Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14661 til 14680 af 27496
-
KOSTANALYSE
ForumindlægHEJSA JEG ER I GANG MED BIOLOGI RAPPORT.... HVIS NU MAN HAR EN ENERGIFORBRUG AF FOR MEGET PROTEIN OG FEDT OG FOR LIDT KULHYDRAT -HVAD KAN DET BETYDE???? -
fylogenetisk og dikaryotisk
ForumindlægHej er ved at læse om til biologi og ved ikke rigtig hvad fylogenetisk og dikaryotisk fase betyder. Er der nogle der lige vil skrive et par få linjer om dette. på forhånd tak -
A-niveau i USA
ForumindlægHej.. Er der nogle der ved hvad man skal have på a-niveau, hvis man vil gå på Harvard university, og studere molekylær biologi, tandlæge eller apoteker? <3 Harvardgirl -
Hjælp til gennemlæsning
ForumindlægHej alle.. Jeg vil blive rigtig glad hvis der eventuelt var en, som vil læse min biologi rapport igennem om gentest. Mvh Maya -
Hvilken gruppe enzymer tilhøre lipolase???????
ForumindlægJeg har en biologi aflevering jeg har lidt problemer med, men er i tvivl om hvilken enzym gruppe lipolase tilhøre.? nogen som kan hjælpe mig????? Knus -
Fotosyntese
Forumindlægskal lave en biologi rapport over fotosyntese, ånding og kulstofkredsløb. Jeg har to spørgsmål: 1. hvad får dyr og planter ud af respiration? 2. hvad er et enfaktorforsøg? -
Hjælp! :(
ForumindlægNOgle der kan fortælle mig detaljeret over fotosyntesens opbygning? Samt det der udskilles!? Er ikke særlig skrap til det med biologi! Mange tak! -
Synopsis
ForumindlægJeg skal lave en synopsis, som jeg skal aflever den 2-3-07. Er der nogen, der har et eks på, hvordan en synosis i biologi ser ud? Emnet er et fedt, da jeg blot ville se hvordan den er lavt :) -
Kontrolforsøg
ForumindlægJeg har altid undret mig over hvorfor, når man laver forsøg i biologi, at der altid er et kontrolforsøg. Er det for at se om det stof, man skal bruge, har en effekt på tingene? -
Virus' livscyklus
ForumindlægHej derude.. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi, hvor jeg skal fortælle om virus karakteristika - herunder virus livscyklus. Er der en derude der kan hjælp mig lidt med det? Det ville bare være rigtig dejligt! -
Supplerende Materiale?
ForumindlægHej Jeg er lidt usikker på, om man til mundtlig biologi eksamen på b-niveau skal have supplerende materiale med, eksempelvis i form af figurer/tabeller? -
De kvindelige kønsorganer
ForumindlægEr det nødvendigt med at man skal fortælle om alle de kvindelige kønsorganer til biologi eksamen? Hvis man f.eks. havde en figur og så fortælle om dem alle? -
Kostanalyse - teori? SKAL fylde mindst 1 side.
ForumindlægHej SP. Jeg har utroligt meget brug for hjælp med at komme i gang med denne teori om kostanalyse.. Er der nogle der er gode til biologi, og kan hjælpe mig i gang? -
Mitokondrier
ForumindlægHej, jeg er ikke den skarpeste til biologi, og tænkte på om i kunne svare på mit spørgsmål. - Hvorfor har muskelceller særligt mange mitokondrier? -
udveksling af stoffer i kapillærerne
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp....jeg vil godt have en forklaring på figur 26 i bogen biologi på tværs.... det handler om udveksling af stoffer i kapillærerne på forhånd tak -
leksikon?
ForumindlægJeg skal snart til skriftlig eksamen i biologi, og vil høre om det er muligt at downloade et lektikon fra nettet? på forhånd tak for hjælpen. -
geogrfi notat
Forumindlæghej hvor kan man finde notater til geografi for jeg fandt nogen biologi notater her på studieportalen i opgaver men kunne ikke finde nogen i geografi eller hvis nogen har -
Eksamen skr. bio
ForumindlægEn der vil kigge mine besvarelser igennem i min skr. biologi studentereksamen. Og måske komme med en karakter. skriv så sender jeg den. Takker -
nettoprimærproduktion
ForumindlægSå er det biologi eksamen i morgen:-( spændende... nogen der har styr på hvilken betydning pH og vind har for nettoprmærproduktionens størrelse? jeg har selv styr på de øvrige faktorer -
Stofopbygning
ForumindlægNogle der kan forklarer mig, hvad stofopbygning er? Jeg skal skrive det i en biologi rapport, som skal afleveres i morgen tidlig. Den skal være på 8. klasses niveau gerne :) Mange tak for hjælpen!
