Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 14421 til 14440 af 19198
  • Ekstemporaltekster b-niveau

    Forumindlæg
    Hej...dagen kom og jeg fik at vide hvad jeg skulle op i til eksamen som så blev TYSK... uheldigvis men nu når det er sket spørger nogen om nogle ekstemporaltekster de kunne lægge ud som man kunne øve sig på dem??Håber jeg får noget hjælp... :S
  • Ekstemporaltekster

    Forumindlæg
    Hej med jer..Kan se at der allerede er lagt nogle ekstemporaltekster ud, men da jeg skal til eksamen i tysk A-niveau ville det være rart med nogle tekster på A-niveau. Håber nogen kan hjælpe..
  • Perspektivering -eksamen?

    Forumindlæg
    Hej derude! Er det vigtigt at kunne perspektivere til eksamen i tysk på B-niveau?Jeg sidder nemlig her og forbereder mig, og skal vide om jeg skal læse hele pensumet eller kun dét jeg kan komme op i??? Hvad siger I?
  • ledene i sætningen

    Forumindlæg
    Hey! Jeg sider her med en tysk aflevering, der er nogle sætninger der skal oversættes, men jeg sider fast i en sætning, som lyder sådan: Vi har en grøn plante hjemme hos os. Håber i kan hjælpe:)
  • vera raucht eine

    Forumindlæg
    HJÆLP HJÆLP HJÆLP! Desperat efter lidt hjælp.. da tysk ikke er min stærke side har jeg problemer med denne tekst.Også Nora hat Hunger og Ruth langweilt sich.. Så hvis nogle kan komme med et lille referat hvad de handler om ville det være great. Kan slet ik forstå dem.
  • Præsentation?

    Forumindlæg
    Hejsa..Ska op til tysk årsprøve her i morgen. Er der nogle som kan give nogle tips til hvad man kan præsentere? Altså hvad man kan sige når man kommer ind til lærer og censor? Evt. nogle gode råd undervejs ;) Tak..
  • Musical Linie 1, hjælp til analysering

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal skrive en opgave om den tyske musical Linie 1. Jeg skal skrive om wilmersdorf witwen og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor de er med metroen? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Mhv. Camilla
  • hm, er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Er i tvivl om hvordan man siger "vi har selv ansvaret for vores eget liv" på tysk... noget i retningen af "wir haben nur selbst die Verantwortung für unsere leben" Er der nogen der kan hjælpe mig? :)
  • Lili Marleen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag. Og jeg har virkelig ingen gode notater til bogen og filmen Lili Marleen. Det gælder sz. 41+48-71. Hvis nogen tilfældigvis har nogle gode noter, vil i så ikke kontakte mig.
  • Erlkönig, Jamben und Anapästen!

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig til tysk eksamen, og nu er jeg så kommet til spørgsmålet om, hvorvidt "das metrum" i digtet er en jambe eller en anapæst und so weiter. Er der nogen som kan hjælpe mig?!?! Please!!
  • Eksamen ??

    Forumindlæg
    Er der nogen, som vil forklare mig, hvordan den mundtlige tysk eksamen foregår?Altså - hvor lang tid har man at forberede sig i, oversættelsen osv...Har smidt min seddel væk, jeg har fået udleveret af min lærer.På forhånd tak! :0)
  • Længde af stil/oversættelse?

    Forumindlæg
    HejEn ting der har undret mig en del gennem det først år på en gymnasial uddannelse er i tysk, at en stil/oversættelse efter vores lærers mening kun skal fylde 20 linier..Jeg troede der var større krav, men hvad er jeres erfaringer??Hvor lang skal jeres være?
  • Marthas Kleine Reise

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg sidder med en tekst der hedder "Marthas kleine Reise" ,jeg har forstået handlingen i grove træk, men jeg ville hører om der er nogen der har TYSKE noter til teksten som de evt. har lyst til at dele.. På forhånd mange tak
  • Checkpoint Charlie - Berlin

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et mundtligt oplæg i tysk, og mit overemne lyder Berlin, så jeg har valgt 'checkpoint charlie', og ville bare høre om der er noget vigtigt at få med eller som man måske kunne blande med i som også hører under 'Berlin?'
  • Dæmning-sætninger

    Forumindlæg
    Hejsa :)Jeg skal bruge følgende på tysk:Oppe i Trolhättan var der sommerfest og da vi alligevel var der for at se dæmningen åbne sluserne klokken 8, gik vi lidt rundt. Vejret var pragtfuldt, og det var super hyggeligt!På forhånd 1000 tak!
  • filmen: der baader meinhof komplex

    Forumindlæg
    Er der nogle venlige sjæle herinde, der har set filmen? skal lave en karakterisk af Andreas Baader fra filmen på tysk, men var ikke i skole den dag de så den :( er der nogen, der måske kan skrive på dansk hvordan han fremstår i filmen ? :)
  • Et enkelt ord, jeg ikke kan oversætte - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej Sidder med tysk 24 timers. Nogen der kan hjælpe mig med 'richtete' i denne sammenhæng? Auch Kemptens Kreisleiter ergriff im Mönchsgewand die Flucht und richtete sich selbst. PÅ forhånd tak. Karina
  • word 2003!

    Forumindlæg
    Hvorfor kan stavekontrollen i word 2003 ikke rette køn i min tyske stil altså der, das, die, dem osv.?? Det plejer den da at kunne??? Kan i hjælpe er helt ude på herrens mark her!
  • Camps für harte Junge

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et stort problem mangler en tysk tekst som er meget vigtig. Den hedder: camps fur harte junge og er vist nok fra en avis der hedder der Der nordschleswiger. det haster! vis nogle har et link eller en eller anden måde jeg kan få den på ville jeg blive rigtig glad.
  • Hjælp! Det haster

    Forumindlæg
    Hvordan er det helt præcist, tysk eksamen foregår?(Folkeskolens 9Klasse mundtlig eksamen) Jeg er helt væk omkring det her :S Og hvis i gider, vil i så poste nogle brugbare og yderst nødvendige ord, som man under alle omstændigheder skal nævne/sige Ps. skal op i morgen, så det haster! Tak på for...