Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 14501 til 14520 af 23785
-
SRP - Apartheid, Country + City Lovers
ForumindlægHej! Ville lige høre om der var nogle der har SRP om Apartheid og har fået til opgave at analysere og fortolke Country + City Lovers? Da jeg har lidt problemer med disse tekster. Vi seees -
Srp - henvisning til scenen?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge filmiske virkemidler til at analyserer nogle scener... Jeg har fundet en analysemodel så kan nok godt finde ud af det, men problemet er : skal man så skrive scene 1-2 eller hvordan henviser man til scenen? -
SSO nazisme, mellemkrigstiden
ForumindlægHej studieportalen! Jeg sider lige nu og skriver på min SSO. Mit Problem er bare at jeg er gået lidt i stå. Jeg har skrevet min redegørende del af min opgave. Jeg vil også mene at jeg er nogenlunde færdig med min analyse del. Dog med væsentlige mangler. Mit problem ligger primært i den vurde... -
metode
Forumindlægi forbindelse med mit at-forløb har jeg brugt forskellige sura i religionsfaget, men hedder metode bare analyse og fortolkning? formålet var, jo bare at finde ud af hvad sigtet var i de forskellige sura -
højt fra træets grønne top
ForumindlægJeg skal analysere den kendte julesang - højt fra træets grønne top, men har brug for lidt hjælp! Mine spørgsmål er så: Hvordan er kønsrollerne i sangen Guds og religionens rolle i digtet. -
Herodot - Kong Kroisos
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om Kong Kroisos er en græsk tragedie eller om det er noget andet? Og hvis det er en tragedie, skal jeg så bruge Aristoteles' drama-analysemodel til at analysere den? :-) Håber I kan hjælpe :-) -
Med ilden i ryggen" Klaus' nazistiske tankegang"
ForumindlægHej jeg er ved at lave en analyse om bogen Med ilden i ryggen.Jeg skal finde eksempler i bogen på klaus' nazistiske tankegang. Man kan simplethen ikke finde noget. Vil i være venlige og hjælpe. Tak -
Essay - "En Københavner I Jylland"
ForumindlægHey:) Er der nogle herunde som kan hjælpe mig med nogle spørgsmål til en analyse af Essayet "En Københavner I Jylland"? Håber der er nogle søde mennesker som måde kan hjælpe. På forhånd tak :))))))))) -
Hjælp til engelskstil
ForumindlægHej, Ville spørge om der var nogle der ville hjælpe mig med rettelse af mine engelsk stil, som er en analyse af en artikel "The Great Famine" med henblik på en historisk samtidig sammenhæng. På forhånd tak :D -
hjælp!!
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med en opgave, hvor man skal foretage en analyse og fortolkning af novellen "vejen" der er skrevet af Trisse Gejl. Svar hurtigst muligt og på forhånd tak! -
METODER - SRP!!
ForumindlægJeg er virkelig i tvivl om hvilken metoder jeg bruger i psykologi. Jeg skal skrive om skizofreni, og i psykologidelen har jeg 2 cases som jeg skal analysere, så hvilken metode er det? -
Interferens, digt af Johannes V. Jensen
ForumindlægOkay, sidder og prøver at analysere digtet, men jeg kan ikke komme nogen vejne, er totalt LOST. Nogen der har noget godt/hjælpende at sige om digtet? -
DHO Grundloven
ForumindlægJeg skal analysere Grundloven, og det skal fylde omkring 4 sider.. Ved ikke rigtig hvordan jeg skal få det til at fylde så meget, og hvordan jeg lige skal gribe det an? Nogen der har nogle forslag? :) -
Forvægt/bagvægt
ForumindlægJeg har fået opgaven at analysere et læserbrev med sproglige og stilistiske virkemidler, og har fået spørgsmålet "dominerer forvægt eller bagvægt?" hvad betyder det?? :D -
Kan du anbefale en god bog?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal analysere en bog (til en boganmeldese) Det er meget vigtigt, at personen udvikler sig igennem bogen. Kender i måske en god bog, hvor personen udvikler sig? -
Mountolive af LAWRENCE DURRELL
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere et billede hvor denne bog står mellem en salmebog og et par andre. MEN hvad handler denne Mountolive om? er der en der kan give et kort resume? -
Blicher sildig opvaagen (Romantikken) HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg skl undersøge hvorfor sildig opvaagen passer ind til romantikken, er der nogle der kan jælpe med at svare hvorfor, og er der tilfædigvis nogle der har en analyse af den. Tak! -
polynomier
Forumindlæghej... Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave? Her kommer den: Gør rede polynomiers rødder og faktorisering. Der kræveds en nærmere analyse af andengradspolynimiet i denne sammenhæng. -
Fortolkning af "Pralhalse, løgnhalse og virkelige fantaster"
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en analyse af novellen "Pralhalse, løgnhalse og virkelige fantaster" men kan ikke rigtigt fortolke den. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Humoristisk reklame
ForumindlægTil afgangsprøven i dansk skal jeg op i reklamer med humor som virkemiddel ,derfor skal jeg nu finde en sjov reklame(ikke en levende reklame) som jeg kan analysere. Er der nogen som har nogle gode forslag?
