Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14641 til 14660 af 27496
  • Biologiprøve

    Forumindlæg
    Hej! jeg skal prøve en skriftlig prøveeksamen i biologi, og ville bare høre om en af jer har prøvet sådan en? kunne virkelig godt bruge nogle gode noter, og emne som kunne være med i prøven. på forhånd tak!
  • Lungekræft

    Forumindlæg
    Jeg søger en oversigts artikel over lungekræft, er der nogen der kan hjælpe mig ? Det er en artikel som jeg vil bruge i forbindlse med en eksamen i biologi på B niveau.
  • Darwin og psykologi

    Forumindlæg
    Har om Darwin i biologi og psykologi.. Jeg snakker lidt om paradigmeskift, men er det nok indefor psykologi? Hvad kunne jeg ellers komme ind på .. ?
  • Forklaring på organisk og uorganisk materiale

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder netop og laver en biologi rapport, og jeg skal forklare uorganisk og organisk materiale. Kan i hjælpe mig med det? Tak på forhånd - Anna
  • Evolution -

    Forumindlæg
    Hvorfor er religion og biologi oplagte fag til at arbejde med Darwin og hans evolutionsteori? På forhånd tak :D
  • AT 2.G

    Forumindlæg
    Hej. Mangler et emne at arbejde med, hvis du vil komme med nogle forslag, så venligst skriv dem ned. Hovedemne: Rejser Fag: Historie og biologi. tak på forhånd.
  • Eukaryote

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal holde fordrag i biologi over "eukaryote". Det ville være godt, hvis jeg kunne få nogle informationer over dette emne. Mail til mig.Hilsen Vanessa
  • Hjertet og kredsløbet

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal skrive biologi rapport om hjertet og kredsløbet, man kan ikke helt bestemme mig for en problemstilling. Hvis der er nogen der har ide ville du virkelig hjælpe mig?
  • Pensum - Skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej,er der nogle der ved hvad pensummet er til den skriftlige eksamen i biologi på højt niveau? altså hvilke emner og sådan.
  • Hjertet /lungerne ?

    Forumindlæg
    Hej :) Min biologi rapport skal afleveres på tirsdag - vil lige høre om der er nogle af jer, der vil kigge den igennem ? :) På forhånd tak :) den er ikke lang.
  • Kender i det ?

    Forumindlæg
    Skal til eksamen i fysik/biologi imorgen og har terpet og terpet..lige nu kan jeg så intet huske og er fuldkommen panikslagen!
  • Forskel på b- og t-huskeceller?

    Forumindlæg
    Hey alle biologi eksperter! Jeg sidder til 24-timers eksamen om immunforsvaret og mangler lige lidt hjælp. Hvilke funktioner adskiller b-huskeceller fra t-huskeceller?
  • cfc-gasser og ozonlaget

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklarer mig hvad cfc-gasser er? skal til folkeskolens biologi eksame på mandag, og ved ikke hvad det er? hvordan er det forbundet med ozonlaget, og hvad er ozonlaget? hjælp?mvh
  • Hjælpemidler eksamen

    Forumindlæg
    Må man have bøger ud over de som står på pensumopgivelsen med under forberedelsen til mundtlig eksamen biologi c hf?
  • Bioteknologi, DM opgave

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en biologi opgave, hvor jeg skal beregne et sysfelts diameter af en mikroskop, og jeg skal sammentidigt kunne afgøre/beregne kvadratmeter af nogle spaltåbninger.
  • planteplankton

    Forumindlæg
    hej alle jeg har fået stillet en opgave som lyder således: redegør for hvordan biomassen af planteplanktonet i Arresø kan bestemmes. (fra biologi eksamen 2004) på forhånd tak
  • Hjælp?

    Forumindlæg
    Nogen som vil hjælpe med biologi-rapport. Personen skal havde en meget god baggrundsviden evt. B eller A-niveau på gymnasiet.
  • Tetrodotoxins virkning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med et biologi spørgsmål. Forklar med udgangsounkt i figur 1 tetrodotoxins virkning på det normale aktionspotentiale? Figuren er vedhæftet :)
  • hvor i cellen sker gæringprocessen?

    Forumindlæg
    hej.. hvor i cellen sker gæringsprocessen? skal bruge det til biologi sener i dag, og kan ikke helt finde ud af det :S håber i kan hjælpe :)
  • økologi

    Forumindlæg
    hej jeg vil have hjælp til biologi jeg forstoed ikke hvad økologi endelig er vil i give mig en lille resume hvad det er jeg håber i vil