Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14921 til 14940 af 33650
-
Et matematik spørgsmål
ForumindlægHej alle Hvis I vil være søde at gå ind på dette link http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100526_matematik_A_stx_opgave.ashx og rul ned til opgave 14. Jeg forstår ikke hvilken funktionstype de... -
Fag.
ForumindlægAltså. Hvilke fag er obligatoriske i første G ? (STX) og hvilke får man i 2 & 3 som er obligatoriske.? for jeg tænkte lige på...oldtidskundskab/religion osv er det ikke alle de fag man får i 2? vil det så sige, at 1G er meget mere nemmere at overskue? Har hørt at 2.g er hårdt /: ! :) -
Matematisk model
ForumindlægHej..nogen som lige vil hjælpe med at løse denne opgave har prøvet at løse den men kan ik tak på forhånd :D Opgave 5.007 side 28 http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf -
Er matematik på a niveau svært?
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke at vide lidt mere om matematik på a-niveau på STX. Er det hårdt at have det på a-niveau? er det svært? gode råd til at klare det på de tre år? Jeg overvejer selv at tage mat på a niveau. Jeg har været lidt i tvivl, da jeg plejer at få 7 taller i matematik (går i 9. kla... -
Haster - Cirklens skæringspunkt
ForumindlægHej jeg håber der er en eller flere der lige kan hjælpe mig med denne opgave. Da den er til i morgen håber jeg, jeg kan få svar med det samme ... Jeg har ingen anelse om hvordan opgaven skal løses :( Den er fra STX A - Niveau bogen og lyder sådan her: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og... -
Maple problemer
ForumindlægHåber, jeg kan få lidt hjælp. Jeg skal løse følgende i Maple, hvor v, altså vinkel skal isoleres: cos(v) = -12/ [ (√(21) * √(14) ] Jeg har åbnet with(stx) pakken, men jeg kan ikke få isoleret v. Hvad skal jeg skrive? :) -
Produkt? International supersproglig studieretning
ForumindlægHeej alle:) Jeg er i gang med at lave OSO. Jeg har valgt at skrive om at gå på Silkeborg STX, på deres internationale supersproglige studieretning. Jeg aner bare ikke hvilket produkt jeg kan lave om det. Er der nogen der har nogen forslag? Jeg er åben over for alle forslag:) På forhånd ta... -
Nogle der har en motiveret ansøgning til kvote 2, jura?
ForumindlægHej med jer, Ja overskrifter siger sådan set det hele.. Jeg har valgt at søge ind på jura via. kvorte 2 til sommer, da mit gennemsnit på mit eksamensbevis fra STX ifølge sidste års optagelsestal ikke er tilstrækkeligt til at komme ind igennem kvote 1. Er der en som har en god motivieret ansøg... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
Gamle opgavesæt uden hjælpemidler! - haster :)
ForumindlægHej! :) Jeg skal op til matematik om lidt, og tænkte på, om nogle ligger inde med gamle opgavesæt i matematik stx A uden hjælpemidler? Det er fordi vi skal have lært emnet "vektorer i planen" selv, og jeg vil meget gerne se, hvilken opgavetyper af vektorer der findes i de forskellige ... -
Søger Engelsk A delprøve 1 opgaver
ForumindlægHej Jeg har igennem længere tid forsøgt at finde gamle stx eksamensopgaver delprøve 1 i engelsk A, som jeg kan øve mig på. Desværre har jeg hverken kunne finde dem på UVM´s hjemmeside eller en søgning på google. Er der nogen herude som kan henvise til tidligere stillede opgaver, og ikke dem... -
sygeeksamen
ForumindlægHej. jeg er kommet ud fra det problem at jeg er blevet syg til en af mine afsluttende eksaminer 3g stx og derfor skal til sygeeksamen i ca. august. Vil bare lige høre om det skulle gå hen og spænde ben for at søge direkte på uni efter sommer eller hvad? //congen -
Klage over karakter
ForumindlægHej, Jeg vil høre om en eventuel klage over en skriftlig karakter (STX eksamen) først vil blive behandlet efter sommerferien? (Nu da jeg først har fået karaktere oplyst d. 17/6 og man har op til 2 uger til at færdiggøre en klage, som rektor således skal forholde sig til, som - igen - tager ... -
Skoletræt?
ForumindlægHej jeg går i 1g på stx og har meldt mig ud og meldt mig til hf-enkeltfag efter sommerferien. Lige nu føler jeg mig mega skoletræt og kan næsten ikke overskue at lige meget hvad kommer min gymnasietid til at tage to år mere, hvad kan man gøre? mangler energi og noget livsglæde.. -
Kunne du tænke dig at hjælpe 3.g'ere med matematik og tjene en lille skilling?
ForumindlægHej, Har du fået 12 i skriftlig matematik på A niveau på STX? Har du mulighed for at komme til Middelfart i nogle weekender i perioden frem til 1 maj i år? Eller er du bare en matematisk geni, der har lyst til at lære fra dig og samtidig tjene nogle penge? Passer ovenstående på dig, så ring til ... -
Engelsk eksammen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr... -
Uddannelsesplan
ForumindlægGodaften! Jeg sidder her, og skal til at skrive min uddannelsesplan, men jeg har svært ved at komme igang. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan det skal se ud da det er første gang jeg skal skrive en. Kunne I måske give mig nogle eksempler på, hvordan en uddannelsesplan skal være? Jeg går i 9. k... -
terminsprøve imorgen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr...
