Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15121 til 15140 af 33650
-
cand.comm på ku?
Forumindlægnår jeg engang er færdig med stx vil jeg rigtig gerne være tv-vært, og derfor overvejer jeg at tage uddannelsen som cand.comm i dansk og journalistik, men er der nogen der ved om uddannelsen kan tages på københavns universiret? eller om noget af uddannelsen kan tages der? -
Idræt i 2 år - nyt c-niveaufag?
ForumindlægSituationen er den, at jeg har haft idræt de sidste 2 år af gymnasiet. Her i 3.g er min sceneskedehindebetændelse blevet så slem, at jeg er nødsaget til at blive frataget. Er der nogen der kender til lovgivning/regler, der siger at jeg evt. skal have et nyt fag for at gennemføre STX på grund ... -
Opgave 1.028 i vejledende eksamensopgaver i matematik.
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe mig med at løse opgave 1.028 i vejledende eksamensopgaver i matematik? Den findes via dette link, s. 10. http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf På forhånd mange tak :) -
USP og ESP
ForumindlægHej til dig der læser dette. Jeg skal snart til mundtligt forsvar i SOP på hhx. (Hvilket næsten er det samme som en SRP, til alle STX'erne) Jeg har skrevet min SOP i fagkombinationen afsætning A og engelsk A. Mit spørgsmål er vedrørende USP og ESP. Kan en virksomhed både have et USP samtid... -
USP og ESP
ForumindlægHej til dig der læser dette. Jeg skal snart til mundtligt forsvar i SOP på hhx. (Hvilket næsten er det samme som en SRP, til alle STX'erne) Jeg har skrevet min SOP i fagkombinationen afsætning A og engelsk A. Mit spørgsmål er vedrørende USP og ESP. Kan en virksomhed både have et USP samtid... -
Uddannelses skift?
ForumindlægHejsa jeg er 17 år gammel og bliver snart 18. Jeg startede på grundforløb 2 som tømrer(eud) her i januar Men jeg har følt på det sidste at det ikke rigtigt er mig alligevel. Så jeg ville høre om det er muligt at skifte over på gymnasiet(stx) nu og starte i 1 g eller om det er forsent -
Ny video: Sådan skriver du en kronik
ForumindlægVi har netop lagt en ny video online. Videoen giver råd og vejledning i, hvordan man skriver opgavetypen 'Kronik' på STX. Skriv meget gerne en kommentar til videoen og fortæl, hvad du synes er godt, og hvad der er mindre godt. Se videoen 'Sådan skriver du en kronik her' -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg går på STX i 1g. Jeg har en ap eksamen imorgen. Der står at det ikke er en XPRS eksamen. Betyder det så at den ikke komme med i afgangsbeviset, og er den mindre vigtig. Tak på forhånd :-) -
Sproglige linje
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål ved hensyn til sprolige linje på STX. 1. Er der fordele og ulemper ved at tage sproglig linje? Hvis ja, hvad kan de eventuelt være? 2. Hvilke sproglige uddannelser er der, hvis jeg skal læse til den sproglige linje? :-) 3. Hvilke fag er der i 1.G/2.G/3.G? -
Ved ikke
ForumindlægHej allesammen jeg har et spørgsmål som jeg virkelig håber i kan svare på. Jeg er egnet til Gymnasiet, og min drøm er at efter gymnasiet vil jeg læse til farmacuet. Så mit spørgsmål er hvad skal jeg vælge ? Htx (kemi-biologi)-frederiksbjerg eller stx (Science)- ørestad Jeg vil allerhelst vælge ... -
Produktion af K^- mesoner
ForumindlægHej alle sammen Kan en af jer forklare hvordan man løser opgave 7 i følgende eksamenssæt: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130527%20Opgaver_FYS_stx_A.ashx Det er hele opgav... -
Delprøve 2 - råd?
ForumindlægHej Jeg skal snart til terminsprøve i engelsk B STX. Og jeg ville bare vide, om der er noget man skal være særlig opmærksom på og evt. råd til delprøve 2? Hvor lang tid ca. skal man bruge på at læse teksten i delprøve 2. Og hvilken sektion (A el. B) anbefaler I at man vælger? Kan man anvende en... -
Jeres Udvikling gennem gymnasiet
ForumindlægHej hele SP. :-) Jeg er blot interesseret i at høre hvordan I har udviklet jer igennem gym? Både socialt, fagligt og som person. Jeres verdenssyn dengang og nu. Lad os sige fra 1g til 3g .. Dette spg er rettet imod stx, men andre må også gerne svare, bare i blot informerer om i er hhx, hf eller ... -
Hvad er forskellen på GL matematik A og matematik A?
ForumindlægHey alle. Er i gang med at forberede til matA terminsprøve skriftlig og evt. matA skriftlig eksamen. Sidder og kigger på nogle af de tidlgiere ekssamenssæt på uvm: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/Opgavesaet-for-stx Og jeg undrer mig ove... -
Tekstoplæg til "Mellem billede og virkelighed"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej SP! Jeg eftersøger tekstoplæggene til en tidligere STX studentereksamen (2006) til essayet "Mellem Billede Og Virkelighed" - altså eftersøger jeg en avisartikel skrevet af Per Folkver fra Politikken 28. august 2005 og Erik Knudsens digt "Billeder, Billeder" (1993) ... Er... -
Rettelse af dansk-essay
ForumindlægHey. Jeg er lige blevet færdig med den sidste danske stil i STX, og jeg skal have 10 i den for at få 10 i årskarakter. Derfor ville jeg sætte pris på, hvis en ville skimme den igennem for fejl der er store nok til at trække den ned fra 10. (opgaven er vedhæftet) På forhånd tak. -
ansøgning
ForumindlægHej Min nuværende skolegang foregår på STX i 1.g. Mig og mine forældre er blevet enige om at det ville være godt for mig at få en ny start til næste år, og starte i 1.g igen. ansøgningsfristen var d. 15 marts og det er derfor lidt sent. kan jeg nå det? -
Fysik problemer
ForumindlægHar problemer med opgave 12c http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Vejledninger/121029%20Elektriske%20og%20magnetiske%20felter%20_vejledende%20opgaver%20okt2012.ashx Der må være en simpel metode at løse denne opgave p... -
Ang. engelsk årsprøve
ForumindlægHej Studieportalen, Ved I om man kan komme til årsprøve i tidligere brugte eksamenshæfter (stx)? Hvis dette er muligt, er det så de gamle er de nye eksamenshæfter man kan komme op i? Jeg har nemlig øvet mig på et sæt fra 2012, og jeg synes, at det er lidt sværere end sættene fra 2009, som jeg la... -
Gennemsnit: Beregn det her
ForumindlægJeg ville bare lige tippe dem som ikke kender siden: På http://softit.dk/snit.asp kan man beregne sit gennemsnit på HF og STX og HHX. Husk at vælge uddannelse i toppen af siden og husk at tilføje dine valgfag. Det er en god beregner for især de som tager HF enkeltfag, da den også fortæller dig ...
