Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14601 til 14620 af 154034
-
Drikkevandskvalitet og toksisk effekt
ForumindlægHej, jeg har trukket emne til min biologi A eksamen i morgen, og håber at der sidder nogle kloge hoveder derude :) Mit underspørgsmål lyder: Antibiotika og østrogener fra gylle ender i mijøet. Og at gyllen skavber resistens og hormonforstyrrelser. Her skal jeg analysere de udleverede artikler sam... -
Hjælp til AT5-synopsis
ForumindlægHej derude jeg er i gang med at lave min AT5-Synopsis og jeg er gået lidt i stå. Jeg er kommet til indledningen men ved ikke rigtigt hvad jeg skal skrive. klassens hovedemne er katastrofer Mit emne er fukushima, med henblik på hvad der sker rent genetisk når folket omkring bliver bestrålet... -
plante
Forumindlæghej jeg har nogle problemer med denne opgave. se link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx det er opgave 4 1. Forklar, hvorfor vækstmediet skal indeholde vand, glucose og næringss... -
Søger brugte bøger!!
ForumindlægHej alle. Jeg søger følgende bøger til studiet på Biologi på SDU: 1. N.A Campbell & J.B Reece: Biology, Pearson/Cummings, 9th edition, 2011. ... -
siRNA
ForumindlægHej Jeg skal lave hele opgave 2 i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Og jeg synes det er nu vigtigt at lave dem helt rigtigt, da jeg snart er færdig med gymnas... -
AT-eksamen
ForumindlægHej SP Jeg står og skal til eksamen i AT i denne mdr. og jeg er slet ikke sikker på min synopsis. Jeg har skrevet i fakulteterne psykologi (c) og biologi (a) ... Jeg tænkte derfor på, om der er nogen af jer, der har styr på det med AT-eksamen mdt. (og de fag jeg har skrevet i) og om I evt. vil... -
VIRUS
ForumindlægHej, jeg sidder og skal besvare nogle opgaver, men jeg er stødt på et spørgsmål, hvorsom jeg ikke kan refere til min biologi bog. Spørgsmål: Hvorfor er celler i fx luftvejene og tarmkanalen mere udsat for virusangreb? A)Luftfugtigheden er ekstrem høj b)Her er ingen bakterier c)Der er nem adgan... -
Forebyggelse af Diabetes Type 2
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Diabtes Type 2 under fagene Biologi A og Kemi B. Til min kemidel vil jeg skrive om forebyggelse af Diabetes type 2, men mangler et specifikt lægemiddel som jeg kan skrive som kan forebygge Diabetes Type 2. Jeg vil bruge Stevia(naturlig plante) til et eksperimentie... -
hjææææælp eksamen i morgen!
ForumindlægHej alle sammen, jeg har virkelig brug for jeres hjælp omkring cytisk fibrose. skal op til eksamen imorgen, pg skal ha svaret på dette spørgsmål omkring mutation. se link. http://elevweb.ucholstebro.dk/tf/2007c-bioB/biologi%20eksamensopgaver/eksamen%2008.pdf skal ha svaret på spørgsmål A: Fork... -
Naturvidenskabelig uddannelse til skoletræt
ForumindlægMin veninde er lost om hvad hun vil uddanne sig til. De fag der intresserer hende mest er hendes kemi A og Biologi B. Derudover går hun op i sundhed, pleje, ernæring osv. Hun ville gerne have været farmaceut, men efter her 2g mener hun ikke at hun er helt boglig nok, da hun bla. har fået nogle m... -
siRNA figur?
Forumindlægjeg har netop fået opgave 2 i denne opgavebeskrivelse for: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Hvor jeg skal beskrive forløbet, som er vist i figur 1. Jeg er bare i tvivl om hvord... -
Pelsfarve hos katte
ForumindlægJeg sidder med denne biologi opgave og kan ikke se den røde tråd i opgaven. Er der en som kan hjælpe? Peter er meget glad for katte og han har mange. Han har iagttaget følgende: Når en sort hunkat får killinger med en orange hankat bliver hankillingerne sorte, mens hunkillingerne bliver p... -
Rettelse af opgave + konklusion
ForumindlægHej, Jeg ville høre om der var nogen, der gad gøre mig den tjeneste, at læse min AT opgave om kloning igennem? Den er lavet i fagene engelsk A og biologi C. Jeg er endnu ikke færdig med konklusionen, så hvis i har nogle idéer, kommentarer eller rettelser dertil eller til opgaven generelt, lyt... -
SRP spørgsmål.
ForumindlægHej, Jeg har besluttet mig for at skrive i Biologi Aog Dansk A i min SRP, og mit emne er designerbørn, altså komme ind på noget om fosterdiagnostik, etik mm. Men problemet er lidt at jeg ikke ved hvordan jeg skal få dansk ind i min opgave! Så ville høre om der er nogle der kender til n... -
Søger en kontaktperson til smertestillende medicin
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og skal derfor her til december skrive en SRP opgave, som fylder mellem 15-20 sider. Fordi jeg er på den naturvidenskabelige linje, skriver jeg i Biologi A og kemi B om smertestillende medicin. Jeg vil primært skrive om midlet Paracetamol. Jeg håber selvfølgelig på bedst mu... -
matematik SRO opgave Gærceller
ForumindlægHej alle sammen. jeg er igang med en SRO opgave i biologiA og matematikA og skal aflevere imorgen senest kl. 14. ville høre om nogen havde lyst til at hjælpe mig med nedstående opgaver? a) vis at populationen af gærceller er voksende for alle t>0 b) forklar hvad begreberne acceleration og de... -
Kilder til SRP: H5N1(fugleinfluenza) og hvordan en sygdom kan mutere sig
ForumindlægHej :) Nu er SRP perioden jo lige startet, og jeg fik udleveret en problemformulering jeg ikke havde regnet med. Derfor mangler jeg kilder. Jeg skal skrive i biologi B og matematik A, om epidemier og epidemimodellen SIR. Helt specifikt skal jeg fokusere på fugleinfluenza H5N1, hvordan den inficer... -
Kilder til H5H1 SRP
ForumindlægHej :) Nu er SRP perioden jo lige startet, og fik udleveret en problemformulering jeg ikke havde regnet med. Derfor mangler jeg kilder. Jeg skal skrive i biologi B og matematik A, om epidemier og epidemimodellen SIR. Helt specifikt skal jeg fokusere på fugleinfluenza H5N1, hvordan den inficere kr... -
Min NF Evalueringsopgave
Forumindlæghej jeg håber at nogle kan hjælpe mig med min disposition/problemformulering til min A-opgave, som jeg skal aflevere på fredag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvad jeg skal snakke om man skal inkluderer alle tre fage: Bi... -
Samfundsfag AT
ForumindlægJeg skal til AT eksamen på fredag. Min synopse handler om forureningen af maden i grønland, og om hvordan man kan stoppe den negative udvikling. Jeg har fagene Biologi A og samfundsfag C. Biologidelen er god, men jeg føler virkelig ikke jeg har inkorporeret samfundsfag på nogen måde ift teorier....
