Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 15001 til 15020 af 45451
-
Hvordan forbereder man sig bedst til historie eksamen?
ForumindlægHvordan forbereder man sig bedst til historien eksamen? Vil man have fordel af at have læst hele pensum, eller kan dette udelades sålænge man går amok under de 24 timer? -
TYSK B - HVORDAN?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i den "heldige" situation at jeg skal op i tysk b fortsættersprog (stx) - men jeg har ingen ide om, HVAD man skal med den her tekst man har trukket og hvordan det foregår .. Er der ikke nogen der kan hjælpe? Har trukket i dag kl 8 og skal så op i morgen -
Hjælp til eksamen om pressefoto
ForumindlægHej jeg hedder Emil, og skal til eksamen i dansk hvor jeg har trukket pressefoto og jeg har valgt det billede Mads nissen vandt med i dette års World presfoto konference. jeg ville spørge om der er nogen der kan hjælp med at finde nogen af de vigtige punkter der er i billede og hvad jeg skal komm... -
Hvor lang skal redegørelsen i SRP være?
ForumindlægJeg vil bare lige høre, hvor lang redegørelsen i SRP skal være? Har nemlig hørt noget forskelligt, da nogle siger den MAKS må fylde 3 sider hvorimod andre siger, at den gerne må fylde mere... Har desuden hørt, at diskussionen er den vigtigste og derfor skal fylde mest, er det korrekt? Hvad me... -
Barndommens Gade
ForumindlægSidder og skal lave en personbeskrivelse af Esters mor, som er baseret på hendes ydre.. Nogle der kan hjælpe mig :-)? -
The American Dream
Forumindlæg2) How does text 2 define the dream, and what is the writer’s view on the American dream, as it is lived today?................................. You Really Can't Be Too Rich By MP DUNLEAVEY WAS there always this much pressure to get rich? Achieving wealth has long been part of the American ... -
Religion metoder !!!!!
ForumindlægJeg skriver om den sidste nadver i dansk og religion. Jeg har i religion anvendt en artikel om nadveren fra tilbage i oldkirken og paulus første korintherbrev om nadveren. Jeg er itvivl om hvilke metoder jeg har brugt til det, da der ikke står så mange i min AT-håndbog. Den eneste jeg selv lige ... -
Hvilke metoder?
ForumindlægI dette har AT forløb har vi om: Kampen for det gode liv, hvor jeg har valgt at arbejde med legalisering af cannabis. Jeg er dog lidt i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge under hver problemstilling. Jeg har fagene biologi og samfundsfag. Nogle som kan hjælpe? Hvad er hash og hvad er dets påv... -
fremstillingsstof vs. kilder
ForumindlægKan nogen forklare forskellen mellem fremstillingsstof og kilder??? -
Fortolkning
ForumindlægJeg skal skrive en fortolkning af bogen "kunsten at græde i kor". Hvordan gør jeg det? Er det "bare" at forklare om temaer, motivet, buskabet osv. Eller er jeg helt galt på den, for er ikke sikker på hvad det vil sige at lave en folktolkning. -
Target costing
ForumindlægHej Er ved og forberede mig til min eksamen i økonomistyring, og i vores prøveeksamen kom dette spørgsmål: I forbindelse med fastlæggelsen af target costing kan der opstå et såkaldt cost gap. Hvad er et cost gap? Er der nogen der kender svaret? -
Blyant på kromatografiplade - hvorfor?
ForumindlægHvorfor markerer man en startlinje på en kromatografiplade med blyant? Hvorfor ikke med kuglepen eller spritpen? På forhånd tak :-) -
Længde på vurdering SRP
ForumindlægHvor lang skal en vurdering være? Lige umiddelbart tænker jeg et par sider? -
Redegørende afsnit - hvor langt mht. fysik A og historie A?
ForumindlægHej Er der en begrænsning på hvor lang redegørelsen må være ift. at jeg skriver SRP i fysik A og historie A? -
Mundtlig eksamen - synopsis/problemformulering
ForumindlægJeg har her til morgen været oppe og trække emne i IØ B eksamen, hvor jeg trak opgave 6 Strukturpolitik, hvor jeg er lidt på bar bund mht. hvordan jeg skal lave min synopsis og hvordan min problemformulering skal lyde? Min bilagsoversigt ser sådan ud: "Vækstplan betyder ej ekspansiv finan... -
SRP: Hvor skriver man hvilken virksomhed man har
ForumindlægI min problemformulering, står der at jeg selv skal vælge en virksomhed. Jeg har valgt Vestas. Men hvor skriver jeg det henne? Under afsnittet 'indledning' eller under afgrænsning? :-) På forhånd tak -
Mangler et punkt i problemformulering
ForumindlægHej Jeg skriver om dommedagsprofetier i religion og fysik, men sidder lige og synes jeg mangler en problemstilling. jeg har valgt at tage udgangspunkt i islam og kristendom. er der nogen der har en god ide til et analysernede spørgsmål (har lavet min problemformulering i taksonomiske niveauer ... -
Billedeanalyse af Aylan Kurdi
ForumindlægHej! Jeg skal nemlig fået analyseret billedet af den 3 årige dreng Aylan Kurdi. Jeg skal nemlig op i AT med fagene Dansk A og Historie A. Overemne er om havet og underemne bådeflygtning. Mit spørgsmål er om der nogle der har analyseret billedet eller kan gøre det for mig? -
Symbolisme ekspressionisme
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Edvard Munchs 'Døden i sygeværelset', som skal munde ud i en diskussion af hvorvidt Munch kan kaldes symbolist eller ekspressionist. Har lavet analysen, så problemet er at jeg simpelthen ikke kan finde ud af forskellen på udtrykssiden i sy... -
Dansk mundtlig prøve
ForumindlægHey allesammen Jeg sidder og arbejder med mit prøveoplæg til 9. klasses mundligt prøve i dansk. Jeg har trukket avisartikler og skal jo derfor analyserer en avisartikel. Mit analyseskema indeholder et punkt sidst i analysen der hedder konklusion, men er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal konk...
