Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 14241 til 14260 af 23766
-
eksempel på usikkerhedsberegning
ForumindlægHejJeg fatter intet af den måde min fysik-bog beskriver en usikkerhedberegning.Er der nogen som kan komme med et eksempel med tal, og ikke variable ?Det skal vist være min-max metode.På forhånd tak. -
Jordens omløbstid??? Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i fysik hvor jeg skal beregne jordens omløbstid vha. Keplers 2 lov. Jeg er helt lost, håber der er nogen der har lyst til at hjælpe! :) -
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsaJeg søger en person som kan hjælpe med Fysik B og matematik B x antal gange om ugen!! Det skal helst være én som er bosiddende i sydsjællandsområdet!!Søges omgående!! -
Hvad betyder precipiteres?
ForumindlægJeg sidder og læser fysik, da jeg støder på ordet precipiteres? Er der nogen som ved hvad der menes når der skrives: Aluminiumshydroxid precipiteres fra den resterende opløsning og omdannes til aluminiumsoxid. -
Udmåling af magnetfelter
ForumindlægUdmåling af magnetfelter.Formål:Formålet med øvelsen er at eftervise de formler til beregning af magnetfelter der er vist i Fysikkens Verden ER DER NOGEN, SOM LIGGER INDE MED EN SÅDAN ØVELSE? SKAL BRUGES SOM NOTAT... -
Hvad er Indstilling af molære opløsninger?
ForumindlægHej.Jeg skal op i fysik på fredag, og jeg gennemgår nu mine ting.Men jeg har ikke noget om;Indstilling af molære opløsninger.Hvad er det, og hvad går det ud på..?Ville være meget glad hvis i kunne komme med et svar, og måske en forklaring..Tak på forhånd. -
ethanol/alkohol
Forumindlægeksamen...om alkoholnogen der har nogle gode forsøg til det eller noget de kan fortælle om..noget i måske VED man vil blive spurgt om.og vær SØD ikke og skriv det på FYSIK sprog hvis i kan ;) -
tips til fysikeksamen
ForumindlægHej allesammen!Er der nogen der har nogle gode tips/erfaringer med forberedelse til fysikeksamen (B-niveau)???jeg er ikke specielt god til fysik, så nogle gode fif ville ikke være dårligt... -
Terminsprøve
ForumindlægHej Skal op i fysik, matematik, engelsk og dansk i terminsprøve i slutningen af marts... Hvordan kan man "forberede" sig ? Få man ikke nogle gamle eksamenssætter?? fra fx. 2008 eller 2007 -
Hvad Er Masseinerti?
ForumindlægHej.. Hej Jeg skal snart til eksamen i fysik og skal snakke om masseinerti, mit problem er bare jeg ikke aner en dyt om det. Der for vil det være super hvis der var nogen der kunne skære det ud i pap for mig eller havde noget martriale som er forståligt.. På forhånd mange tak:) -
Fortæl hvordan lys brydes i overgangen mellem materialer.
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med dette spm i fysik jeg skal lave en kort præsentation. Jeg skal nævne disse elemter bølgeegenskaber spejling brydningsloven total reflektion brydningsindeks -
Hvad betyder [ ]?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd -
Ioner?!
ForumindlægHej! Vi er to piger der skal til fysik eksamen på fredag, men vi er begge i tvivl med hvordan det er med ioner. Er der en venlig sjæl der kan forklare hvordan man finder ud af om der er en minus- eller en plus ion? Og hvor mange minusser og plusser der skal være? Tak! :D -
konstant????
ForumindlægHej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak -
Atomarespektre: Rydbergformlen
ForumindlægHej! Vi har i fysik målt på en brintlampe og har fået en række bølgelængder fra liniespekteret. Vi skal så undersøge om resultaterne stemmer overens med Rydbergformlen, men er der nogen, der kan give et hint til, hvordan man kan tjekke det? -
Teori opgave om magnetisme
ForumindlægHej?? Jeg har en teori opgave for i fysik, jeg har bare brug for hjælp i er spørgsmål som jeg ikke kunne finde ud af det, jeg håber i kan hjælpe mig med det. Hvorfor er en elektromagnet sommetider meget smartere end permanent magnet? -
HJÆLP
ForumindlægHej jeg jar en fysik aflevering til i aften, der er en opgave jeg ikke kan finde ud af er der nogen som vil hjælpe??? Jeg har vedhæftet opgaven. 2. a jeg ikke kan lave. Please hjælp mig:) -
Læse op på fag
ForumindlægHej jeg vil gerne studere bygningsingeniør, men jeg har ikke matematik A og fysik B som jeg er nødt til at læse op på? Er jeg så nødt til at betale for undervisningen eller? -
Forsøgs Hjælp til Spiselig Kemi
Forumindlæghej jeg skal op i fysik kemi årsprøve imorgen men kan ikke finde ud at hvilke forsøg jeg skal lave så hvis nogle havde nogle forslag til forsøg kunne det være dejligt -
pKb-værdien for NaOH ???
ForumindlægHejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim
