Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14741 til 14760 af 24089
-
Den lille rødhætte
ForumindlægHej jeg er igang med en analyse af Georg Brandes af "Den lille rødhætte" Er der nogen der ved hvad beidermeierstilen er ? Han nævner f.eks. at de fortsat skriver beidermeierstilen. Tak på forhånd (: -
Gasolin - Kvinde Min
ForumindlægHej Jeg går i 2. g - og skal analysere Gasolins tekst "Kvinde Min" Er der nogle, som har nogle ideer til, hvilke analysepunkter jeg evt. kunne fremhæve? På forhånd tak :) -
V Iulia Orat
ForumindlægHej, Hvis der er nogen der ligger inde med en oversættelse af Iulia orat, på side 107 af babelstårnet, ville jeg blive rigtig glad. Jeg har latinprøve imorgen og vil gerne analysere den Tak på forhånd -
Metode til filosofi og engelsk
ForumindlægEr det korrekt at bruge hermeneutik når en engelsk tekst analyseres? F.eks. den Idé og åndshistoriske metode? Desuden: jeg har hørt at mange filosoffer benytter sig af den deduktive metode, men hvad gør den helt præcis ud på? -
HJÆLP- going home
ForumindlægHej... Er der nogen som har en analyse eller bare et eller andet på den tekst der hedder " Going home" af archie Weller". Skal meget gerne bruge det idag... Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe -
Hjælp til en tekst der kan perspektiveres til bogen "Intet" af Janne Teller
ForumindlægJeg har et problem jeg skal bruge en tekst jeg kan analyser og fortolke også kunne perspektiver den til bogen "Intet" Er der nogen der har en idé til hvike tekster jeg evt. kunne bruge? -
Mælkelykken af Katinka My Jones
ForumindlægHelloo:) Jeg tænkte på, om der var nogen, der havde analyseret digtsamlingen Mælkelykken af Katinka My Jones, og kunne anbefale ét digt, der kan repræsentere digtsamlingen som en helhed?:) Tak på forhånd:)) -
Hvilken analysemodel?
ForumindlægNogen som ved hvilken analyse model man skal bruge til en tekst som "Maskinerne" af Johannes V. Jensen, håber VIRKELIG nogen kan svare. På forhånd tak :) -
Dansk dansk dansk
ForumindlægHej, Undskyld, men det haster lidt. Er der nogen, der har nogle gode links til en oversigt, hvor der kort står, hvad man skal huske, når man skriver fx essay, debat, anmeldelse, kronik, analyserer digt, m.m.? (jeg har ikke selv kunne finde nogen) Tak. -
Den stumme Don Juan
ForumindlægHej alle :-) Jeg vil høre om der er en/flere der har en analyse af "Den stumme Don Juan" (Tom Kristensen, 1938) liggende, eller som kan hjælpe med af forstå teksten ordenligt. -
Naja Marie Aidt slik
ForumindlægHej Er der nogle der står inde med en rigtig god analyse af Naja Marie Aids' slik ? Så er jeg meget interesseret. Kan ikke rigtig finde noget inspiration på nettet.. På forhånd tak :) -
hypotagmer og paratagmer
ForumindlægJeg skal sige noget om hypotagmer og paratagmer i en tekst. Jeg ved godt, hvad hypotagmer og paratagmer er, men ved ikke, hvordan man skal analyser hypotagmer og paratagmer i en tekst. Er der nogen, der kan komme med nogle eksempler? -
Autumn Rain - Kender du den?
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder her med aflevering omkring Autumn Rain. Jeg skal starte, men jeg ved ikke hvor og hvordan. Så hvis du har lavet en analyse, eller blot har noget materiale med den, så hører jeg gerne fra dig. /Mikkel -
lille hjælp??
ForumindlægHar fået det her spørgsmål til en samfundsfags opgave, nogen der har noget liggende om det? På bagrund af teorierne om intergovernmentalisme og Liberal intergovernmentalisme ønskes en analyse af den græske integration i EU.. Det ville være en stor hjælp! tak på forhånd. -
Hvad er krig? Hjæææælp!
ForumindlægHar fået en aflevering for, og kan simpelthen ikke finde ud af det.. :( håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! 1. Definition af begrebet krig 2. En analyse af indsatsen i Mali med indragelse af realisme og idealisme. -
Problemformulering hjælp?
ForumindlægJa, jeg har et emne om den franske revolution (er igang med roman analyse) og så skal jeg have lavet problem formulering.. Er der nogen af jer der måske har noget i hovedet, som jeg kunne skrive? Det ville være til meget stor hjælp! TAK! :) -
HASTER - Historiesk kilde om pesten
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som er rigtig gode til Historie og kan hjælpe mig med at analysere en kilde fra 1600-tallet om pesten? Det er nemlig til mit SRP, så det haster. Betaler gerne! -
analysering af en tekst
ForumindlægJeg har denne her tekst http://www.berlingske.dk/article/20071213/dineord/712130020/ som jeg skal analyserer men jeg ved ikek helt hvad jeg skal sige om den, måske jeg skal bruge teorien om hyperglobister og skeptiker? -
Bondelægen af Hans Kirk
ForumindlægEr der nogen der har lavet en analyse/fortolkning af Bondelægen skrevet af Hans Kirk (teksten er et uddrag af Bondelægen fra Skyggespil, 1953) Det er fra et stileoplæg fra 2007 HF eksamen skriftlig dansk -
SRP VØ AFS
ForumindlægJeg er som så mange andre også i gang med SRP og kommet lidt sent igang... Min opgave handler om Jensens Bøfhus og deres shitstorm i 2014. Problemformulering lyder således: Karakteriser virksomheden Jensens Bøfhus. Analyser Jensens Bøfhus’ interne forhold herunder virksomhedens økonomiske...
