Almen studieforberedelse (AT)

Samfundsfag AT

03. juni 2014 af homoken (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg skal til AT eksamen på fredag. Min synopse handler om forureningen af maden i grønland, og om hvordan man kan stoppe den negative udvikling.

Jeg har fagene Biologi A og samfundsfag C. Biologidelen er god, men jeg føler virkelig ikke jeg har inkorporeret samfundsfag på nogen måde ift teorier. Indtil videre har jeg bare et afsnit om metoder i samfundsfag, men har ingen konkrete eksempler eller teorier i synopsen.

Hvis der er nogen der har lyst til evt. at smide et par guldkorn ift samfundsfaglige teorier, der kan bruges på NOGEN måde i forbindelse med kost, ´så ville det være helt vildt fedt! :)


Svar #1
03. juni 2014 af homoken (Slettet)

I øvrigt er mit navn Homoken en reference til en joke min biologilærer lavede for lang tid siden, det skal ikke tages som andet! :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juni 2014 af Socio (Slettet)

Nu ved jeg ikke noget om mad forurening i Grønland, så kunne du ikke uddybe hvad det er opgaven mere præcist går ud på? Hvad er grunden til forrureningen mv? Kan sikkert nok finde en hel del teorier, kræver bare lidt mere info

ps: Så slet ikke navnet eller tænkte videre over det.


Brugbart svar (1)

Svar #3
04. juni 2014 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)

Besværligt valg af brugernavn, hvis du er nødt til at retfærdiggøre brugen af det i hvert indlæg. 


Svar #4
04. juni 2014 af homoken (Slettet)

Haha ja:) 

Det handler kort sagt om, at Grønlands traditionelle mad (sæler, isbjørne, fisk) optager en hulens masse miljøgifte, nemlig polykloerede bifenyler, og at det for befolkningen har konsekvenser ift. generelle vitale funktioner som hukommelse, organfunktioner, fertilitet og levetid. 

Grunden til forureningen er brugen af PCB stoffer og kviksølv i industrien rundt omkring i verden. Stofferne transporteres via havstrømme til grønland, hvor dyrene optager det grundet deres høje fedtlag. 


Svar #5
05. juni 2014 af homoken (Slettet)

bump


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. juni 2014 af Socio (Slettet)

Måske læs op på mad-scoiologi/psykologi eller læs noget om selvrealisering igennem mad..

Eller du kan læse et par tidsskrifter som sygdom og samfund http://www.sygdomogsamfund.dk/

Lidt svært at finde noget fyldestgørende (for mig ivhertfald) når det kun er samf C du har.. Men der har i vel også Sociologi på lavt niveau? så kan du lave noget via det.


 


Skriv et svar til: Samfundsfag AT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.