Forumindlæg
    Min ven har brug for hjælp til en perspektivering til "Ederland Hønsepige" i sin synopse, da han ikke kan komme i tanke om en historie Nogen der har nogen forslag?
  • Stars and stripes

    Forumindlæg
    Hej! Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til historien bag det amerikanske flag. Jeg ved godt hvad stjernerne og striperne repræsenterer, men jeg har brug for noget mere fyldestgørende og uddybende! Nogen der kan hjælpe? :-)
  • HJÆLP til EP på HF

    Forumindlæg
    Har valgt fagene Engelsk og Historie til EP (eksamensprojekt) Hvordan fungere eksamen? Skal jeg snakke englesk eller dansk? Eller begge dele? Hvilke emner kan være gode?
  • Hvilken metode hvis man nu har ...

    Forumindlæg
    Hvilken metode har jeg brugt, hvis jeg i matematik har kigget på modeller (jeg har kigget på de metoder nogle andre forsker har brugt) Og historie har jeg bare læst i en bog.
  • AT spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Nogle gåde råd til hvad man kan svare hvis lærer eller censor spørg Hvorfor har du valgt de 2 fag? eller hvordan har fagene arbejdet sammen. ( Samfundsfag A og Historie A) på forhånd tak