Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15101 til 15120 af 27496
  • Redoxkemi

    Forumindlæg
    Gudaw Der skulle vel ikke tilfældigvis være nogen der ligger inde med svarene til disse opgaver: http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/opgaver/kemi%20c/pdf/redoxkemi.pdf På forhånd tak Mv. Peter
  • Kemirapport ligesom fysikrapport..?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til at have kemi c næste år :) hertil har jeg nogle spørgsmål. Kemi- og fysikrapporter, indeholde de ikke de samme afsnit? kan man ikke strukturer en kemirapport som en fysikrapport eller er der alt for meget forskel? ved selvfølgelig godt at ikke alle rapporter indeholder de...
  • ER der ?

    Forumindlæg
    er der en der har facitliste til opagve 1 og 3 i Kemi A august 2006.. Og det skal ikke misforstås, jeg øver mig til eksamen, da jeg ikke er godt til kemi ligesom mine medmennesker her i studieportalen er. Jeg siger mange tak til hjælpende hånde..
  • Hvor meget skal der til for et 6 tal

    Forumindlæg
    Jah jeg skal op til kemi eksamen er her snart hvilket kemi ikke er min stærke sider. Vil lige høre fra jer af hvormeget man skal lave rigtigt for at få et 6 tal? Og hvor mange point svare det så til?
  • Navn på stoffer.

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til min kemi-opgave. Jeg har aldrig været god til kemi og nu skal jeg fortælle noget om stofferne H3C, CH2 og HC i min aflevering til på mandag. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tusind tak.
  • Opgaver på nettet

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogle der kender et sted på nettet, hvor man kan hente nogle kemi-opgaver til A-niveau - gerne med facit-liste. Vil nemlig gerne regne nogle for at holde mine kemi-kundskaber ved lige :-) /martinrv
  • Hvad kræver det for at få høje karakterer (10 eller 12) i gymnasiet?

    Forumindlæg
    Især indenfor Matematik, Fysik og Kemi (Matematik og Fysik på A-niveau, Kemi på B). Jeg taler både om skriftlige og mundtlige karakterer. Jeg går nuværende i 1g, 2. semester.
  • Sidste spg. i dag :) Hjælp!

    Forumindlæg
    Hvilke atomer i det periodiske system danner elektronparbinding, prikformler og stregformler - give eksempler på molekyler, enkeltbinding, dobbeltbinding, evt. trippelbinding - gerne eksempler fra den uorganiske kemi, og fra den organiske kemi, samt snakke om polære og upolære molekyler
  • problemformulering

    Forumindlæg
    hej? er der nogle der vil hjælpe mig med at udarbejde en problemformulering? jeg skriver i kemi og samf.. i kemi vil jeg ligge hovedvægten på opbevaring af brint, men jeg er dog ikke helt afklaret med samf endnu, er der nogle der har nogle gode forslag?
  • molekyler

    Forumindlæg
    Godmorgen i dejlige mennesker. Da jeg ikke selv er en haj i kemi. Spørg jeg jer. Har en veninde der har kemi og er halv ord blind, hun har virkelig svær ved denne opgave er der nogen der kan hjælpe hende. :) ?? Vi prøver og ved hæfte billede. :)
  • Dynamit

    Forumindlæg
    Hey, jeg har valgt at skrive om dynamit i AT med kemi B og historie A. Ville lige høre om I havde nogle forslag til hvordan man kan lave analysen i kemi delen. For jeg kan jo ikke lave et eksperiment i dette tilfælde, da det er for farligt. Tak på forhånd.
  • Eksamen, tomorrow.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg afslutter kemi på c-niveau i morgen, og er meget i tvivil om et spørgsmål - Forskellige reaktionstyper i den organiske kemi. Når det drejer sig om c-niveau, skal jeg så ikke kun inddrage disse tre? oxidation, reduktion (=redoxreaktion).
  • Forgreningspunkt?

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg læser lige op på kemi, og i forbindelse med organisk kemi er jeg stødt på ordet forgrening. Jeg har ikke kunne finde yderligere forklaring for hvad begrebet dækker over. Er der måske nogen der kan hjælpe med en forklaring? mvh Sofia
  • AT-forløb

    Forumindlæg
    Heej Jeg har brug for hjælp. Jeg skal have et AT-forløb, som omhandler fremtiden, og mine to fag er dansk og kemi. Dermed skal jeg til at vælge et emne som jeg skal udarbejde en synopsis om. Men det er så svært at vælge et emne om dansk og kemi. Har I måske et forslag, om hvad det kunne være?
  • Udvikling af varme (beregning)

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en medstuderende, der har et spørgsmål til kemi. Da jeg ikke studerer kemi, har jeg derfor ingen chance for at hjælpe vedkommende. Spørgsmålet lyder: Hvor meget varme udvikles, når 2,00 g kobber (Cu) er brændt til kobberoxid (CuO)? Tak på forhånd!
  • Kemiopgaver med facit? På nettet?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tager nu kemi på B-niveau, men mangler noget om mængdeberegninger og andre ting. Kender nogen en netside med opgaver i kemi (som indeholder facit)? Jeg vil nemlig selv øve mig på opgaverne. På forhånd tak!
  • kemni B

    Forumindlæg
    Kemi- B Hjælp Jeg sidder og skal øve til mundlig kemi og kan ikke rigtige svare på de her spørgsmål nogle der kunne hjælpe mig?? gennemgå et udvalg af organiske reaktionstyper. og en af disse reaktionstyper skal være kondensationsreaktion. jeg ved ikke regigte hvordan skal jeg forklar det... kan...
  • Opbygning af N2, O2 og CO2

    Forumindlæg
    Jeg sidder og slåsser med nogle kemi dispositioner til kemi C eksamen, og har svært ved at forklare noget om N2, O2 og CO2's opbygning - nogle ideer?
  • Forklaring af reaktion?

    Forumindlæg
    Kemi 2001 maj Giv en forklaring på, at reaktion (II) forløber i den viste retning under de givne omstændigheder. Opskriv et reaktionsskema til støtte for din forklaring. Jeg har vedlagt reaktionen Håber nogle kemi-genier kan være behjælpelige :)
  • organiske reaktionstyper.

    Forumindlæg
    Hej søger en som er god til kemi, som vil hjælpe med min kemi lektier. Da jeg ikke selv kan finde ud af det håber jeg at der er en venlig sjæl som vil løse en opgaver for mig. 1) Opskriv reaktionsskemaet ( med molekylformler ) for reaktionen mellem heptan og dibrom. Navngiv reaktionsprodukterne....