Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15301 til 15320 af 48880
-
Valuta
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. Dene ene er: 700 dollars svarer til 3752 kr. Hvad er kursen? Den anden er: Hvis kursen på yen er 10, hvor mange yen kan man få for 200 danske kroner? Er der nogen der vil være søde at hjælpe mig? -
Karina Pedersen - underklasse
ForumindlægJeg sad lige og læste en artikel om Karina Pedersen som er i mediernes søgelys. Det har vækket mange menneskers opmærksomhed og folk er begyndt at kommentere hendes artikel, men nu ville jeg gerne debattere med jer herinde og høre om, hvad I mener om det. Hvis I har noget på hjertet, så kom ud me... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der er nogle, som vil bruge tid på at rette min engelske oversættelse af en dansk tekst, da engelsk på ingen måde kan betegnes som den stærke side.. Jeg har delt oversættelsen op i brudstykker, så det danske som jeg har oversat står under min engelske oversættelse. ... -
SRP - Sociale medier
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive om Sociale medier i SRP - i fagene Dansk og Afsætning. Vi har ikke fået vores problemformulering endnu, men har en ide om at min redegørende del kommer til at lyde: "Redegør for de sociale medier". Har i nogle forslag til hvordan jeg inddrage... -
Naturvidenskabelig engelsk-ordbog
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen, der kender en naturvidenskabelig ordbog (specielt med matematik, men også gerne fysik), hvor man kan slå så godt som alle matematiske ord op... Jeg er ret irriteret over, at der er mange ord, som jeg ikke kan på dansk, når jeg skal omtale matematik, der er på hø... -
Oversættelsesdelen
ForumindlægHej! Jeg skal om nogle dage op i skriftlig fransk og vil bare høre, hvilke grammatiske udfordringer der ofte optræder i opgave A ( oversættelsen). Altså hvilke grammatiske områder er i spil (verbalkongruens, possessive pronominer etc.) og hvad gør man, hvis man støder på et dansk udtryk, som ik... -
Statsborgerskab
ForumindlægHej, jeg undrer mig over om jeg kan blive dansk statsborger selvom jeg under 18?? Jeg har lige bestilt en tid så jeg kan består indfødretprøven, men er faktisk blevet usikker på om jeg overhovedet kan søge? Jeg skal lige understreg at jeg er 17 -
Udlændingepolitik
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg føler mig lidt splittet i forhold til. Det drejer sig om at et dansk forbehold skal sikre at Danmark kan fortsætte med at fastlægge sin egen udlændingepolitik. Synes I at vi skal kunne fortsætte med at fastsætte egen udlændingepolitik eller skal der samarbejdes frem t... -
Romantikken - hvordan startede det?
ForumindlægHej alle... :D Jeg skal op til mundtlig prøve i dansk, og har trukket fordybelsesområdet: Romantikken. Jeg har ikke så meget forstand på romantikken, og ville derfor spørge om der er nogle der ville være så søde at hjælpe mig med noget. Jeg kan simpelthen ikke finde nogle forståelige forkla... -
Indespærret af Olivia Levison
ForumindlægHej :) Jeg sidder med min dansk/historie opgave som skal afleveres imorgen, og mangler kun min analyse. Har læst novellen 'indespærret' af Olivia Levison, men har lidt svært ved at forstå, hvad forfatteren gerne vil vise med den. Er der nogen som har læst den, og kan hjælpe? eller har nog... -
Analyse af billede og tekst.
ForumindlægHej alle! Vi skal i vores DHO analysere et billede og en tekst, mit spørgsmål er så hvordan skal jeg gøre det? Skal jeg analysere billedet og teksten med billedanalyse som man bruger i dansk? Eller hvad skal jeg gøre? Jeg er lost! Ps. Jeg går i 1. Billedet er: http://www.garderforening.dk/Klug... -
Tilføjelse af noter til Studieportalen
ForumindlægHej. For omtrent en uge siden besluttede jeg at uploade nogle gamle dansk stile til Studieportalen, men nu kan jeg slet ikke finde de pågældende opgaver under noter? Så jeg overvejer, hvorvidt det er mig, som har gjort noget forkert? For de seks noter som jeg tilføj er fuldstændig forsvundet. MVH -
HJÆLP!
ForumindlægHalløj folkens Som I ved er AT-feberen over os og lad mig bare være den første (eller anden) til at sige: OH MY GOD! Er emnet bare direkte l*** eller hvad? Jeg er helt på bar bund.. Hvad pokker skal man vælge? Hjælp søges, hurtigt! :) Har samf, engelsk, dansk og historie på A - og det er her jeg ... -
valg af uddannelse
ForumindlægHey folkens Jeg er en dreng 16 år der går på 10 klasse, jeg har tænkt at tage hhx eller hg men ved bare ikke hvad der er bedst. Mine karakter ligger indtil videre på de der 4 tal i dansk men jeg bare lidt bange for at jeg ikke bliver uddannelsesparat. Tak på forhånd -
hvad betyder disse begreber ?
ForumindlægHeej , jeg ville høre om en af jer ved/kan forklare mig hvad følgende elementer fra den litteræreperiode er og hvad de indeholde: rationalismen det moderne gennmbrud symbolismen ekspressionismen socialrealismen modernisme postmodernime de skal gerne kunne inddrages i en dansk stil - altså komme i... -
Hvad er capsomers?
ForumindlægEt enkel virion kan have et stort antal "capsomers".\nHvad er capsomers? Findes der et dansk ord for det - vi havde om HIV-virus sidste år - måske har jeg bare glemt hvad det er.\n\nOrdet står i introduktion til emnet virus.\n\nKath. -
Tom Christensen
ForumindlægHej..\nJeg har et projekt i skolen om den danske digter Tom Christensen. Jeg tænkte på om nogle af jer ikke havde skrevet en opgave om ham til en fremlæggelse…?\nVille være rigtigt lækkert \n\n- Cecilie\n -
opgave af Leif panduro
ForumindlægHej sidder og knokler på at få lavet den perfekte opgave med Rend mig i Traditionerne.\nLæst lidt her om nogle som har skrevet ind, jeg er så blevet lidt i tvivl, da min dansk lærer gerne vil have at vi bruger, Eriksons teorier, måske det er noget bedre med Freud ??? -
Mads Brenøe
ForumindlægHey c",)Sidder og ska lave dansk stil, og ville hører om der er nogle, der har arbejdet med Mads Brenøes novelle "Det har ikke spor med sex at gøre" ?Evt give et par tips, på vigtige ting at komme ind på i analysen osv osv :)Mvh Pede c",) -
Folkeviser, digte og/eller Reklamer 9. klasse
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen i dansk på fredag og er lidt bekymret for både digte, folkeviser og reklamer :( Jeg har søgt på en masse, men finder ofte frem til noget som er langt over mit niveau og det ender bare med, at jeg bliver mere forvirret. Er der nogle, som kan komme med en hurtig lille...
