Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14961 til 14980 af 63055
-
iliaden, achilleus
ForumindlægHej Nu har jeg lige læst iliaden færdig. Mán siger at den handler om achilleus9; vrede. Men noget kunne jeg ikke helt få styr på: Hvor i bogen ophører denne vrede? Og er det pga. vreden han bliver ved med at kæmpe? Og er det pga. patroklos død, at han pinger hektors lig? -
Verden ca. 1750-1939
ForumindlægHi Er der nogle der har notater fra bogen "Verdenshistorien i store linjer"? Fra s. 118-203 Har en hel del bøger jeg skal indhente, og notater kunne være rart.. Hilsen Sam -
Større engelske sider ala Studieportalen.dk
ForumindlægStørre engelske sider ala Studieportalen.dk Findes der nogle gode af sådan nogle med forum og opgavesamlinger? -
romantikken
Forumindlæghej hvad handler kort om romantikken, altså det vigtig man skal vide, som er vigtig til eksamen -
Fejlkilde
ForumindlægKan man godt angive vejefejl som en fejlkilde? Jeg synes, at jeg kan huske, at min lærer sagde at vejefejl ikke var en fejlkilde. Hmm, men hvilke fejlkilder kan der være ved forsøget Ophedning af natron. Kan ikke komme på andet end vejefejl. -
Tove ditlevsen? hjælp
Forumindlæghej er der nogen af jer der har læst Tove ditlevsen9;s roman " Vi har kun hinanden" hvis ja.har i bog analyseren liggen på jeres pc. jeg har halv færdig med at analysere bogen, men mangel lidt og skal aflever den på onsdag. pliz hjælp.. -
Engelsk komma
ForumindlægEr der nogen, som har et godt råd til, hvordan man kan kende forskel på hoved- og ledsætninger? Jeg kan godt se forskel, når sætningerne indledes med "that" osv . Men min lærer sagde, man kunne bruge "ikke-reglen" -jeg synes bare ikke, det fungerer. -
Opgaver
ForumindlægHej. Det er sådan at jeg har fået nogen fysikopgaver for, og dem gider jeg ikke rigtig at lave. Jeg skal spille på et nyt computerspil, så jeg ville høre om der ikke var nogen, der kunne lave det hele for mig. Så sender jeg opgaverne til din mail. -
Medbringelse af materialer til eksamen?
ForumindlægJeg skal snart til fysikeksamen, og er i gang med forberedelse af forsøg. Jeg er imidlertid stødt på en problemstilling, der kræver svar. Vi trækker et emne, hvor vi efter 30 min. skal i skolelaboratoriet, hvilket vi ikke må forlade, før forsøget er overstået. Hvis det nu forholder sig sådan, at... -
Glemte det
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige købt en kalender, så jeg kunne skrive mine lektier ind. Men så glemte jeg helt, at lige for tiden havde vores skole lavet en side hvor man kunne tjekke sine lektier. Så jeg synes det er dumt, at købe en kalender nå... -
Norwegian wood
ForumindlægHej jeg er i gang med en analyse og fortolkning af haruki murakami´s Norwegian wood og kan godt bruge noget hjælp. I analysen har jeg brug for at vide hvilke emner jeg skal undersøge. Syntes det er en meget svær bog at fortolke og analysere så håber der er nogen der kan hjælpe med emner/punkter j... -
Eksamens spørgsmål integralregning
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med dette eksamens spørgsmål? På forhånd tak :-) Specielt ønskes bestemmelse af arealet af en punktmængde begrænset af x-aksen og grafen for en funktion samt arealet af punktmængder begrænset af to grafer. -
INDUKTION???
ForumindlægNogle som har nogle gode notater til som de vil dele med mig omkring..?? :) - Baser - Magnetisme - Atomer - Induktion -
Giddens vs. Ziehe
ForumindlægHej alle sammen. hjææææææææææælp. Hvad mener giddens og hvad mener ziehe helt konkret i forhold til at iscenesætte sig selv i paradise hotel f.eks.? håber i kan og vil hjælpe mig... på forhånd tak. :) -
Engelsk skr. rettelse
ForumindlægHvis der er nogen amerikanere eller englændere, der er interesseret i at rette en lille engelsk tekst, ville det være dejligt! Kontakt mig evt. i indbakke eller her, hvis det er noget for jer. -
EKSAMEN I MORGEN - INDUSTRIALISERINGEN: HJÆLP ØNSKES
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til historie eksamen i morgen, og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til 3 ting :-) 1. Mine problemstillinger (er de fyldestgørende?) 2. Perspektiveringer (er de relevante, eller er der nogle som har et bedre forslag) 3. Kildekritik: hjælp/forklaring mht. tendens Mine p... -
Logistiske vækstmodel!!
ForumindlægGør rede for den logistiske vækstmodel, herunder skal du: 1. opstille den logistiske differentialligning 2. angive (og bevise) løsningen til den logistiske differentialligningen Nogen der kan hjælpe med det? Evt. nogen, der har noget vedhæftet som jeg kan bruge? Mange tak på... -
Enzymer
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med noget om enzymer: enzymers kendetegn og funktioner? tak på forhånd! :) -
sinus og cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant.
ForumindlægDu skal specielt gøre rede for sinus og cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant. Nogen der kan hjælpe -
y(t)=2
Forumindlægy(t)=2 y(3)=2 I dette tilfælde hvilken værdi vil være t og hvilken y? hvis vi nu har 2*y*y9;(t) Hvad skal så indsættes i hvad?
