Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15041 til 15060 af 38620
-
Eksamen: Geo
ForumindlægHej Allesammen..Jeg har lige fået afvide at jeg skal op i geo her en gang i næste måned.. Det er den nye 24-timers forberedelses form og jeg er lidt usikker på hvordan det virker og om der er større krav til denne form for eksamen.. Derudover ville jeg høre om der er nogen der har nogle tips til ... -
Forfattere + spg. vdr. dansk-eksamen stx
ForumindlægHej,I forbindelse med min eksamen i dansk ønsker jeg at copy-paste lidt forfatterinfo om en del forfattere.Er der derfor nogle, der kender en rigtig god side med små kvalitative biografier af forskellige forfattere?MvhKasper -
At - metode og teori????
ForumindlægJeg står og mangler at skrive metode og teori afsnittet i AT10 synopsen. Jeg har skrevet om forsendelsen af fanger fra England til Australien, hvor vi har fokuseret på baggrunden, og konsekvenserne deraf. og fagene er: engelsk og samfundsfag. Har I nogle pointers til hvad jeg kan skrive i 'te... -
Snedronningen
ForumindlægJeg sidder med en stor opgave, og skal svare på, hvordan menneskerne/kulisserne påvirker Gerda i snedronningen??? Nogen der kan hjælpe? -
En der vil se mindre end en ½ side igennem?
ForumindlægEn der vil se mit metodeafsnit igennem? Det fylder mindre end en ½ side? Jeg vil gerne høre hvad i synes, da jeg skal aflevere i aften! -
Livssyn i Odyseen
ForumindlægHej alle,\n\nJeg sidder og roder med en opgave ang. livs- og menneskenesynet i odyseen, men jeg er desværre gået lidt i stå. Ved ikke helt hvordan jeg skal behandle emnet.\n\nHvis der er nogle, der kunne være lidt behjælpsomme og måske give mig nogle stikord eller lidt forklaring, så jeg kunne sk... -
Disposition af SSO (Historie)
ForumindlægHåber I kan hjælpe til her.\n\n-Område: Tyrkiet og EU\n-Titel: Gør rede for Tyrkiets forhold til EU fra associeringsaftalen i 1963 og frem til 2005 med særlig henblik på de problemer, der i perioden har vanskeliggjort tilnærmelsen mellem de to parter\n\nDiskuter Tyrkiets aktuelle muligheder for f... -
hvordan laver man en redegørelse?
ForumindlægVi har fået til opgave at finde ud af hvordan man laver en redegørelse, og derefter at lave en redegørelse til en tekst.Er der nogen som kan fortælle mig hvad en redegørelse er, og hvordan man laver en? -
Eksamen i historie - kilder
ForumindlægNu er kildeanalyse ikke noget af det vi har brugt mest tid på i min gymnasietid (desværre for os som skal op i det). så er der nogle her som har nogle gode "redskaber" i arbejdet med en historisk kilde?? -
tekster eller baggrundstof?
ForumindlægJeg ville hører om der er nogen som ved hvad der er vigtigst at gøre mest ud af i religion når man læser op. Er det alt baggrundstoffet eller er det teksterne?? -
Hjælp til e disposition i muntlig engelsk årsprøve i 1.g
ForumindlægHej.. Kunne godt bruge noget hjælp til en disposition i muntlig engelsk. Vi har fået som opgave at læse en bog hjemme fra, og får så ikke noget forberedelses tid, men kommer direkte ind og skal fortælle om vores bog. men kunne godt bruge nogel stikord til hva jeg skal komme ind på, så jeg kan lav... -
Eksamens hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og finpudser mine eksamens opgaver i matematik. Dertil er jeg stødt på to trælse ting jeg selv har lidt svært ved at definere. 1) En klar definition på hvad differantialregning er og hvad det generelt bruges til 2) Hvad "betyder" a i en potensfunktion? På forhånd ... -
Hvordan
ForumindlægHejJeg skal op til årsprøve i his, men jeg ved ikke hvorn det foregår... vi skal op på helt traditionel vis. Hvor længe er vi oppe? Hvor lange er de tekststykker vi kommer op i?? -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHey heyDansk eksamen på A niveau... hvordan foregår den? Jeg var nemlig til omeksamen den dag der blev snakket om det.. og hvad kan jeg gøre for at få MINDST 10? Jeg skal bare have mindst 10...Nogle bud:)- Sam -
AT: Metoder til faget religion
ForumindlægHej. Er der nogen der kan være mig behjælpelig med, at fortælle mig hvilken metoder man bruger i faget religion (Humaniora). Jeg skriver om korstog i historie (samfundsvidenskab) og religion. takker på forhånd -
Sociologiske teorier - hvilken form for metode?
ForumindlægI min AT Synopsis har jeg benytter mig af samfundsfag og mediefag til at belyse en film, hvor mit fokus lå på gruppedynamikken og udviklingen af de enkelte personer. I samfundsfag benyttede jeg mig af forskellige socialisationsteorier til at belyse personerne og gruppen, men hvilken form for meto... -
Opstil parameter
ForumindlægHej Jeg har et objekt som bevæger sig retlinjet (og i to dimensioner). Jeg kender en del tidspunkter t til objektets koordinater. Jeg har altså t,z,y. Jeg vil gerne opskrive det så jeg får; x = _______ y = _______ Hvad skal jeg gøre? -
Samfundsfag SSO
ForumindlægHey.. I alle mine Samfundsfagsopgaver siden 2 G, har der altid været statestik og figurer samt tabeller.. Men når man har om argumenter mod Tyrkiets optagelse af EU, er det så nødvendigt? Man kan jo ikke rigtig lave tabeller over noget ? OG er det noget man SKAL i en Samfundsfagsopgave ?? PEACE -
Objektivt el. subjektivt??
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal skrive en kronik om fortællende journalistik. I kronikken skal jeg desuden karakterisere de fortællermæssige og stilistiske virkemidler i Morten Sabroes "En luder steg af toget, kap. 6". Derudover skal jeg med inddragelse af eksempler diskutere betydningen af, a... -
SSO hjælp?
ForumindlægEr kommet til det tidspunkt hvor jeg skal skrive indledning og konklusion. Men hvad skal der stå i dem? Jeg er blank? Ingen ved det!!
