Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14501 til 14520 af 46442
-
Monsunen?
ForumindlægHej med jer! :) Jeg har et lille problem med min geografi rapport om Indien, i de papire som jeg har fået står der en masse om monsunen, hvad hytten er dog det? Wickipedia siger intet om det :/ -
morale???
Forumindlægvil i ikke hjælpe mig med noget her. hvad synes i moralen i eventyret snehvide er.?? -
Ny gymnasiereform ?
ForumindlægHej !Er her nogen der ved hvad den nye gymnasiereform kommer til at indeholde ?Jeg har nemlig ikke fået noget af vide på mine introer, og er en smule interesseret i det...Er det rigtigt at det bliver meget sværer at gå på gymnasiet ?Hilsen Kristina -
Minimalistisk skrivestil...??
ForumindlægHey derude...Sidder midt i danskopgaven (1.g) og gik pludselig i stå, for da jeg skulle forklare hvorfor det var minimalistisk skrivestil sortnede det for mine øjne! -nogle der kan give en beskrivelse af minimalist skrivestil? Hvad kan jeg evt. lede efter i min roman for at bevise dette...Hjæææææ... -
København bombardement
ForumindlægHey allesammen Sidder lige og laver lektier om Københavns bombardement, og et af spørgsmålene lyder på hvorfor København bombardement var terror? Håber i kan hjælpe mig -Emma -
redegørelse hvor lang??
ForumindlægJeg sidder lige med min SSO og kom til at tænke på hvor meget skal redegørelsen egentlig fylde i forhold til analysen og diskussionen? nogen, som ved det?? -
Hvilken vindretning er typisk i DK og hvorfor
ForumindlægHvilken vindretning er typisk i DK og hvorfor? Jeg ville høre om nogen af jer kunne hjælpe mig dettte spørgsmål? :S -
Vinkeltro og arealtro
ForumindlægHejsa.... Er der nogen der kan forklare mig hvad vinkeltro og arealtro er ? tak på forhånd :-) -
SYNOPSIS
ForumindlægHej. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg skal skrive en synopsis, som omhandler krig og medier eller teknologi. Herudfra skal jeg finde et underemne - men har ingen idéer. Nogen der har? Udfra dette emne skal jeg koble to fag, som synopsen skal skrives i. Håber der er nogen der vil hjæl... -
AT8
Forumindlægsom rigtig mange andre 2.g elever, skal jeg også lave AT8-synopsis, der munder ud i en skriftlig del, og en mundtlig årsprøve. emnet er krig, medier og teknologi. krig er obligatorisk, men man kan selv vælge mellem medier og teknologi. jeg har valgt medier, og fagene tysk og samfundsfag (de to... -
Nihilismen
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at der kom flere apekter på nihilismen. Hvad mener I om det? Hvilke fordele og ulemper er der? Hvordan kan det fremmes hurtigere i vores samfund (evt. DK) ? -
Hjælp med samf/his - Terrorisme
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive sturdieretningsprojekt i samf og his. Med hovedvægt på samf- delen. Jeg vil gerne have vægt på demokrati - herunder terrorisme. Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved om det er muligt at finde noget om terrorisme i his. Håber meget på at der er nogen der kan hjæ... -
Kvinders rettigheder
ForumindlægVi har om kvinders rettigheder i projektuge. Vi ved de ikke havde den største frihed angående ægsteskab i 1800-tallet, men vi kan simpelthen ikke finde noget om det på google. Om at de levede under pressede forhold, og mange blev alvorligt dårligt behandlede af deres ægtemand, men at de giftede s... -
englands kolonier?
Forumindlægvi skal lave et engelsk projekt om englands kolonier, men jeg kan ikke finde noget om dem, så håbede der var nogle her inde der kunne hjælp mig lidt med det? :) -
Overflytning til KU
ForumindlægJeg har desværre ikke gennemsnittet til at kunne blive optaget på historiestudiet i København. Derfor søger jeg i stedet ind på SDU. Jeg vil dog gerne, efter det første år, blive overflyttet til KU. Er det muligt? Hvis ja, hvilke krav stilles der? På forhånd tak :) -
Analyse
Forumindlæghej hva mener man, hvis man skal finde bagudsyn og medsyn i en novelletekst?? Hvis der var nogen, der kunne give en forklaring på det, vil det være til stor glæde.. Mange tak på forhånd -
HJÆLP - Vurdering og konklusion?
ForumindlægHej. Håber I kan hjælpe Jeg er tvivl, om hvad der skal skrives under vurdering/diskussion og konklusion. Kunne I give mig et eksempel med udvandring til Amerika (det skal jeg skrive om)? -
SSO hjælp
ForumindlægJeg havde overvejet at skrive om anden verdenskrig, men har fået af vide, at det vil være til min egen fordel at vælge et andet emne. Jeg overvejer dermed Slaveriet altså om Martin Luther King eller om den amerikanske borgerkrig. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp, for synes de handler om det samme?... -
Læse stil igennem
ForumindlægHej, har skrevet den her stil, sidste år i 9 klasse, syntes den er rigtig god, det syntes alle som har læst den også, men det er kun mine jævnaldrene, min lære fik aldrig læst den da hun gik ned med stress dagen før jeg skulle til aflevere, så håber der nogle derude som vil læse den, og give en v... -
formålet med fortællingerne
Forumindlægtænkte lige på hvorfor det er hhv. Skabelesberetningen, Kain & Abel og Babelstårnet man læser om? de er i bøgerne fra folkeskolen osv. er det noget med budskabet? hvad er budskabet i de forskellige egentlig?
