Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 14341 til 14360 af 23766
  • Magnetfelt

    Forumindlæg
    Jeg skal op til folkeskolens fysik eksamen på tirsdag. Problemet er bare, at emnet "Magnetisme" er opgivet. Selvom jeg har læst i mange leksikoner osv. kan jeg ikke finde ud af, hvad et magnetfelt er. ?
  • Eksamen FysikC

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har været til fysik C eksamen og ved, hvor stor vægt censor+lærer lægger på præsentationen i forhold til resten? Kan de gennemskue, hvis man har fået hjælp til den?
  • Elastikspringeren

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå med en fysik opgave og håber jeg kan få lidt hjælp. Jeg har løst noget af opgaven, men kan ikke komme videre. Tak på forhånd.
  • faseovergang - formel

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg skal finde et stofs smelte- og kogepunkt. Desuden skal jeg bestemme sotffets specifikke overgangsvarme. Men findes der nogen formler til dette formål ? Mvh Jens
  • KRAFTIG HÅRD SEX

    Forumindlæg
    Vi har arbejdet med nogle væsker i fysik(sprit, vand, sæbe, eddikesyre, benzin, og olie.) Og jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp med svarene til disse opg da opgaven skal mindst fylde en side.
  • er der nogen der har bogen?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har bogen "Vejen til Fysik C" af Knud Erik Nielsen og Esper Fogh. Det er en bog fra STX. Jeg er spøgsmål til en af opgaverne der i, jeg ikke forstår.
  • Hvad undrer du dig over?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over????
  • Privatlærer til MAT 1 (DTU)

    Forumindlæg
    Tog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet ...
  • Hjælp til MAT 1 (DTU)

    Forumindlæg
    Tog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet s...
  • Konkurrencer

    Forumindlæg
    Hey, jeg har en kammarat der bliver ved med at snakke om memory.. jeg forstår ikke så meget af det han siger, men er der konkurrencer i den gren? Der er konkurrencer i Fysik, Matematik, Datalogi osv.. er der noget i memory?
  • hjælp

    Forumindlæg
    hej.. håber virkelig at nogle gider at hjælpe mig med disse to spørgsmål.. jeg har fysik på b niveau.. hvordan virker en laser? hvilken funktion har lyset på øjet?
  • Luften på skrivebordet. HASTER

    Forumindlæg
    *hjæælp*. Jeg har fået stillet et "svært" spørgsmål i fysik. * Hvor stor en masse har den luft som hviler oven på en kvadrat meter af dit skrive bord. :(
  • Statistisk mekanik og forsøg

    Forumindlæg
    Er det muligt at lave nogle forsøg som handler om statistisk mekanik, mere specifikt, entropi fortolket på en mikroskopisk skala? Eller er det udelukkende teoretisk fysik, vi har gang i her?
  • Dropper ud ..

    Forumindlæg
    Ja, de sidste uger er gået af H til så nu dropper jeg ud. Jeg studerede Matematik med Fysik som sidefag, men nu orker jeg ikke mere, så jeg får heller ikke brug for studieportalen mere.
  • Spørgsmål til opgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved ikke rigtig, hvordan man skal lave opg. 7c fra Fysik A 2010 August. Opgavesættet kan findes på nettet. Håber nogen vil hjælpe mig.
  • lektier-hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er en pige, der går i 2.g og har brug for lektiehjælp til kemi eller fysik (b-niveau). Jeg bor tæt på Aabenraa. Er du interesseret eller ved hvordan jeg kan finde en, så skrive venligst til mig. Tak.
  • Alkohol - forbrænding - forsøg

    Forumindlæg
    hey, jeg har en slags '' prøvekesamen '' i fysik/kemi. det vil være en hjælp hvis i måske kunne komme med forsøg jeg kunne lave og evt. nogle links, hvor der står hvordan man laver dem :)
  • Nogen der skriver om Nukleare våben??

    Forumindlæg
    Hey, Nogen der skriver om atombomber el. lign. og er friske på at bytte opgave for at få inspiration.... Lyder da som en genial idé ikke...!! (skriver i Historie og Fysik)
  • Energimængde på atombombe

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg skal fortage nogle beregninger over den energimængde, der udvikles når en atombombe springes. men jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge eller hvordan jeg skal beregne det
  • Eugene Wigner (født-død)?

    Forumindlæg
    Hej Har prøvet at søge på hvornår fysikeren Eugene Wigner blev født og døde, men mærkeligt nok, kan jeg ikke finde svar på dette. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak.