Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14761 til 14780 af 24089
  • Disposition

    Forumindlæg
    hej jeg skal op morgen, ville lige være sikker på hvordan man siger: jeg vil begynde med en disposition, hvor jeg redegør kort for teksten(er det en god ide?), analyserer den og afslutter med perspektivering... PLZZZZ hjælp.... tak
  • Parallelhandling Hvad betyder det?

    Forumindlæg
    Hej SP. Er ved at lave en analyse af en novelle, og jeg skal tjekke for: gentagelses- eller modsætningsstrukturer, fx parallelhandlinger. Jeg forstår ikk' hvad jeg skal :). Tak på forhånd.
  • En gammel kone der læser

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle der ligger inde med en god analyse af Michael Anchers maleri: En gammel kone der læser - malet i 1905. Det haster temmelig meget, så jeg håber, at der er nogle, der kan hjælpe :)
  • Hormonforstyrrende stoffer

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare udviklingen af kønsorganer i fostertilstanden. Gøre rede for de mandlige og kvindelige kønshormoners funktion og regulering. Samt analysere og vurdere betydningen af hormonlignende stoffer i vores miljø.
  • Arkitektur analysning

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen af jer der ved om hvordan man analysere en arkitekt-tegning? jeg håber jeg kan få et hurtigt svar.. det haster nemlig temmelig meget. MVH Peri
  • Artikel og Meta-opgave SRP!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en meta opgave (analyse) af en artikel jeg selv skriver i min SRP. Er der mon nogle gode råd til hvordan man strukturerer meta-opgaven? Kan ikke rigtig finde rundt i det :/ Tak!
  • Saga gennemgang

    Forumindlæg
    Hey. Hvis du træk en saga til dansk A gym. eksamen hvordan ville du så gribe den an? Og er der evt. nogen der ligger inde med en analyse model til sager? På forhånd tak :)
  • Dokudrama og Novellefilm

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak
  • dansk Roman fra 1960-2017 - Nogle anbefalinger? -Haster virkelig meget:/

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan anbefale en god roman skrevet af en dansk forfatter fra perioden 1960-2017? Må gerne være på omkring 100 sider, da der hurtigst muligt skal laves en analyse til denne bog.
  • Kronik

    Forumindlæg
    Hey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak.
  • Just like that

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har en analyse eller opgave om just like that, som jeg kan læse. Det er en tekst som er i vores pensum til engelsk mundtlig eksamen, udner emnet growing up. Mange tak på forhånd ;)
  • klassisk, kanonisk og repræsentativ tekst? :s

    Forumindlæg
    kender ikke de forskellige typer for genre? og skal jo helst kunne dem, da jeg skal kunne analysere teksten jeg kommer op i. nogen der kan fortælle mig, hvad de hver især betyder? :s
  • Wilberforces tale ved The British Association i Oxford

    Forumindlæg
    Jeg synes teksten(et uddrag som jeg har fra bogen Videnskab og religion i historisk perspektiv) er rimelige svær så kunne godt bruge en andens analyse og fortolkning af Wiberforce synspunkter og meninger.
  • Grammatik - hjælp til en sætning :))

    Forumindlæg
    hej, er der nogle der kan være søde at analysere denne sætning: Der artikel handelt von der Ostmänner sauer auf Angela Merkel und die ostdeutsche Frau sind.
  • Hvor langt tilbage er nutidige?

    Forumindlæg
    Jeg skriver sso, og skal analysere nutidige debatter. Hvor langt tilbage må jeg bruge? Sidder men en artikel med en udtagelse fra 1992, er det for langt tilbage, eller er det et definitions spørgsmål?
  • Hjælp - Eye socket girls

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i morgen i engelsk B, og har trukket en tekst, som jeg har 24 timer til at analysere og fortolke. Er der nogle der har læst denne tekst? Eller som har notater til den? Ville være en stor hjælp!
  • Uden navn

    Forumindlæg
    Nogen der har læst bogen 'Uden navn' af Christain Kampmann?. Jeg kan ikke finde hoved og hale af denne roman -.-, gerne et resume eller analyse til den? -Peter
  • Den iranske revolution

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive DHO, men sidder virkelig fast i, hvordan jeg skal analysere i historie... I problemformuleringen har jeg skrevet, at jeg vil analysere hvordan iranerne blev påvirket, da Iran gik fra at være et monarki i 1941, under shah-styret, til at være en teokratisk republik under ay...
  • Budskab i filmen Snow white & the huntsman???

    Forumindlæg
    hvad er budskabet i filmen Snow white & the huntsman??? SKAL HAVE SVAR ASAP!!! Jeg skal analysere filmen og som sagt, SVAR ASAP, VIGTIGGGTTT!!!!!!! pray for mee...
  • Gennem natten gennem byen

    Forumindlæg
    Hej Alle! Nogle der har analyseret og fortolket Michael Strunges digt "Gennem natte gennem byen"? - Har nemlig rigtig svært ved at forstå digtet.