Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 14581 til 14600 af 27765
  • En som har nogle af delene??

    Forumindlæg
    Budskabet i Rudolph H. Schaffers: ”Barndommens betydning" Analyse af casen: Nu mestrer Moni sit liv Analyse af casen: Preben Kort beskrivelse af kernen i Margaret Mahlers teori
  • hjælp til James Brown - Super Bad

    Forumindlæg
    Hej (: Ville høre om der er nogen som har analyseret sangen Super bad af James Brown, i musik. Fordi jeg skal analysere den, og er virkelig fortabt i opgaven.. vi skal finde ud af sådan noget som; groove, harmonik, melodik.. Så hvis nogen ved noget om den sang, kunne jeg godt bruge lidt h...
  • “Den største sorg” af Klaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er igang med en analyse af “Den største sorg” af Klaus Rifbjerg og syntes den er ret svær. Jeg ville derfor høre om nogen har lavet en analyse af den før eller måske bare har læst som kunne komme med nogle gode pointer :)
  • SAS - Diverse opgaver :)

    Forumindlæg
    Hej! Når man bliver stillet til spørgsmål: 1. Udarbejd en analyse af virksomheden SAS i 2008, hvor du inddrager virksomhedens interne forhold. Og så kommer der en lang række artikler, hvilke modeller og begreber ville i anvende i analysen af ders interne forhold? SWOT , og hvad så mere?
  • HJÆLP til "den største sorg"!!!!

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg sidder her med min anden sidste danskstil der skal afleveres på torsdag! Jeg har akut brug for hjælp til en analyse! Hvis du har læst novellen før og har en analyse eller kan huske et eller andet? Jeg har især brug for hjælp med hvem hun har mistet? Mvh Sofia
  • problemformulering.. hjælp. dur det?2.sek.

    Forumindlæg
    Kan man godt bruge det her til det analyserende spørgsmål: Hvordan definerer Urban II den kristne helligkrig? (skal analysere hans tale, og hvad helligkrig er) Dem her to skal flettes sammen i et, nogle som har nolge bud for hvordan det kunne være; Kan nutidens jihad være en forsættelse af dati...
  • tekster til eksammen

    Forumindlæg
    I dansk har jeg trukket emnet kærligheden, og jeg havde så tænkt mig at analysere en novelle. Så jeg ville spørge, om nogle af jer kender en tekst med masser af kød på, og som kunne være interessant at læse og analysere, men det er på 9 klasse niveau. Tak for din tid
  • Dansk mundtlig eksamen 9. klasse

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket reklamefilm og valgt reklamen "bussen" af midttrafik. Jeg har svært ved at analysere nogle punkter, derfor ville jeg spørger om en af jer har analyseret reklamen før, og måske kunne sende den til mig? Det ville hjælpe meget hvis i kunne.
  • ansk tekst

    Forumindlæg
    I Dansk har jeg trukket emnet kærligheden, og jeg havde så tænkt mig at analysere en novelle. Så jeg ville spørge, om nogle af jer kender en tekst med masser af kød på, og som kunne være interessant at læse og analysere, men det er på 9 klasse niveau. Tak for din tid
  • Analysemodel til DHO?

    Forumindlæg
    Hej I min DHO vil jeg først analysere en sang (en sang skrevet af rødstrømpebevægelsen til en af deres demonstrationer), og dernæst et citat (fra en rødstrømpe), men jeg er i tvivl om, hvilke analysemodeller, jeg skal bruge til de to analyser. Nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • Kong Lindorm

    Forumindlæg
    Heeej allesammen. Jeg skal aflevere en skriftlig analyse af folkeeventyret Kong Lindorm, men jeg kan ikke rigtig komme igang. Er der nogle af jer der har analyseret Kong Lindorm, der kan hjælpe mig . Tak på forhånd :)
  • Lige et lille spørgsmål til dansk

    Forumindlæg
    Jeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid..
  • HASTER!! Semiotisk læsemetode? Hvad går den ud på?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen i AT på fredag, og jeg skal analysere nogle noveller af Johs. V. Jensen vha. den semiotiske læsemetode/analyse.. Er der nogen der kan svarer mig på, hvordan man bruger den? KH Signe
  • Engelsk eksamen i morgen - HJÆLPPPPP

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til engelsk mdt eksamen i morgen. nogle der vil hjælpe mig med at finde analyse modeller til at analysere * brev * sange * novelle * drama * taler det må godt være på dansk - for går vel ud fra man kan bruge det?
  • Soul Man analysehjælp

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen! Er der nogen som ligger inde med groove analyse af "Soul Man" af Sam&Dave? Ville være rart :) Evt. bare noget analyse på nummeret, hvor der meget gerne må være henvist til noder.
  • Idé til novelle i DHO

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har valgt at skrive DHO i dansk og skal derfor finde mig en novelle (kort) som jeg skal analysere med "Nykritisk metode" og "Biografisk metode" Er der nogen der har en idé til en novelle der kunne være god at analysere med disse metoder?
  • Dan Turélls livssyn

    Forumindlæg
    Hej mennesker Er ved at analyse et essay af Dan Turéll der hedder "De fremmede". Jeg skal analysere Dans livssyn, men jeg har ingen idé om, hvad det er. Hvis der er nogle af jer, der har en idé, må i meget gerne svare på mit spørgsmål. På forhånd tak!
  • Fortælleteknik i forhold til nyhedsindslag

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg skal analysere et nyhedsindslag, og skal dertil analysere, om de bruger nogle fortælletekniske virkemidler i forhold til at styrke vinklingen på nyheden. Men når man snakker nyhedsindslag fra f.eks. DR1, hvad menes der så med fortælletekniske virkemidler? Hå...
  • Ritualanalyse i religion (Mikva)

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i min SRP lave en ritualanalyse (Vha. Van genneps analysemodel), hvor jeg analyserer det jødiske bad Mikva/Mikvah/Mikveh. Det staves forskelligt... Er det nogen der har forslag til kilder, som vil være gode til sådan en analyse?
  • Danskopgave

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har læst bogen drageløberen, og jeg skal skrive en analyse og fortolkning af bogen. Jeg vil meget gerne høre hvad andres opfattelse af bogen har været og hvad i synes jeg skal have med i min analyse og evt. inspiration af nogle der har anayset den. Tak på forhånd :-)