Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14181 til 14200 af 24089
-
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
filmanalyse til faget dansk?
Forumindlæghej jeg skal skrive mit eksamens projekt i dansk(a) og historie(b) min overemne er græske guder og walt disney. jeg har helt styr på det historiske men jeg skal bruge en filmanalysemodel til dansk delen, da jeg skal analysere en tegnefilmen Hercules. ved det lyder dumt at analysere en tegnefilm. ... -
Historie som samfundsvidenskabeligt fag..
ForumindlægHej... Sidder, ligesom så mange andre, med min AT-synopsis, hvor jeg skriver i engelsk og historie. Historie optræder derfor som samfundsvidenskabeligt fag. Når det gør dette så er metoden vel ikke længere kildekritik, men nærmere analyse af statistikker osv.? Eller er analysen af kilder også ... -
I vil redde mit liv hvis i hjælper mig!!!!! please
ForumindlægJeg skal have afleveret 5 opgaver inden d. 8 marts... hvis nogen har lavet en analyse af dokumentar programet "bankerot" så plz hjælp.... eller lavet en reklame analyse!!!! eller skrevet en argumenterende artikel om fortællende journalistik... forskellen på teater og film, eller skr... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej, kan i måske hjælpe mig med min problemformulering i SRP? Det eneste jeg har besvær med, er at finde ud af hvilke modeller/analyser jeg skal bruge - afsætningsrelateret. --> Med udgangspunkt i virksomheden Target skal det, med fokus på den amerikanske forbrugerkultur, analyseres, om det er... -
Afsætning Kulturforståelse
ForumindlægAnalyser forbrugerkultur? Hvad menes der med forbrugerkultur? I min opgavebeskrivelse står der bare at jeg skal analysere den danske og kinesiske forbrugerkultur. Har googlet men porters 5 forces, marketingmix og tragtmodellen kan jo ikke rigtig bruges når jeg ikke har noget produkt eller firma ... -
Regnskabsanalyse, hvad er bilag?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er igang med SRP (IØ og VØ), og har lige fået udarbejdet en regnskabsanalyse. Jeg er så bare i tvivl om hvad der skal vedhæftes som bilag, og hvad der skal stå i selve opgaven. Jeg har beregnet nøgletal, og har derefter analyseret hvert enkelt nøgletals udvikling (i ... -
kilde:nåååååååååååååååååå!!!!
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at finde tekster, kilder eller artikler jeg kan analyser og diskuterer jeg har tænkt mig at arbejde med en opfindelse telefonen, telegrafen osv bare der er en tekst jeg kan analyser jeg kan nemmelig ikke finde en eneste jeg skriver i historie og fysik -
Hvad kan man se om disse nøgletal
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med en aflevering, om logistik/logistisk effektivitet. Ud fra det skal jeg analysere disse nøgletal mht. til logistisk effektivitet. Jeg kan dog ikke rigtig se sammenhængen i disse nøgletal, og har derfor lidt svært ved at analysere dem. Kan nogen evt. hjælp... -
Finanskrisen
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at Analysere hvorledes finanskrisen har påvirket Danmarks økonomi, sam vurdér hvilke indgreb man har foretaget i forsøg på at imødegå krisen. i forbindelse med analysen og vurderingen ønskes desuden en sammenligning med den øknomiske krise i 1930'erne -
Et par spørgsmål om SRP
Forumindlæg1) Er 15-20 sider et KRAV, eller bare et ca. tal? Og hvordan måles det? Altså med ord, anslag, eller bare sidetal? (Jeg har nemlig 20 sider uden billeder, men 23 med.. skal jeg sætte dem i bilag eller? ) 2) En SRP uden ANALYSER i opgavetitlen. Er det normalt? Jeg skal beskri... -
SRP - Gode reklamer?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive i afsætning og dansk i SRP, hvor jeg skal analysere reklamer. Problemet er, at jeg ikke rigtig kan finde nogle reklamer - vil måske gerne ha noget med udfordrende kvinder. Men hvis der er nogle, der har nogle reklamer, der er gode at analysere, må I gerne sige til :) På forhå... -
gyldnesnit
ForumindlægHey.. Jeg er i gang med at lave en stil som omhandler 2 reklame analyser. Jeg vil så indtegne det gyldne snit for bedre at kunne analysere reklamen.. Men kan ikke huske om det er tallene 3/8 eller 5/8 man skal bruge.. Nogen der hurtig kan svare mig på det ?:) Hilsen Casper -
Afgangseksamen
ForumindlægHej derude! Er der nogle der analyseret eller har nogle noter til teksten integrationen halter i ghettoplan. Det er den jeg skal analysere og har brug for lidt inspiration. Har skrevet nogle analysepunkter som jeg kan komme ind på Layout sproget kildetype nyhedskriterierne budska... -
Runesten der forklarer vikingernes forestillingsverden?
ForumindlægHej, I forbindelse med DHO skal jeg analysere forestillingsverdenen under Harald Blåtands tid ud fra islandske sagaer og runesten. Jeg har analyseret en islandsk saga, men er lidt på bar bund med at finde en runesten der kan forklare noget om forestillingsverdenen. Er der nogen der har en idé t... -
Kortfilm Beast
ForumindlægHej, jeg skal op til mudlig ekamen i dansk og har trukket om kortfilm, Jeg har valgt kortfilmen Beast og skal nu til at analyser på den. Jeg har dog lidt svært med at komme igang.. Nogen der har nogle gode ideere til hvad man eventuelt kunne tage fat i at snakke om ? Og er der måske nogen der s... -
Psykoanalysen og reklamer
ForumindlægHej alle Jeg har brug for lidt hjælp med Sigmund Freuds psykoanalyse. Jeg skal stille analysen op i forhold til en reklame, jeg selv skal finde. Helst en reklame hvor der er modeller på, som er med til at skabe et ideal for udseendet. Er der måske nogle der kan fortælle mig hvordan man bruger Fr... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle som er gode til analyse af : IKKE LITTERÆR TEKST: NON- FICTION, sagprosa.... Jeg har brug for en som gerne vil kigge min analyse igennem for grammatiske fejl og ISÆR tegnsætning. Håber der er en som vil hjælpe, da jeg snart skal til eksamen i Engelsk og stadig ikke føler jeg har... -
Lektiehjælp i herning
ForumindlægHej alle sammen! Kender i et sted, hvor man kan få lektiehjælp i dansk på A-niveau i HERNING. Min søn har brug for hjælp med analysemodeller især analyse af digt, altså hvordan analyserer/fortolker man et digt? Og lidt hjælp med stil (Rettelse af grammatikken i stilen). Så hvis i kender et sted e... -
Hjælp til synopsis
ForumindlægHej derude, jeg sidder her og er lidt i tvivl. Jeg er i gang med at lave en synopsis i dansk mundtlig, men ved ikke helt hvilke analyse punkter jeg skal have med i den. Mit overemne er Levende reklamer, også har jeg valgt at tage en tv reklame. Nogen der ved hvad man skal have med af analyse pun...
