Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14281 til 14300 af 24089
-
Dualisme i 'Klokken' af H.C. Andersen?
ForumindlægHey, jeg har valgt Klokken som mit prøveoplæg og skal analysere eventyret. Min lærer sagde at jeg skulle komme meget ind på romantismen og dualismen i eventyret, men hvad er dualisme? Og hvordan får jeg det ind i en analyse af Klokken? http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/klo... -
Benny Andersen ???
Forumindlæghej. har trukket Benny andersen til eksamen i danks.. men er der nogen der har forslag til gode noveller, som har meget at analysere på? med typiske Benny-træk og lignende? Overvejer "DEN SKALLEDE MAND" men er der forslag? Og btw. tror I at det kan blive for tyndt at vælge digtet, H.c... -
Dansk eksamen prøveform B
ForumindlægHej! Jeg har trukket emnet sagprosa indenfor ungdom og identitet. Jeg skal udvælge, analysere og præsentere indenfor dette. Jeg har både valgt og analyseret. Problemet er min disposition.. Jeg ved ikke helt hvordan man skal opstille sådan en, hvor mange punkter der skal være og så videre. Er... -
Undskyld (jeg var fuld)
ForumindlægHej! Der er vel ikke en af jer dejlige mennesker der tilfældigvis har en analyse (både sangtekst og musik) af sangen Unskyld (jeg var fuld) af Niarn/Niels Roos? Jeg er nemlig igang med en analyse af denne sang, men jeg synes ikke rigtig jeg har nok, så det ville være en super stor hjælp. På f... -
Klaus rifbjerg
ForumindlægHejsa, er der nogen herinde som ligger med en analyse af digtet "at elske" fra digtsamlingen "under vejr med mig selv" skrevet af Klaus Rifbjerg? Jeg har læst digtet et par gange, men jeg forstår stadig ikke rigtig handlingen og hvordan man kan analysere det på en god måde? ... -
Kortfilmen Helium
ForumindlægHej derude. Jeg har valgt mit prøveoplæg her til sommer til at være "Helium." Kortfilmen, der lige har vundet en Oscar. Jeg vil høre, om der er nogen af jer, der også har analyseret/set/læst noget, der kan være brugbart. Jeg er nemlig bange for at have overset noget, og da den er så ... -
24-timers eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundtlig eksamen, hvor jeg skal udarbejde en synopsis. Min opgave skal bestå af de taksonomiske niveauer og baseres på forskellige bilag. Jeg har styr på alt det, men jeg har bare altid været lidt usikker på, hvad man skal gøre i den analyserende del. Altså det jeg har ... -
Tidstypiske fænomener
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen prøveform B om 3 dage. Jeg har trukket reklamer og skal derfor selvfølgelig lave en reklame analyse og i min analyse skal jeg have tidstypiske fænomener med, men jeg ved ikke helt hvad det er/betyder, nogen der kunne give en forklaring og måske et eksempel? Min reklame ... -
mangler metoder, teori og begeber osv.
ForumindlægNogen der kan kan hjælpe mig med nogle relavante teori, begreber man kunne bruge til at analysere "protestvalget til europaralmentets valg 2014" - altså her menes nogle begreber/teori der kan bruges til analysere valget? mvh. drengen der 21 timer til eksamen :) -
Almenstudieforberedelse (AT) - Mad og mennesker, Babettes gæstebud.
ForumindlægHej med jer :-) Jeg arbejder med babettes gæstebud og nadveren til AT-emnet "Mad og mennesker" Jeg arbejder med bogen med fagkombinationen Dansk(A) Og religion (C) Jeg skal så analysere Babettes gæstebud ud fra en dansk faglig metode, hvilket jeg har valgt skulle være en intertekstuel... -
Eksamen hjælp
ForumindlægStår og skal til eksamen i billedekunst, har fået dette spørgsmål. Præsentér dit endelige værk og lav en lille analyse af værket med henblik på gengivelsesstrategi, materiale og indhold. Hvad fungerer godt og hvad fungerer mindre godt? Hvilken betydning har materialevalget for gengivelsesstrateg... -
Hjælp er det godt eller? - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen. Jeg har valgt billedet "Barnemordet" og tænkte på om der var en der gad læse min analyse igennem? Jeg er lidt usikker på om det er godt det jeg er kommet frem til, og om jeg evt. mangler noget. Det ville være rigtigt dejligt, hvis der var... -
Hjælp til prøveform B
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i dansk prøveform B på mandag og er blevet lidt i tvivl omkring hvad jeg skal have med i min synopsis, jeg har lavet en sekvens omkring mit prøveoplæg som er Into Eternity en dokumentarfilm, men jeg har også lavet en analyse og filmiske virkemidler. Jeg er lidt i t... -
B-niveau 24times eksamen "Binge-watching House of Cards and breaking bad is good for you"
ForumindlægJeg står med denne tekst og skal analysere den. Jeg er desværre bare helt gået i stå. Er der nogen der kan giva mig et skub i den rette retning. Umiddelbart skal jeg vel analysere den udfra Nonfiction. Mvh Kent http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/bingewatching-house-of-c... -
Psykologi og AT ift. en case
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i næste uge, og ville høre om I kunne hjælpe mig med en case som jeg skal analysere. Jeg har allerede analyseret den via Freuds teorier omkring 'over-jeget', 'det'et' osv. Dog vil jeg gerne have andre psykologiske vinkler, da det er det, AT handler om. ... -
SRP Psykologi B & Engelsk A
ForumindlægHej jeg er i gang med SRP, hvor jeg skriver om, hvorfor nogle bliver tiltrukket af ekstremistiske miljøer. Jeg har redegjort for teorierne: Grupper, RKT, SIT og Gruppepolarisering. Derudover har jeg analyseret filmen: American History X Men jeg er i tvivl om jeg skal/må inddrage min emperi fra... -
Den lange dagsrejse
ForumindlægHej, jeg har til opgave at skrive en analyse og fortolkning af novellen Den Lange Dagsrejse. Jeg er helt på bar bund. Jeg har afleveret den en gang, men jeg skal skrive det stykke om. Jeg synes personligt, den er ret svær at analysere og fortolke.. Er der nogen, som kan hjælpe mig? :) -
Ny alliance og molinsmodellen
ForumindlægHej :) Jeg skal med udgangspunkt i Molins model analysere dannelsen af Ny Alliance. Jeg fandt en opgave herinde som beskrev Molins model og jeg tror at jeg nogenlunde forstår det, men på baggrund af det analysere dannelsen af Ny Alliance, det har jeg lidt sværere ved. Nogle der kan forklare mig ... -
Sætningsanalyse
ForumindlægGoddag, jeg skal analysere følgende sætning: "Jeg er glad for at I mener at han har ret." Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan man gør. Jeg kan godt se at "er" er verballedet og "Jeg" er subjektet, men jeg ved ikke rigtigt hvordan man som sådan analysere resten. ... -
SRP We need to talk about Kevin
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogen der kan hjæpe mig med hvordan man laver/opbygger en god analyse af romanen "We need to talk about kevin" med fokus på fortællerteknik, personkarakteristik, samt tematik. Hvis muligt læse min analyse igennem når jeg er færdig med den, og komme med kritik ...
