Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15221 til 15240 af 176853
-
Mundtlig dansk eksamen! HJÆLP
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svovlstikkerne&quo... -
Engelsk B mundtlig eksamen
ForumindlægHej Allesammen Jeg har trukket Engelsk B mundtlig i 2.g. Og jeg tænker meget på det selvom der er rigelig tid til jeg skal op. Men er der nogle er jer som har trukket engelsk b mundtlig eksamen og som har gode råd. Det jeg er mest nervøs for er i forhold til den tekst jeg kommer til at trække og... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Historie eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie (24-timers forberedelse) næste måned, og jeg har lige et spørgsmål angående eksamen. Jeg har været inde og læse lidt om folks oplevelser af historie eksamen, og fandt denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537251 Én af brugerne derinde, si... -
Haster da jeg skal til naturfags eksamen i morgen. Nogen der ved alt om fusion og hvordan energien omformeres til stråling inden den ender på jorden?
Forumindlæghvordan omformeres energien fra solen (kerneenergi- fusion) til strålingsenergi? og hvem ved alt om fusion. Hvis du ved noget, så please hjælp -
kan man rykke eksamen?
ForumindlægHej jeg har brug for et råd. Jeg skal rejse til sommers med min familie, men vores billetter er aflyst og kan kun få nye til den 18 juni, og vi har fået at vide sidst mulig eksamensdag er den 24 juni. Jeg kommer nok op mellem den 20-24 juni. Det er meget vigtigt at jeg kommer afsted, men jeg ve... -
Eksamen, citater eller ej???
ForumindlægHmm jeg får ikke så meget svar på mine anden tråd.. men jeg har lige et spørgsmål til dem der har været oppe i engelsk i 2.g..Skal man have citater fra teksten eller ej? -
Vækst - eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål i matematik som lyder således: "Du skal behandle og sammenligne lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Inddrag i begrebet differentialkvotient i behandlingen." Jeg forstår første del, men jeg ved ikke hvordan jeg skal inddrage differentialkvotien... -
eksamen: hvilket år?
ForumindlægHvilket år stammer eksamensopgavesættet om "at fare vild" (hvori der bl.a. er et billede af 2 labyrinter)? -
Plasmid vs. mtDNA - eksamen
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på et plasmid og mtDNA? De er begge ringformet og indeholder begge DNA, men hvad er forskellen? Håber I kan hjælpe. Vh. Line -
mundtlig matematik eksamen!
Forumindlægjeg skal snart op i mundtlig matematik. går i 10. klasse. er der ikke nogen som har nogen noter jeg kan få? vi har arbejdet med: tal og algebra, funktioner, økonomi, Geometri & statistik og sandsynlighed. håber der er nogen der kan hjæpe :) -
Gittermetoden og ballonmetoden - Eksamen!
ForumindlægHej Hvad er gittermetoden og ballonmetoden? Mvh. Frederik -
Produkt til historie eksamen
ForumindlægHej Vi har trukket mundlig historie og har valgt underemnet Holocaust. Vi skal derfor lave et produkt og vil derfor høre en der var en der kunne have en god ide til hvad det kunne være. det ville være en stor hjælp hvis nogen ville hjælpe med dette :) -
Bio eksamen i muskelfysiologi
ForumindlægHej nogen der kan forklare mig det på billedet? Er det bare et billdet af et tværsnit af en muskel hvor man kan se z-linjer, akinfilamenter og myosinfilamenter? -
24timers eksamen :0
ForumindlægHar trukket: Forhold der påvirker køretøjers bremselængde. Har i nogle forslag til hvad jeg lave af forsøg? HSR en bil til rådighed :) tak hilsen Kathrine :) -
matematik C - eksamen
ForumindlægNår man skal op til matematik C, er det så uden hjælpemidler den første og med de tre sidste? Har søgt overalt men kan ik finde noget specifikt og der er ikk nogen jeg kan spørge :( -
Eksamen eller FSA.- experiences.
ForumindlægGodaften allesammen, (: jeg tænkte lige på at oprette et indlæg, hvor folk kunne skrive om deres eksamensoplevelse (eller prøve), hvordan det gik, hvad de gjorde osv. da det ville være spændende at læse om og få et overblik. Lyder måske dumt, but join me if you want og hvis du synes,det er latt... -
Medbringelse af materialer til eksamen?
ForumindlægJeg skal snart til fysikeksamen, og er i gang med forberedelse af forsøg. Jeg er imidlertid stødt på en problemstilling, der kræver svar. Vi trækker et emne, hvor vi efter 30 min. skal i skolelaboratoriet, hvilket vi ikke må forlade, før forsøget er overstået. Hvis det nu forholder sig sådan, at... -
Fysik C eksamen
ForumindlægHEJ! Jeg har været oppe at trække det emne jeg skal op i imorgen i fysik. Jeg skal fortælle om potentiel, kinetisk og mekanisk energi, hvilket jeg har helt styr på. Jeg er bare i tvivl hvilket bilag jeg kan komme op i! Det er jo sådan at man trækker et bilag (noget der relaterer til ens emne) eft... -
Matematik eksamen, integration
ForumindlægHej. Hvordan ville i svare på dette eksamensspørgsmål? : Redegør for Stamfunktionen og ubestemt integral?
