Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14121 til 14140 af 48880
-
Arbejdsmarkedet
ForumindlægHej.Er der en der kan hjælpe mig igang med dette: Hvordan kan det være, at man ønsker at hæve "den alder hvor folk går på pension", samtidig med at der er stigende arbejdsløshed?Opgaven er lavet noget tid tilbage. Jeg ønsker bare lige have lidt hjælp, hvis nogle kan give mig nogle nøgle... -
Fremtidens samfund
Forumindlæghjælp! jeg skal skrive min første samfundsfagsrapport om fremtidens samfund, men jeg har virkelig ingen ide hvordan jeg skal gribe det an!!Alt er velkommen! -
Billedkunst og Samf.
ForumindlægHej allesammen Håber at i kan hjælpe mig, for er HELT lost! Har som alle andre også overemnet rejser. Kunne godt tænke mig at skrive om denne japanske kunstner, som tager til alle mulige lande for at iscenesætte sig selv. Hun prøver sådan at forene hele verdenen, men ved ikke hvilket fag jeg skal... -
HASTER! HJÆLP!
ForumindlægNogen der vil hjælpe med disse spørgesmål! har ikke forstand på partier osv. håber i kan hjælpe!!! :) - Hvilke mennesker i samfundet henvender socialdemokratiet til? - Hvilke mennesker i samfundet henvender de konservative folkeparti? - Hvad gør socialdemokratiet til socialistisk parti? - Og de k... -
Samfundets påvirkning af kønsroller
ForumindlægSkal skrive en opgave og ville lige vide om der er nogen der har nogle ideer. Skal svare på spørgsmålet:Hvordan påvirker samfundet kønsrollerne? -
Hjælp til spørgeskema
ForumindlægHej. Min bøn er, at der er nogle af jer, der gider besvare det spørgeskema, som jeg har lavet - det skal bruges i min fagrpøve, så ville være meget taknemmelig. Det tager ikke meget mere end 3 min. På forhånd tak http://www.surveymonkey.com/s/FXVWM3T -
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
Niels brock eller knord Hillerød?
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til, at vælge gymnasie. Jeg har besluttet mig for, at vælge en HHX, men jeg står lige nu mellem to gymnasier. Enten Niels brock i København eller knord i Hillerød. Begge gymnasier tilbyder en international linje, som jeg regner med at tage. Enten den, eller innovations li... -
Matematik og global opvarmning
ForumindlægHvad kan jeg skrive i matematik om global opvarmning/klimaforandringer i SRO 3g? Er der nogle emner, der er værd at oplyse? Jeg har tænkt på nogle klimamodeller men ved ikke præcist hvad jeg skal komme ind på herunder. Mvh -
HJÆLP tak =)
Forumindlægsidder lige nu med en opgave om hvad de forskellig partier står for og hvad årsage er til deres holdinger.. den skal afleves imoregn. vi fik den i dag og det er en rigtig stor opgave. jeg kan ikke finde hvad de står for på deres hjemmeside. Håber der er nogle der kan hjælpe mig -
Tidslinie der omhandler ældrebyrden?
ForumindlægHej alle sammen. Har fået til opgave at lave en tidslinie hvor på der er begivenheder, der har indflydelse på ældrebyrden. Problemet er bare at jeg ved absolut ingenting. Jeg aner ikke hvad jeg skal søge på. Jeg håber virkelig at der er nogen som kan lede mig på rette vej. -
SRO HHX
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak. -
integrere/assimilere
ForumindlægHej hvad er forskellen på "integrere" og "assimilere"? -
International
Forumindlæg1) Hvad er teorierne om globalisering? 2) Hvad er begrebet protektionisme? 3) Hvilke Handelsteorier findes der? Hjælp tak. -
Projektopgave - før og nu!
ForumindlægHej! Jeg har snart projektuge, og står med overemnet før og nu. Er der nogle forslag til et underemne? Vil gerne skrive om noget med millitær folket eller identitet. Ved bare ikke om det er emner man kan bruge til "før og nu" -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
Nometetiske og ideografiske?
ForumindlægNometetiske og ideografiske betyder??? -
Samspil mellem de to fakulteter
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i det "fantastiske" AT i morgen. Mit emne er "Civilisationernes sammenstød" og mine to fag er historie og samf. Vi skal forklare om det faglige samspil mellem de to fag. Om fagene hver for sig kunne have givet os en indsigt om emnet, eller om samsp... -
hjælp til skærpelse af emne
ForumindlægJeg skal skrive om børn og udvikling i samf og engelsk i AT, men har et lille problem....dårlige vejledere Jeg var i går til vejledning, hvor jeg fremlagde min ide: Socialisering - identitetsdannelse, herunder børnehaverne/skolernes betydning for identitetsdannelse (skolegang bliver lovpligtig) J... -
AT-prøve imorgen, metoder?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjæl, da jeg ska op i AT imorgen! men er lidt på bar bund ang. metoder? hvad er det jeg skal sige om metoder og hvilke slags metoder er der ?? jeg sætter stor pris på din hjælp :)
